Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az ALSTOM metrókban miért nem...

Az ALSTOM metrókban miért nem használják az ajtónyitó gombokat?

Figyelt kérdés
Ugyanúgy mindig nyílt az összes ajtó, mikor utaztam rajta, nem is világított a gomb, ha megnyomtam. De miért nem működnek (vagy akkor miért építették be)?
2013. szept. 29. 12:28
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Én már láttam működőt is, de szerintem jelenleg fölösleges. Majd télen, a hidegben (mikor talán a metrón is megy a fűtés) akkor alkalmazni fogják (reméljük).
2013. szept. 29. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Az ajtónyitó gombok használatát, az egyenkénti (szelktív) ajtónyitást, az automata vonatvezető rendszer teszi majd lehetővé. Ez a rendszer várhatóan késéssel, októberben-novemberben indulhat el.
2013. szept. 29. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Első nem láthatott működő gombot, maximum az illúziója volt meg, mert világítani világít de nem reagál rá az ajtó. Valóban ahogy a 2. is írta: ha az automata rendszer éles esz akkor fog működni.
2013. szept. 29. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Asmodeus ***** válasza:
100%

Kicsit pontosítanám a válaszokat.


Az Alstom metropolis AM5-M2 típusú szerelvények az

új, Siemens által biztosított Automata vonatvezető (ATC) rendszerre lettek "tervezve". Az ajtókon látható nyitógombok eredetileg ebben a rendszerben és üzemmódban alkalmasak egyenkénti (szelektív) ajtónyitásra.


Ahhoz, hogy a rendszer működjön igazából a legfontosabb nem is az ATC rendszer működése, hanem az, hogy a vonat "Kézi vezetés" helyett "Automata" üzemmódba legyen kapcsolva. Az utas valóban találkozhatott olyannal, hogy valahol működött a gomb, leginkább a Déli pályaudvar, esetleg az Örs vezér tere állomásokon, hiszen némelyik metróvezető néha "játszott" vele, hogy automata üzemmódra kapcsolta a szerelvényt és ekkor adott "Szelektív ajtónyitás" parancsot. Ezáltal a gombok aktívvá váltak és azzal lehetett nyitni.


Csakhogy ez nem a jelenlegi kézi vezetéses rendszerre lett tervezve, így szabálytalan volt, amit csináltak.


Amikor, (talán) november elejétől beindul az új, automata rendszer akkor is valószínűleg az lesz, hogy a vonat automatikusan megérkezik az állomásra, megáll, kivezérli a szelektív ajtónyitási parancsot ( elkezdenek világítani a gombok), ám csúcsidőben a járművezető rá fog nyomni az ajtónyitó gombra, ezáltal központilag minden ajtót nyitni fog.


A klasszikus szelektív ajtónyitás valószínűleg csúcsidőn kívül és hétvégén lesz alkalmazva, más esetben minden ajtót a vezető fog nyitni.


Továbbá, ha már felmerült a kérdés szeretném megosztani azt a fontos információt, hogy amikor az ajtó már bezáródik, utána FELESLEGES nyomkodni a nyitó gombot - mivel eleve nem is fog már ilyenkor zölden világítani - nem fog visszanyílni semmilyen esetben sem, ellenben életveszélyes az induló vonat mellé lépni és nyomkodni a gombot feleslegesen.

2013. szept. 30. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tartalmas választ!
2013. szept. 30. 15:12
 6/6 anonim válasza:
Sohasem fog működni :'D És legszívesebben felrúgnám a vén nyanyákat, akik azért arrébb löknek, hogy nyomkodhassák, mint a hülye.
2014. ápr. 8. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!