A repülőgépeknek ugyanabba az irányba forognak a motorjain lévő propellerek?
"Ha az egyik szív a másik fúj, abból szerinted mi lesz?"
És szerinted a légcsavar lapátok nem állhatnak az ellenkező irányba? És akkor ellentétes forgásnál is ugyanaz lehet a légáramlat. (bár gondolom még se repülőt se légcsavart nem láttál ha ilyet írsz... )
Kérdező, a pontos választ nem tudom, de nekem logikus hogy ellentétesen forogjanak. Bár a szárnyakon elhelyezett motorok nem tudom mennyire befolyásolnák repülést ha egy irányba forognak is.
Azt viszont tudom hogy ha a géptörzs közepén van 1 db motor akkor az a motor forgási irányával ellentétesen "forgatja" a gépet. Persze ez gondolom megfelelően ki van ellensúlyozva hogy ne legyen észlelhető.
"Mire is való a propeller? Arra, hogy a szárnyak alá levegőt nyomjon, s felhajtóerő keletkezzen"
Nem arra való. A légcsavar csak hajtóerőt ad, vízszintesen mozgatja a gépet. A szárny körüli áramlást a menetszél hozza létre.
Egyébként a légcsavarnak mindig van némi eltérítő ereje oldalirányban. Ezt a két- vagy négymotoros gépeknél úgy kompenzálják, hogy a két oldalon különböző irányba forognak a légcsavarok. Így a jobbra és balra ható eltérítő erők kiegyenlítik egymást.
De van olyan is, hogy másképp oldják meg a problémát: például a Tu-95 esetén mind a négy hajtómű kettős, szembeforgó légcsavarokat kapott. Ezek egyenként is mentesek az eltérítő erőtől.
Köszönöm szépen, én is logikusnak gondoltam, hogy egy irányba forogjanak, csak modellt akarok készíteni egy repülőről Maya 3D-ben és gondoltam, részletes leszek. :) Mégegyszer köszönöm!
16/f
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!