Mit jelent itt az "E" betű?
Elővárosi szegmensben közlekedő vonat. Van O is az pedig országos szegmenst jelent.
Egyszeri utasnak semmi jelentősége nincs egyelőre, az E és O betű alkalmazására a megrendelő kötelezte a vállalatokat.
Az expressz rövidítése, ugyanis ez a nosztalgia HÉV szerelvény menetrendje, ami kihagy megállókat, ami ezért expressznek számít (persze a BKV nem hívja expressznek, ez a vonatösszeállítás.hu szerzőjének a kitalációja).
Egyébként, ez nem egy hivatalos menetrend. A vonatösszeállítás.hu szerzője próbálta a MÁV-os menetrendekhez hasonlóra megcsinálni a HÉV (a H8-as nosztalgia hévjárat) menetrendjét.
Ha kíváncsi vagy a hivatalos HÉV menetrendekre, itt keresgélj: [link]
ha a nosztalgia HÉV menetrend érdekel, ezt az oldalt nézd meg: [link] !
köszönöm a válaszokat!
Utaztam ezzel a nosztalgiavonattal tegnap (az ÖV02-vel), azon gyorsvonat tábla volt kirakva, tehát szerintem nem expresszt jelent az E betű (meg ezt Ex-nek vagy Exp-nek szokták rövidíteni). Az elővárosi szolgáltatásra utaló jel viszont érthető magyarázat, köszönöm :)
#2 és #3:
Szerintem azt jelenti amit írtam. A vonatosszeallitas.hu szerkesztője szereti keverni a szezont a faxommal, (:)) így simán beleillik ebbe a szarkavaró képbe, hogy a Start jelzéseit hazsnálja.
Ha megnézed a vonalat sem a H"szám" formátumban írja, hanem kétszázötvenakárhányas "VASÚTVONAL". Szerintem rajta kívül senki nem nevezi így, ráadásul szakmabeli vagyok...
Ugyanígy imádja az expresszvonati elsőosztály és hasonló baromságokat amit cégen belül ugyanúgy senki nem használ...
én nem a vasútnál dolgozom, nem is közlekedési vállalatnál, csak érdeklődöm a vonatok iránt.
a vonatösszeállításos honlapról én eddig sokkal több érdemi információhoz jutottam, mint a MÁV honlapjáról. Gyakran előfordul, hogy a MÁV kiír egy 3 soros közleményt valamiről, a vonatösszeállításon meg részletesen és pontosan tudok olvasni a témáról.
A vagonok kategórizálásához sem értek, de ami ki van ott ítrva, az nekem (utasként) teljesen logikusnak tűnik. Gyakran szoktam utazni a szegedi vonatokkal (amiben egybe van az IC és a gyorsvonat) Budapest és Cegléd között. Itt körülbelül ugyanannyiba kerül az IC jegy 2. osztályra, mint a sima 1. osztályra, tehát néha az egyikkel megyek, néha a másikkal. Nagyjábol tényleg egyenértékű a két vagon szerintem. Az intercity újabb, és van helyjegy, a sima fülkés 1. osztály viszont sokkal kényelmesebb. Ja, és még egy gondolat a kategorizálásról: lehet, hogy nem 100%-ban helyes ami kint van az oldalon, de mióta megvan a vonatösszeállítás, azóta jobban figyel a MÁV arra, hogy gyorsvonaton ne legyen olyan jármű, mint személyvonaton. Ezt főleg a balatoni vonatoknál tapasztaltam, pár éve még volt olyan gyorsvonat Tapolcára, amiben ilyen piros vonat volt (Flirt vagy Desiro?), meg azok a kék termes kocsik, amik Martonvásárra szoktak járni személyvonatként (sajnos a típusokat még nem ismerem ennyire). Mióta megvan ez a kategorizálás a honlapn, azóta jobb vagonokat küld a MÁV ezekbe a vonatokba. Meg nekem utasként az is segít, hogy a vonatösszeállításoknál ott van egy kis szám, ami mutatja, hogy melyik kocsi a legjobb.
Tehát én nem védeni akarom öket, meg - ahogy már mondtam - nem is értek hozzá, csak azért a "nem is létezik", meg "álomvilágban él a gyerek" jelzőkat én kicsit erősnek tartom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!