Milyen a jegyvizsgáló szakma? Fárasztó, élvezetes? Mi a különbség a vezető jv és a sima jv közt? Kiknek van olyan sapkájuk mint a jegyvizsgálóknak, csak van egy piros csík is a kék sapkán?
A jegyvizsgálói munka olyan mint más,van aki élvezi ,van akinek fárasztó.A vezető jv és a sima jv között annyi különbség van,hogy a vezető jv csak az első kocsiban kezel jegyet és ő végzi a papírmunkákat is ,a sima jv pedig a többiben kezel.
Piros csík a sapkán a vezető jegyvizsgálónak van.
három munkakör van:
- fővizsgáló (VÖRÖS csíkos sapkával [vasúton ugyanis a pirosat vörösnek modjuk]): ő a jegyvizsgálókat és az utasokat is ellenőrzi, ritkán lehet vele találkozni, nem minden vonaton van
- vezető jegyvizsgáló: menesztés vonatindító jelzőeszközzel (kis zöld tárcsa), vonatszemélyzet koordinálása, vonatterhelési kimutatás (és egyéb papírok) írása, írásbeli rendelkezések fogadása, szükség esetén figyelőszolgálat a mozdonyon. Jegyeket is kezel, és nem csak az első kocsiban :) VJV minden vonaton van
- jegyvizsgáló: jegykezelés, utastájékoztatás
Igen, én is megkérdeztem vjv ismerősöm, a vjv és jv közt tényleg csak ennyi különbség van, de a vörös csíkos sapkást nem tudta megmondani, azt monta majd utána kérdez...
De azt monta h a vizsgáló főkalauzoknak nincs egyenruhájuk legalábbis nem szoktak abba lenni, ugy néznek ki, mint a normál utasok, civil ruhában.
Régen vonat vezetőnek hívták, Ő végezte az adminisztrációt+a vonat elején 1 max2 kocsit kezelt.A többibe beled....tt a jegyvizsgáló.
Ma vezető jegyvizsgálónak hívják, s többnyire egyedül viszi a motor vonatokat.
De nem d....k bele a munkába, mert nincs annyi utas.Ezzel nem azt mondom hogy nem dolgozik.
Sajnos sok hülyeség halmozódik fel, az egyébként helytálló,de silány válaszok között!
Nem a Vizsgáló Főkalauz ( fővizsgáló, fővágó..) hord vörös csíkot a sapkáján, hanem a Vezető Jegyvizsgáló!!!!
(Nem is értem milyen VJV ismerős az aki ezt NEM TUDJA!!!!!!!!!!)
A Fővizsgálónak karszalagja van és igen civilben is dolgozik.
Ez a szakma nagyon fárasztó, de egyébként élvezetes,ha frissen kipihenten tud az ember munkába lépni és csak az első nyolc-tizedik órájánál tart.
Elmondanám fantasztikus a kollegai társaság,egymásért vagyunk,olyan mint egy nagy család, itt is vannak nyávogó,panaszkodó,vagy negatív emberek,mint bárhol, de hála Istennek nincs az az undorító hierarchia mint sok helyen.A magunk urai vagyunk és mi is kapunk ellenőrzésket,mégis önállóan kell feltaláljuk magunkat,utasítással a fejben, mert élesben nincs idő könyveket lapozgatni.
Általában 16órázunk,ez is változó...épp milyen a forda, a vezénylésünk. Össze-vissza dolgozunk,tehát nem úgy kell elképzelni, hogy jövünk nyolcra, vagy éjszakai műszak este nyolctól......van egy adott forda,ebből megkapjuk a havi elővezénylést és lehet jönni hajnali 1-re, és a nap 24 órájában és percében meghatározott bármely időpontban ami a fordatervezetben szerepel.
Kiemelném a kaller nem dolgozik,vagy sz.rik az egészbe megjegyzést kedves xy.
Nem tudhatod a kaller épp végez,vagy kezdett,mert ez a munkatempóban nagyon fontos tényező 16óra előtt,vagy után van."Ha neked kellene 16órán keresztül mászkálnod,+állomásokon jelzést adni,te milyen állapotban volnál a szolgálatod végére?",épp éjszakás, vagy nappalos( mert csak ki kell számolni 16órával, az éjszakás átmegy a nappalba!) arról nem is beszélve,hogy nagyon sok agyrém van önök utasok között,tehát szellemileg is fárasztó.Nem nem dolgozik!, lassabban halad, pláne ha egyedül teljesít szolgálatot!
