Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Igaz a (rém) hír, hogy a 4-es...

Igaz a (rém) hír, hogy a 4-es Metró átadásakor bezárják a Déli Pályaudvart és megszűnik az Etele tér és a Moszkva tér közötti a szintbeli kereszteződés nélküli, kötött pályás, időben és távolságban is legrövidebb közvetlen összeköttetés?

Figyelt kérdés

Mi lesz a műtárgyak - Villányi út feletti vasúti híd, az Alagút sorsa?

Hova költözik az a rengeteg MÁV intézmény?

Mi lesz a területtel? Pláza vagy lakópark épül a helyén?


Hova fogja szállítani a 2-es Metró az utasokat? A semmibe? Ahhoz a 3 villamoshoz és 4-5 autóbuszhoz, amelyekre már a Moszkva téri végállomáson is fel lehet szállni?

Mennyivel lesz egyszerűbb az eddig az Őrs Vezér térről átszállás nélkül utazó utasoknak Keleti pályaudvari átszállással elérni a vasút majdani végállomását?

A vasútvonalak előnye a többi tömegközlekedési eszközzel szemben a Világvárosokban nem az, hogy védett vagy prioritást élvező útvonalon egészen a városközpontokig, a sűrűn lakott vagy egyéb okok miatt nagy forgalmú részekig viszik az utasokat?

Aki ilyesmit kitalált vagy támogat, utaz/hat/ott valaha vonattal vagy bármilyen tömegközlekedési eszközzel?



2013. ápr. 22. 21:04
 1/8 anonim ***** válasza:
96%
Nyugi, nem terveznek ilyet...
2013. ápr. 22. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Remélem, jól vagy tájékozódva. Nekem ugyanis ma délután a Kelenföldi Pályaudvaron mondta ezt egy piros tányérsapkás forgalmista hölgy, amikor a végzáras - egyelőre használaton kívüli - 1-es és 2-es vágányok funkciójáról érdeklődtem, illetve arról, hogy hova tűnt a 8-as és a 9-es vágány.
2013. ápr. 22. 21:32
 3/8 anonim ***** válasza:
29%

Hűha, erre rendesen ráparáztál. Hivatalosan nincs ilyen elképzelés.


Ettől függetlenül én látok rá esélyt, hogy látva a nyilvánvalóan visszaeső utasforgalmat, csökkenteni fogják a Déliig végigközlekedő vonatok számát. Kérdés, hogy ez mely vonalakon mely viszonylatokat, vonattípusokat fogja érinteni és mely időszakokban. Ezen kívül az egyébként igen értékes telket foglaló vasúti kiszolgáló funkciók is kiszorulhatnak idővel, azaz a vonatok tárolását és a motorvonatok terjedése miatt egyre kevesebb rendezését inkább más módon oldhatják meg (pl. Kelenföldön).

2013. ápr. 22. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Na, pont ezt írtam, EGYES vonatok végállomása az 1-2 vágányon leHET. De ez még nem lefutott kör. A 8-9. vágány helyén pedig új peron épült, amire az átépítés jobb ütemezhetősége miatt volt szükség, de szolgálhat végállomásként is.
2013. ápr. 22. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
72%
Az 1-2 építésénél az volt a terv, hogy fejperon lesz, de a Start kérésére végül átmenő vágány lett, ebből is látszik, hogy nem tervezik megszüntetni a Délit (hülyeség lenne). Ami majd nem megy be a Déliig, az S-Bahn lesz, és a Keleti vagy a körvasút felé megy tovább, de ez még messzi történet :)
2013. ápr. 22. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
A Délibe vezető alagút használhatatlan állapota és Pályaudvar "átmeneti" üzemszünete miatt emeltem ki a kérdést.
2015. febr. 4. 10:59
 7/8 anonim ***** válasza:

Ha nem a MÁV-ról lenne szó, azt mondanám elképzelhetetlen, hogy a Déli bezárjon. Bár valószínűleg Kelenföld elbírja a Déli forgalmát, csak épp Kelenföld nem erre lett tervezve. Arra már ki sem térek, hogy mi van, ha a Keletinél is gondok adódnak, és Kelenföldön kéne fordítani a Keleti egy részét is?


Röviden: Én ezekből bármit kinézek... :-(

2015. febr. 5. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Ezt a kérdést is, most találtam meg.

Na akkor: a Déli p.u. kiváltása sem ma fog megtörténni.

Jelen esetben, csak átmeneti megoldás az, hogy a vonatok, Kelenföldön végállomásoznak.

Nincs kellő alternatíva, mert ez, sok beruházást igényelne:

2-es metrót kell meghosszabbítani Kelenföldig.

Az 5-ös metrót is meg kéne csinálni (ami a Szentendrei - Csepeli - Ráckevei HÉV vonalak összeköttetése volna a föld alatt).

Ezen felül, ott van még az AliGut - vasúti alagút Kelenföld és Nyugati p.u. között. További vasúti alagút is szükséges volna, Óbuda és Kelenföld között (ami É - D irányban szelné át a várost, de erre terv sincs).

Ezekre, rengeteg forrást kéne átirányítani (új alagutak, új motorvonatok, stb.), amire nincs kilátás (emiatt nem érdemes beleélni magunkat).

2015. febr. 5. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!