Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vonatokon szokott lenni...

Vonatokon szokott lenni teljes személyzetcsere mozdonyvezető váltásával együtt, vagy legalább a mozdonyvezető a teljes úton ugyanaz?

Figyelt kérdés
Egy Nyugati-Szolnok zónázóval még nincs is gond, de egy kör-IC-t, de akár egy Nyugati-Záhony sebest is egyazon járművezető viszi végig? Én se Szolnokon, se Debrecenben nem láttam még ilyen váltást.
2013. júl. 30. 17:44
 1/7 anonim ***** válasza:
A köric és a Záhonyi is Nyíregyben vált mozdonyvezetőt.
2013. júl. 30. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Pedig váltanak, muszáj is.
2013. júl. 31. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Én is így gondoltam, köszönöm! Csak még sose láttam, ahogy ez megtörténik, bár ha az említett példákban Nyíregyházán van váltás, akkor nem meglepő, hogy még nem voltam szemtanúja.
2013. júl. 31. 13:36
 4/7 anonim ***** válasza:

Ez a fordától függ, egyes vonatoknál van váltás, míg másnál nincs, legalábbis én a mozdonyvezető szemszögéből mondom. A jegyvizsgálók és a mozdonyvezetők váltása nincs összhangban, két külön cég (MÁV-START, MÁV-TRAKCIÓ - egyelőre), szóval az nem lényeg, semmi közük egymáshoz.

Az, hogy hosszú egy út, az még önmagában nem gond, ez le van szabályozva pontosan, hogy mikor mennyi vezetési idő megengedett. KörIC-k esetén is vannak olyan vonatszámok, ahol akár három-négy mozdonyvezető is megfordul a gépen, míg másnál egy ember viszi végig. Egy időben én is körIC-ztem, hosszú, de ki lehet bírni, főleg, ha valami normális gép van (BVmot-tal maga volt a csúcs, ha nem volt vele probléma). Az említett záhonyi sebeseknél ritka, de van egyemberes. Többnyire viszont Püspökladányban vagy Debrecenben szokott váltás lenni, de ez nincs kőbe vésve, vonatszámtól függ, szóval lehet éppen Nyíregyházán, Szolnokon stb. Ez minden hónapban más és más lehet.

Ami most eszembe jut hirtelen hosszú szolgálatként, nagyon sok időig volt ez így (épp most van valami változás), Záhony-Keleti TISZA nemzetközi, azt egy vezér vitte Záhony-Keleti közt, ott ki volt adva több óra pihenőidő, és az esti TISZÁ-t is ugyanaz a személy vitte "haza". Így "laktanyás szolgálatként" belefért a 18 órába a kiadott pihenőidő miatt a szolgálat (reggel hattól éjfélig).


Szóval az, hogy egy út hosszú, az nem jelent semmit, legtöbb mozdonyvezetőnek igen sok vonalra van vonalismerete, szóval ezen nem múlik.

2013. aug. 3. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a részletes válaszodat, főleg egy mozdonyvezetőtől érdekes hiteles tényeket olvasni. Az a tiszás egész napos meló azért elég húzósnak hangzik.
2013. aug. 13. 21:42
 6/7 anonim ***** válasza:
Budapest-Déli - Komárom vonalon láttam hogy Tatabányánál cserélnek.
2013. aug. 18. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"Budapest-Déli - Komárom vonalon láttam hogy Tatabányánál cserélnek."


Mint mondtam, ez teljesen változó, adott vonattól, adott időszaktól függ, szóval erre nem lehet szabályt kijelenteni, hogy itt és itt mindig itt van váltás. Van ott is váltás nélküli, van váltással, de ez teljesen változó, hogy most éppen hol. Bármelyik állomáson megtörténhet a váltás, ha a helyzet úgy kívánja meg (veszélyben van a 12 órád stb., akkor előreküldenek akár Jászkarafaszajenő-alsóra is leváltót, ha tudnak).

2013. szept. 1. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!