Ha megvenném az M63 003-mas mozdonyt, beszállnátok a javításába?
Sziasztok!
Segítenétek? Vasutasokat is kérdezem és még mindenkit.
"Érdekes, hogy szinte mindenki a nehézségeket látja csak :D"
A szakirodalom ezeket realistáknak nevezik.
Lehet itt huzigálni a kis po:cso:toket arra, hogy majd felújítotok egy mozdonyt, de egyaz, hogy ez gyermeki vágyakozásnál nem több, másik meg röhejes.
Szerintetek ha ez csak annyi lenne, hogy pár elkes vasútbu.zi nekiáll és kalapál akkor a noszatlgia nem réges régen felújította volna?
A gyíknak olyan egyedi alkatrészei hiányoznak, és olyan fődarabjai várnak cserére ami egy kisebbfajta vagyont emésztene fel. Csak a lakatolása és külső fényezése 20-25 millió lenne, és akkor még a motorhoz és a hajtáslánchoz hozzá sem nyúltak.
Ehhez nem elég egy álomban megjelent gyár ahol már van egy mozdony, és mozdony-mozdony egykutya alapon elvinni kalapálni egy kicsit.
Ehhez olyan mérvű tudásanyag, dokumentáció, akarat és PÉNZ kell, amit lelkes vasútbuznyákok SOHA nem fognak előteremteni.
Szép és jó példa a 10-es nohab, csak nem kell elfelejteni, hogy bő 10-12 évük nekik is ráment, és állapota összehasoníthatatlan volt a gyíkhoz képest. Mondjuk ha a nohab állapota 100-as akkor a gyíké 2-es. A nulláról kellene újjáépíteni, és ehhez igen bőkezűen kellene adakozni.
Ez reális kép. Nem negatív hozzáállás.
Ne sajnálj, amit te csalódásnak ítélsz azt úgy nevezik tapasztalat.
Ott volt az 1-es MDmot. Akörül is volt 3-4 ilyen "mentsük meg" szervezkedés, nagy ígéretekkel és gondolatokkal.
Aztán amikor oda jutott a dolog, hogy "Rendben srácok, akkor ide kérjük utalni a vételárat" akkor elveszett a nagy lelkesedés. Aztán az is ment a levesbe.
Szerencsére nem sok csalódás ért még, de azt azért átlátom, hogy 100 ilyen vállalkozásból 99 halva születik, és a fennmaradó 1 is csak nehézkesen életképes. (Lásd Nohab gm.)
3 éve, beszéltem velük és nem adják el.
Nem baj ,ha privatizáció lesz, vásároljuk fel a MÁV-ot.
Gyerekek!
Ne menjünk át az Ezotéria rovatba!
Legyünk már reálisak!
"Nem baj ,ha privatizáció lesz, vásároljuk fel a MÁV-ot."
Látod kedves #13-as. És ilyen kijelentések után még vágjon jópofit az ember...
"Érdekes, hogy szinte mindenki a nehézségeket látja csak :D"
Érdekes, hogy azért látjuk a nehézségeket, mert ott vannak. És ne akarjuk az M63-as felújításának nehézségeit a Nohab-GM alapítvány saját mozdonyának felújításához hasonlítani, mert amíg Nohabból kb. több száz darab futott szerte Európában és a leállított példányokból hegyekben lehet (persze jó sok pénzért) talicskával hordani az alkatrészeket.
Viszont mi a valószínűsége annak, hogy egy összesen 10 db-os, csak Magyarországon futó dízelmozdony utolsó darabjához találsz alkatrészeket? Megsúgom: esélytelen. A többi kilenc mozdony ma már kiskanál, kovácsoltvas kerítés vagy lemezkád formájában él tovább. Marad az egyedi gyártás. Az még a k*** drága alkatrésznél is drágább. Főleg, ha csak egyetlen darabot kell legyártani.
Ha már van gyárad hozzá, az jó. Ez azért nem egy Lada, amit az ember a garázsban szerelget. Elég komoly háttér kell a szereléséhez.
Ha megjavításnak mi értelme lenne, hiszen használni nem nagyon fogod tudni? Vagy raksz le síneket is és magánvasutat alapítasz? :)
Ilyet még nem olvastam!
Nem fogják eladni neked a mozdonyt, esetleg akkor ha már leselejtezni akarják öket , de mivel még használják öket így nem valószínű
Még a szállítás sem lessz piskóta a kb 120-130 tonnás mozdonyt elszállítani A ból B be , de ha van pénzed hozzá akkor Sok sikert
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!