Mi történik, ha a metró kigyullad csúcsidőben, két állomás között, egy csomó utassal?










Mivel az M2-es metrón végig ki van építve a sínek között oltóberendezés nem lenne baj.
Az új Alstom szerelvényeken meg egyébként is van a csuklórészeknél a falban elhelyezve ajtó mögött elrakva tűzoltókészülék, amit ilyenkor ki szabad venni. (Az ajtón van kis ablak is, hogy láthasd, hogy ott a "poroltó".
Az Alstom metrókocsik továbbá végig átjárhatóak, és a vonat két végén menekítő ajtók vannak, melyeket az utasok is kinyithatnak vész esetén, ha erre kapnak utasítást.
Az alagútban a 2007-es felújítás óta a sínek közt is lehet menekülni, ugyanis egyféle menekülőjárdát alakítottak ki ott.





"ivel az M2-es metrón végig ki van építve a sínek között oltóberendezés nem lenne baj. "
Csak az állomásokon van vízködoltó.





Kösz, utsó.
Az M1es a földalatti. Ott nincs harmadik sín, és a két vágány egyből egymás mellett van, valamint a Millfav szerelvények nem olyan magas padlójúak, ott a másik vágányra is lehet leszállni, nagy probléma esetén.
A M3-as metró ilyen szempontból rosszabb. Megoldást a 2015-től esedékes felújítás hoz majd.
Az M4-esen - mielőtt kérdeznéd - a vágányok mellett végig menekítőjárdát építettek ki, és az M2-esen futó Alstomokhoz hasonlóan az ottani Alstom szerelvények is átjárhatóak, elejükön menekítő ajtó van.
Továbbá fejlett füst és hőelvezető rendszerei vannak az M4-es vonalnak, és a két vonalalagút között bizonyos szakaszonként áttörések vannak, ami a menekülést segíti.





Mindegyik metróvonal úgy van megépítve, hogy az állomások között, ha minimális mértékben is, de valamelyik állomás felé lejt a pálya. Pont azért, hogy ha akármi történik is z alagútban - a kisiklástól eltekintve - akkor a szerelvény mindenképpen kijusson valamelyik állomásra.
Egy biztos nem fog történni: a füsttel telítődő alagútba nem engedik ki az embereket addig ameddig a vonat mozgásképes, még ha ég akkor is az a teendője a vezetőnek, hogy mindenáron juttassa el a következő állomásig.





Etetik a népet azzal,hogy magától begurulna. Hát inkább a fék blokkolna,mint egy rendes vonatfék rendellenesség esetén (ha elmegy a nyomás blokkol), aztán az alagút közepén készülne az utassült. Aki kiugrana a vonatból az megfulladna a füstben.
Két hétig tele lenne vele minden szennycsatorna meg bulvárlap, a megmondóemberek jól megmondanák hogy ki miért nem tehet róla, aztán vizsgálnák a felelősséget fél évig, végül ráfognák Szelezsnak Nyokorizsov szalagmunkásra, aki a szovjetunióban 1978ban nem megfelelően rögzítette az ellenállást a vellanydobozba










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!