Milyen lenne az ideális metróhálózat Budapesten?
Szerintem érdekes dolog ez a 4-es metró kérdése.
Jelen esetben tény hogy elég jól le van szervezve a tömegközlekedés, és kérdéses hogy mondjuk hányan használnak majd metrót busz, villamos helyett, tekintve hogy jelenlegi formájában kb egyik vonalat sem tudja kiváltani.
Viszont, hosszú távon Bosnyák tér-Kelenföld szakaszon kiválthatná a 7-es buszcsalád nagy részét, és egyéb buszjáratokat is rövidíthetne, ezzel kb kiválthatná a belvárosi részt.
Meg elvileg hosszú távon az Újbuda központtól Budafok irányába is terveznek szárnyvonalat, az más kérdés hogy 100 év múlva se lesz még kész. De ezzel gyakorlatilag hosszú távon a 41-47 villamosok kiválthatóak lennének, és a 18-19 villamosok is jobban felszabadulnának, plusz addigra átjutna az 1-es villamos is Budára, talán még a 3-as is és megépülne a Csepeli híd.
Bár jelen esetben tényleg elég jó a közlekedési hálózat, szerintem azért egyes nagyobb csomópontoknál, pl Móricz körtér, Gellért tér környékén azért kérdéses mennyire növelhető a hálózat kapacitása, tekintve hogy vagy 5 villamos és 3-4 buszvonal találkozik. És ezek jó része kiváltható lenne hosszú távon 1 metróvonallal.
De jelen esetben én is azt mondom hogy egy 4-es metró helyett inkább 1-es és 3-as villamosok meg a külső kerületek elérését kéne fejleszteni.
Szerintem az M4 nem fog eljutni Újpalotáig, mivel a lakótelep forgalma és annak iránya inkább villamost igényel.
Mindenesetre az M2-H8 és az M5 elkészülte után már igen jó lesz a lefedettség. Ezekkel párhuzamosan lehetne javítani az elővárosi vasúthálózatot, így végképp le lehetne fedni gyorsvasúttal szinte az egész várost.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!