Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi történik, ha a metró...

Mi történik, ha a metró kigyullad csúcsidőben, két állomás között, egy csomó utassal?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy kigyullad a 2-es a stadion és a pályaudvar közötti hosszú szakaszon péntek délután, amikor mozdulni se lehet rajta, és már nem tud bevánszorogni az állomásra. Mi történne? Van a BKV-nek terve, vagy mind bennégnénk?
2013. okt. 15. 21:29
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
14%
Mind bennégne természetesen. Hova menekülnének? Ajtók zárva, alagút szűk. Egyébként az történne, hogy a BKV hatalmasat szopna és biztos h jó páran felkelnének a karos székből és betámadnák őket.
2013. okt. 15. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
89%

Mivel az M2-es metrón végig ki van építve a sínek között oltóberendezés nem lenne baj.

Az új Alstom szerelvényeken meg egyébként is van a csuklórészeknél a falban elhelyezve ajtó mögött elrakva tűzoltókészülék, amit ilyenkor ki szabad venni. (Az ajtón van kis ablak is, hogy láthasd, hogy ott a "poroltó".


Az Alstom metrókocsik továbbá végig átjárhatóak, és a vonat két végén menekítő ajtók vannak, melyeket az utasok is kinyithatnak vész esetén, ha erre kapnak utasítást.


Az alagútban a 2007-es felújítás óta a sínek közt is lehet menekülni, ugyanis egyféle menekülőjárdát alakítottak ki ott.

2013. okt. 15. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Köszi :) És ha az egyes vagy 3-as metrón történik ilyen, ami kevésbé modern?
2013. okt. 15. 21:43
 4/13 anonim ***** válasza:
56%

"ivel az M2-es metrón végig ki van építve a sínek között oltóberendezés nem lenne baj. "


Csak az állomásokon van vízködoltó.

2013. okt. 15. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
76%

Kösz, utsó.


Az M1es a földalatti. Ott nincs harmadik sín, és a két vágány egyből egymás mellett van, valamint a Millfav szerelvények nem olyan magas padlójúak, ott a másik vágányra is lehet leszállni, nagy probléma esetén.


A M3-as metró ilyen szempontból rosszabb. Megoldást a 2015-től esedékes felújítás hoz majd.


Az M4-esen - mielőtt kérdeznéd - a vágányok mellett végig menekítőjárdát építettek ki, és az M2-esen futó Alstomokhoz hasonlóan az ottani Alstom szerelvények is átjárhatóak, elejükön menekítő ajtó van.


Továbbá fejlett füst és hőelvezető rendszerei vannak az M4-es vonalnak, és a két vonalalagút között bizonyos szakaszonként áttörések vannak, ami a menekülést segíti.

2013. okt. 15. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
60%

Mindegyik metróvonal úgy van megépítve, hogy az állomások között, ha minimális mértékben is, de valamelyik állomás felé lejt a pálya. Pont azért, hogy ha akármi történik is z alagútban - a kisiklástól eltekintve - akkor a szerelvény mindenképpen kijusson valamelyik állomásra.

Egy biztos nem fog történni: a füsttel telítődő alagútba nem engedik ki az embereket addig ameddig a vonat mozgásképes, még ha ég akkor is az a teendője a vezetőnek, hogy mindenáron juttassa el a következő állomásig.

2013. okt. 15. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Napkiraly ***** válasza:
48%

Etetik a népet azzal,hogy magától begurulna. Hát inkább a fék blokkolna,mint egy rendes vonatfék rendellenesség esetén (ha elmegy a nyomás blokkol), aztán az alagút közepén készülne az utassült. Aki kiugrana a vonatból az megfulladna a füstben.

Két hétig tele lenne vele minden szennycsatorna meg bulvárlap, a megmondóemberek jól megmondanák hogy ki miért nem tehet róla, aztán vizsgálnák a felelősséget fél évig, végül ráfognák Szelezsnak Nyokorizsov szalagmunkásra, aki a szovjetunióban 1978ban nem megfelelően rögzítette az ellenállást a vellanydobozba

2013. okt. 15. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
16%
Speciel van olyan elméleti forgatókönyv, amely szerint a szerelvény mozgásképtelenné válik. Ez alapvetően a tűz miatti hardveres vagy szoftveres hiba miatt következhet be. M1 vonalán oldalirányban a forgalom leállítása után kiüríthető a vonat. M2 vonalán sajnos nem lenne idő a vonat teljes kiürítésére az alagútban, ezért kulcsfontosságú a tűzmegelőzés, de legalábbis a következő állomás elérése. M3 vonalán még rosszabb a helyzet, mert ott végig kell mennie valakinek a vonaton a menekülőajtók nyitásához: ott inkább az oldalajtok jelentenek minimális esélyt, amennyiben áramtalanítva lett a pàlyaszakasz (de a hely a vonat és a fal között minimális). M4 vonalon van menekülőjárda
2013. okt. 15. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim válasza:
68%
A k-Ny vonalon ki van építve füstelvezető rendszer is (a mozgólépcsők fölött látható turbinák) amik segítségével akár az adott állomást akár az alagutat lehet füstmentesiteni. Ez némi plusz segítséget jelent ilyen helyzetben. Egyébként meglepően hatékonyan működik: füstpróba alkalmával a műfüsttel átláthatatlanságig elárasztott peronszintet pár másodperc alatt megtisztította.
2013. okt. 16. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Napkiraly ***** válasza:
valószínűleg az É-D M3 lenne veszélyes, a kisföldalatti egy felújított földalatti villamos közeli megállókkal, az M2 felújított, modern berendezések védik
2013. okt. 17. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!