Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem közlik előre (villam...

Miért nem közlik előre (villamospótlás)?

Figyelt kérdés

Szeptember óta hosszabb vonalon használom az 1-es villamost, mint régen. Ráadásul nem is a legújabb szakaszon...


Elég sokszor van fennakadás, különösen mostanában.


Múltkor a Stadionoknál hallottam, hogy recseg a hangszóró, de nem lehetett érteni, mit mondanak. A Reitternél aztán le lettünk pakolva... Ha már a Stadionoknál tudni lehetett, hogy zűr van - felteszem, ha a hangosbemondó tudta, a villamosvezető is -, miért nem szóltak? Ott a metró... Nekem tökéletes alternatívát nyújtott volna.

Ma is a Reitternél pakoltak le, de a másik irányból jöttem. A Honvéd kórháztól indulva mondta be a vezető, hogy le fog rakni. Miért nem szólt az Árpád hídnál? A metró valamilyen szinten alternatívát nyújtott volna nekem.


Gondolom, a többi utasnak is valamilyen szinten alternatívát nyújt egy metró. Ha át is kell szállnia többször pluszban, de legalább hazajut, és nem a bizonytalan, zsúfolt pótlóbuszokkal.


Amúgy egy-két éve, mikor még másfele jártam, a Vajda Pétertől indulva mondta be, hogy nem jár a 3-as metró. Ha a Kőbányai úton mondja be, ott a 9-es busz. Az több embernek is alternatíva, mivel Nagykörút - egy megálló különbség; Kálvin tér, Deák tér...


Ha elfoglalt a vezető, pl. rádión beszél, vagy csak az utolsó pillanatban tudja meg a szitut, akkor megértem.

De amúgy...

Foglalkoztat engem ez a kérdés.


2013. ápr. 15. 22:16
 1/3 eddiboy ***** válasza:

Elképzelhető, hogy ő is ott tudta meg, hogy valamilyen okból rövidített útvonalon fog járni, azért csak ott mondta be. Az előre tervezett tereléseket előre kihirdetik, bár legutóbb a 24-es villamoson utazva én is meglepődtem, hogy csak a Soroksári útig jár, a táblán Közvágóhíd volt feltüntetve, pedig a tábla direkt a terelés időszakára szólt, belül kék csíkkal volt jelölve a busszal pótolt szakasz. Korábban nem ez volt a szokás, hanem sárga kiemeléssel az ideiglenes végállomás volt a táblákon feltüntetve.

Egyébként ilyen esetekben szokott lenni pótlóbusz, igaz kis kellemetleség az 1-2 átszállás, de mégiscsak eljutsz, ahova akartál.

2013. ápr. 16. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Első: itt az operatív, elôre nem tervezett pótlásokról van szó. Sajnos a járművezetők nagy részéből hiányzik az ügyfélközpontú szemléletmód. Ez nem feltétlenül emberi hiba: maga a vállalat nem motiválja erre a munkavállalóit, akik meg aztán vagy felismerik, hogy az utasnak mielőbb tájékoztatást kell kapnia a kialakult forgalmi helyzetről, vagy nem. Ezen kívük maga a forgalmi helyzet is percről percre változhat: lehet, hogy mire a jármű az akadályoztatás helyére ér, már el is múlik az akadály. És persze fordított eset is előfordul.


Szerintem jobban kellene az érintett cégeknek motiválniuk a munkavállalóikat, hogy igenis vegyenek részt aktívabban az utastájékoztatásban és problémamegoldásban, ami persze részben - de nem kizárólag! - pénzkérdés is.


Sajnos amúgy én is kerültem hasonló helyzetbe Kökin nemrég: este kimaradt műszaki hiba miatt a 20 percenként járó buszom egy járata, ami persze már egy ideje várható volt. Ha bárki is magáénak érezte volna a problémát, értesíthető letz volna a végállomáson várakozó bármely másik busz sofőrje, aki tájékoztathatta volna az utasokat. Így pedig kerülő úton, de hamarabb juthatott volna sok utas az úticéljához.

2013. ápr. 16. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
igen, itt az a probléma, hogy a cég nincs felnőve a méreteihez. ha lenne pénz egy hatékonyabb tájékoztatórendszerre, ami egyidejűleg közli a helyzetet a sofőrökkel, akkor lehetne javítani rajta. a legtöbb sofőr valóban csak rádión vagy esetleg egy telefonnal kap tájékoztatást egyszercsak arról, hogy xy megállóig tudsz közlekedni, mert probléma van, attól függetlenül, hogy az a hiba már akár 1 órája is fenn áll. mire az összes érintett járművezetőhöz eljut, addig eltelik egy csomó idő.
2013. ápr. 27. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!