Az utasszállító repülőgép tényleg hasonlóan működik mint egy repülő lufi?
Mert ezek a gépek sugárhajtású gépek és ugye mindenki tudja,hogyha felfújunk egy lufit jó nagyra és elengedjük akkor repül össze vissza,mert ahogy a levegő gyorsan jön ki belőle,az hajtsa a lufit.
Namost hasonlóan működik a repülő is mikor megy a levegőben,hogy a hajtómű ami rajta van abból jön nagy nyomással a hajtóanyag és az hajtja a gépet csak az a külömbség,hogy a lufit levegő hajtja ,a repülőgépet pedig kerozin?
Hasonlóan működik?
Leegyszerűsítve igen. A hatás-ellenhatás miatt: kimegy a levegő és az ellenkező irányba mozdítja a léggömböt. A repülő persze bonyolultabb szerkezet: itt egyrészt kilövell az elégő kerozin, másrészt meghajt egy turbinát. A turbina ezáltal levegőt fúj hátra, ami a tolóerő 80 %-át adja (ezt olvastam még régen). Ez ideális utasszállító vagyis alacsonyabb sebességű gépekhez.
Én azt mondanám, hogy ALAPVETŐEN NEM, a lufi nem igazán jó hasonlat az aerodinamikus repülésre.
A lufi a rakétára hasonlít sokkal inkább.
A repülőgép (aerodinamikus repülés) esetén nem (csak) az égéstermék távozásából van hajtóerő, hanem a brutális mennyiségű megmozgatott levegőből is. A hajtóerő létrehozásának a gázturbina címszó alatt utánanézhetsz a neten.
Ha már van hajtóerő és sebesség, akkor pedig a szárnyaké a szerep. A szárnyprofil miatt a szárnyak felső felületén nagyobb sebességgel mozog a levegő és az ún Bernoulli törvény(!!) miatt ez azt jelenti, hogy a szárny fölött kisebb a levegő nyomása, mint alatta így felhajtóerő keletkezik.
A szrányprofilnak is érdemes lehet utánanézni, meg a Bernoulli törvények. (utóbbit nem könnyű jól megérteni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!