Miért nem közlik előre (villamospótlás)?
Szeptember óta hosszabb vonalon használom az 1-es villamost, mint régen. Ráadásul nem is a legújabb szakaszon...
Elég sokszor van fennakadás, különösen mostanában.
Múltkor a Stadionoknál hallottam, hogy recseg a hangszóró, de nem lehetett érteni, mit mondanak. A Reitternél aztán le lettünk pakolva... Ha már a Stadionoknál tudni lehetett, hogy zűr van - felteszem, ha a hangosbemondó tudta, a villamosvezető is -, miért nem szóltak? Ott a metró... Nekem tökéletes alternatívát nyújtott volna.
Ma is a Reitternél pakoltak le, de a másik irányból jöttem. A Honvéd kórháztól indulva mondta be a vezető, hogy le fog rakni. Miért nem szólt az Árpád hídnál? A metró valamilyen szinten alternatívát nyújtott volna nekem.
Gondolom, a többi utasnak is valamilyen szinten alternatívát nyújt egy metró. Ha át is kell szállnia többször pluszban, de legalább hazajut, és nem a bizonytalan, zsúfolt pótlóbuszokkal.
Amúgy egy-két éve, mikor még másfele jártam, a Vajda Pétertől indulva mondta be, hogy nem jár a 3-as metró. Ha a Kőbányai úton mondja be, ott a 9-es busz. Az több embernek is alternatíva, mivel Nagykörút - egy megálló különbség; Kálvin tér, Deák tér...
Ha elfoglalt a vezető, pl. rádión beszél, vagy csak az utolsó pillanatban tudja meg a szitut, akkor megértem.
De amúgy...
Foglalkoztat engem ez a kérdés.





Elképzelhető, hogy ő is ott tudta meg, hogy valamilyen okból rövidített útvonalon fog járni, azért csak ott mondta be. Az előre tervezett tereléseket előre kihirdetik, bár legutóbb a 24-es villamoson utazva én is meglepődtem, hogy csak a Soroksári útig jár, a táblán Közvágóhíd volt feltüntetve, pedig a tábla direkt a terelés időszakára szólt, belül kék csíkkal volt jelölve a busszal pótolt szakasz. Korábban nem ez volt a szokás, hanem sárga kiemeléssel az ideiglenes végállomás volt a táblákon feltüntetve.
Egyébként ilyen esetekben szokott lenni pótlóbusz, igaz kis kellemetleség az 1-2 átszállás, de mégiscsak eljutsz, ahova akartál.





Első: itt az operatív, elôre nem tervezett pótlásokról van szó. Sajnos a járművezetők nagy részéből hiányzik az ügyfélközpontú szemléletmód. Ez nem feltétlenül emberi hiba: maga a vállalat nem motiválja erre a munkavállalóit, akik meg aztán vagy felismerik, hogy az utasnak mielőbb tájékoztatást kell kapnia a kialakult forgalmi helyzetről, vagy nem. Ezen kívük maga a forgalmi helyzet is percről percre változhat: lehet, hogy mire a jármű az akadályoztatás helyére ér, már el is múlik az akadály. És persze fordított eset is előfordul.
Szerintem jobban kellene az érintett cégeknek motiválniuk a munkavállalóikat, hogy igenis vegyenek részt aktívabban az utastájékoztatásban és problémamegoldásban, ami persze részben - de nem kizárólag! - pénzkérdés is.
Sajnos amúgy én is kerültem hasonló helyzetbe Kökin nemrég: este kimaradt műszaki hiba miatt a 20 percenként járó buszom egy járata, ami persze már egy ideje várható volt. Ha bárki is magáénak érezte volna a problémát, értesíthető letz volna a végállomáson várakozó bármely másik busz sofőrje, aki tájékoztathatta volna az utasokat. Így pedig kerülő úton, de hamarabb juthatott volna sok utas az úticéljához.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!