Az,hogy egyenruha van rajta,nem tudhatják épp munkába,vagy munkából tart haza, sőt ha kalauz táska is van nálla lehet önköltséges,thát van a vonaton dolgozó szakasz,ő csak a sajátjához utazik,nem fog felállni az önök jegyét kezlni,mert nem teheti meg!!!Olyan is van aki viszi haza a kalauztáskáját.
Nem tudhatják mennyien vannak a vonaton, mert ugye mindenkinek más az utazási szokása, van amelyik állomáson a vonat elejére,vagy végére esik az (átjáró,kijárat stb)....így oszlanak el az utasok. BP.Ny.: mindenki a vonat elejébe száll,mert az első kocsik hamarabb érnek a pályaudvarra elvén,nyomorognak,panaszkodnak,hogy több kocsi kellene,7 egységnél is,mikor a vége kong az ürességtől!!!!
Vácon ugyanez fordítva és sorolhatna az ember minden állomást, tehát attól függ mit állapítanak meg, hogy hol ülnek.A tömegen nehéz az embernek átverekednie magát,ki tudja mikor jut az üres végekbe stb.és -vagy épp milyen kedves utassal kell kínlódnia akinek jegye nincs,utasleadási lap,vagy pont lepakolja....probléma-probléma hátán,ezek megoldásával is kell foglalkozzunk nem lóversenyen vagyunk!!! Kedves ráérő, vagy épp kétségbeesett utasok információ iránti éhségükkel rohannak le,s mivel nem kétlábon járó menetrendek vagyunk,hogy segíteni tudjunk utána kell nézni.
Másodsoron, figyelési kötelezettségeink is vannak,a maguk kedves utasbiztonsága érdekében!!!!!Nekünk nem a jegykezelés az első,hanem az utasbiztonság,a forgalmi ténykedés, bármilyen hihetetlen,még a hangos utastályékoztató kezelése is fontosabb a maguk jegyeinél!! EZ UTASÍTÁS! Ha a mozdonyvezetőnek szüksége van ránk, figyelő szolgálatot kell teljesítenünk,be kell ülni a maguk biztonsága érdekében!Nem térnék ki az utasítás ezen részleteire,mert úgysem értenék,nehéz a tananyag,nagyon összefüggő és,hogy érthetővé váljék meg kellene tanulni szóról szóra,tehát felesleges volna elmagyaráznom.
A tananyag amit tudnunk kell kb. a főiskola nehézségének nyolcszorosa,ehhez képest,amit érte kapunk,mind maguktól,mind anyagilag....ez a szakma nem más mint életérzés,az jöjjön aki szeretni tudja.
Vannak közöttünk nagyon sokan diplomások,tehát nem kell feltételezni csak az érettségit, sőt olyan diplomás felvételizőink is voltak akik megbuktak kereskedelmi vizsgán ...és hol voltak még a forgalomtól!!!!!!!!
A bukás pénzvisszafizetési kötelezettségell jár, tehát senki ne gondolja,hogy annyira egyszerű ide bejutni.
Oka, hogy csak annyit látnak belőlünk, hogy jegyeket firkálunk annyi,hogy magukkal utasokkal ennyi dolgunk van,+az információ.Ha az volna előírva,hogy tisztába kell tenni önöket,akkor azt tennénk és csak ennyit látnának.
A vezető jegyvizsgáló és a jegyvizsgáló közötti különbözőség igazából annyi, hogy nagyon picivel kevesebb dolgot kell tudniuk a JV-k.nak mint a VJV-k. nak.
A JV. vonatterhelési kimutatást írni ,vonatot készre jelenteni, indulásra való felhatalmazást adni,fékpróbát tartani nem tud , viszont utasításban "kereskedelem és forgalom" szinte ugyanazzal a tudásanyaggal kell rndelkezzen.
Ha két kalauz van a vonaton sem 100% hogy a második JV, a második sok setben szintén VJV vizsgával rendelkezik, csak épp azon a vonaton plusz emberként JV-ként teljesít szolgálatot.
Utasítások:
kereskedelem=Személyszállítási üzletszabályzat,Díjszabás,Üzltszabályzat,Üzletpolitikai kedvezmények,Menetdíjtáblázatok,P1,P2,P8,.
Forgalom=F1,F2,F2függelékei,F7,E1,E101,E2,E12,E12 mellékletei.
Csupa olyan paragrafus akár a jogban, és ezeket kívülről tudni kell,szóról-szóra!Vizsgákon megbuktathatnak egy (csak,és,vessző hiba miatt is.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!