Kedves buszsofőrök! Tájékoztatnátok néhány dologról, mert érdekel a szakma?
Néhány (al)kérdés:
1.) Mennyire nehéz a C-s, D-s jogsit megszerezni? Árban? Időben? Mennyire rugalmas? Nagyon sok/mély műszaki ismeret kell hozzá vagy nem sokkal több, mint B esetén?
2.) Ugye jobb/nagyobb élmény távolsági buszt vezetni, mint helyijáratot? Pl. kevesebb megálló, nyugisabb... Min múlik az, hogy helyire vagy távolságira osztanak be? Lehet választani valamilyen keretek között?
3.) Fizetések? Szabadságolás? Időbeosztás? Mindig korán kell kelni?
4.) Traffipaxokkal hogy álltok? Gondolom buszosokat is büntetnek gyorshajtásért? De a buszsofőrök ált. jobban tájékozottak, mint a többi autós, hogy hol van trafi? Mert sokszor látom, hogy 30-as táblánál 50-nel mennek, lakott területen belül 70-nel stb.
5.) Mennyire nehéz megtanulni a buszt vezetni? Szélesebb járgány, jobban oda kell figyelni, hogy le ne térjen az útról + a visszapillantó tükrökre, ágakra vigyázni stb...
Várok sok-sok véleményt! Köszi!
én nemrég csináltam a C-s jogist, és most csinálom busra (szerdán vezetek először forgalomban, bár egyszer a rutinpálya után is mentünk egy kört a városban).
a C ára úgy 150ezer volt, a D is akörül lesz, vagy kicsit több. szerintem jó érzés vezetni, nem tűnik nehéznek. van olyan vizsga, hogy Biztonságos üzemeletetés, itt kellenek műszaki ismeretek, de nem nehéz megtanulni őket. aztán még majd kell PÁV vizsga, és gépkocsivezetői tanfolyam is talán... engem is nagyon érdekelne a szakma, remélem hogy fognak írni a kérdéseidre! amúgy C jogsi minimum 3hónap meg a D is
első vagyok. nem vagyok sofőr hálégnek(pesti vagyok), ugyan nem vezetek buszt, ezért technikai dolgokban nem tudok segíteni, azt tudom mondani amit látok-hallok-olvasok. De mivel ide beírtál, valószínű, hogy olvasol netet, így biztos tisztában vagy a BKV-val és az ott uralkodó helyzetekkel. A buszok elhasználtak, az utasok parasztok, persze a bkv-s dolgozók se mind normálisak, legyen szó ellenőrről, vagy buszvezetőről. Ritka aki normális tud maradni a körülmények között.
A fizetésekben valaki ír majd, de tudtommal olyan 100-110ezer körüli a pénz. Volánnál hallottam olyanról, hogy ha spórólsz a benzinnel, pl nem fűtesz nem használsz légkondit(vagy keveset), akkor abból kapsz plusz pénzt.
Távolsági járaton ha teheted olyan útvonalra próbálj bekerülni, ahol nem kis putrikon cigánytelepeken kell keresztülmenni. Nem éppen jófej utasok.
Én Budapest-Solt vonalon utazom sokat, az pl egész nyugis. De a Budapest-Szekszárd-Veszprém-Balatonfüred se rossz.
A koránkelésre annyit, hogy én sokszor hétfőnként jövök haza hajnalban, az első busszal, 4:50kor. értelemszerűen annak a sofőrnek korán kell kelnie:) De gondolom be van osztva, hogy akkor az délutánig vezet, aki pedig később kezd az később is végez, este.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!