Az 1-es vasútvonal vonal várhatóan mikor lesz megcsinálva, hogy magasabb utazósebességre is alkalmas legyen?
Emellett ez a vonal kétvágányú , de így is túl van terhelve.
Az új magyar Intercity kocsit a napokban Győrnél látták ,de ki sem tudják próbálni rendesen , mert nincs 200 km/h-ra alkalmas pálya Magyarországon.
Ezek az új kocsik ki sem lesznek használva ha nem fejlesztik fel a pályát.
Németországban már 20 éve , 200 felett mennek a vonatok ,manapság már 300 felett is.
Franciaország egyes részein meg 400-ra akarják megcsinálni.
Még Oroszországnak is van nagy sebességű 250-es pályája.
Kipróbálni épp ki tudják őket, mivel vannak olyan szakaszok itthon is, ahol próbafutáson engedélyezik a magasabb sebességet.
Tegyük fel a pályát átépítjük. Mi fog rajta ennyivel közlekedni? Az a néhány Railjet és egy két EC/EN. Nem igazán vannak 200km/h-ra alkalmas mozdonyaink, motorvonataink és személykocsijaink.
Mit vársz te ettől az országtól most őszintén? Egyrészt nincs akkora távolság hogy szükség legyen a 200 km/h-ra nyilván egyes helyeken marha hasznos lenne mert gyorsabb de úgy kiépíteni nem fognak egy pályát hogy alkalmas legyen, mert azzal ugye vasúti átjárókat kéne megszüntetni a balesetek elkerülése miatt, helyette alul vagy felüljárókon kell megoldani vagy a közutakat, vagy a vasutat, és ez baromi nagy pénzekbe kerül ám. Nálunk is most csinálják már egy éve Esztergom és Budapest között a vasutat, itt is korszerűsítenek meg minden, eddig nagyon jó lesz plusz itt a villamoshálózatot is kiépítik hogy a villany vonatok is tudjanak itt menni ami szintén hasznos itt. Persze itt egyes helyeken egyenesítik a pályát hogy gyorsabb legyen a vonat, de még így is éppen hogy van 1-1 szakasz ahol 100 al tudnának menni. Jó 10 éve eddig itt Siemens desiro vonatok mentek amik ugye elég modernek és azok is képesek nagy sebességre itt ugyan, de ezen a vonalon nem járhattak annyival. Most hogy kész lesz talán már tudnak menni sokkal többel is a szokásosnál de még így is 80-100km/h lesz a korlát. Igaz hogy a vonat nagyon nagy részt a hegyekben halad és olyan településeket érint ahol nem előnyös 200 al robogni de még 100 al sem, plusz itt rengeteg vasúti átjárót kellene megszüntetni ahhoz hogy működhessen itt is egy ilyen vonat plusz ahhoz elég mélyre is kéne ásni mert itt nincs csont egyenes szakasz nagyon sehol, és akkor ennyi erővel már egy metrót építhetnének ide ami a fővárosba megy, nem sima vasútat.
Ahhoz hogy itt meglegyen egy olyan pálya csinálva ahol simán utazhat így a vonat ahhoz pénz kell nem is kevés, és az ugye ebbe az országba kb esélytelen.
Elég sokára fog ez eljönni. 160 km/h-s sebesség fölött nem lehetnek szintbeni kereszteződések a pályán, ezért minden átjárót alul- vagy felüljáróra kell átépíteni, ami óriási költség. De a nagyobb tempóhoz korrigálni kellene a nyomvonalat, új alépítmény kellene, valószínűleg nem ártana más biztber sem, ezek még tovább növelik a költségeket. Eközben pedig az 1-es az ország egyetlen 160-as vonala (lenne, ha nem lenne tele lassújellel), mellette a többi nagy forgalmú vonal elméletben csak 120-as, gyakorlatban meg néhol lehet 80-100-nál gyorsabban is menni. Ha már egyszer pénzt költenek a vasútra, érdemesebb az 1-es kirakatvonallá alakítása helyett inkább a többi fővonalat fejleszteni, hogy ott is lehessen normálisan közlekedni.
Na meg van egy másik kérdés is, ami az itthoni, elhibázott vasútfejlesztési koncepcióból adódik. Itt valamiért azt hiszik, hogy ha megépül egy pálya, akkor az 30-40 évig jó lesz, hozzá sem kell nyúlni. Pedig bizony karbantartás híján hiába a 300 km/h-s gyorsvasúti pálya, hamar tönkremegy az is. Amíg ez nem változik, nincs értelme gyorsvasutat építeni, mert annak nincs sok értelme, hogy a csodavonatok 60-nal billegjenek a szétázott töltésű vágányon.
Ja, de ha már csodavonatok: mi vontatnak itthon 160-nál gyorsabban? A Teknők pár példánya tud akár 220-szal is menni LZB vonatbefolyásoló rendszerrel, aztán annyi. A TRAXX-ok is 160-asok, a V63 100-asok is, a BVmot is csak ennyit tud. Lenne tehát 200-as IC-kocsink, de nem nagyon lenne mozdony, ami 160-nál gyorsabban húzná.
Ki van ez találva, nehogy már jó legyen...
Hagyjátok már ezt, hogy nem éri meg, mert csak Magyarországon belül... - ezt ugyebár, ti sem gondoljátok komolyan? Hahó - nemzetközi vonalakról beszélünk, ha Közép-Európai VHS vasúti vonal lenne (ez az, amin már, 200-al, illetve többel is mehetnek a vonatok).
Több ország, együtt építené meg, ami tényleg megéri, csak a döntést hozóknak is, valahogy észbe kéne ezt juttatni, hogy ennek több az előnye, mint a hátránya.
Van itt potenciál bőven, nem kell, a repülőgépekben gondolkodni, ha csak egy, szomszédos vagy másodszomszédos országba utaznánk át. Milyen fura, hogy buszokkal, ezt már, ezer éve csinálják, vonattal viszont, sajna nem igazán éri meg, mert nem kevés az UTAZÁSI IDŐ! Az egyik, a pálya állapota, amit hagynak kívánni valót maguk után, a másik az, hogy az EC/IC-k, ugyanazt a pályát használják, mint a, mindenhol megálló személyvonatok is.
Na persze, logikus, hogy nem kell egy, nemzetközi VHS vasúti pálya, mert akkor, előnyösebb is lenne, a vonattal való utazás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!