Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lentiszombathely-Mumornál...

Lentiszombathely-Mumornál állomásnál nagyvasúti vágányok láthatók a Csömödéri kisvasút vonala mellett. Volt erre régen nagyvasút?

Figyelt kérdés
[link]

#Zala folyó #iparvágány #Csömödéri kisvasút #keskeny nyomközű vasút
jan. 7. 16:05
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Volt egy kiágazás a 23-as vonalból, látható is a térképen (a műholdképen is), nem messze északkeletre meg egy átrakóállomás lehetett, annak a helye is látszik. Itt is megtalálod: [link]
jan. 7. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ez a kiágazás 1987 nyarán épült meg, az egykori Lenti-Zajda laktanyának volt a berakodó állomása. Emiatt egy részen egy erdősávot is kivágtak. Azért épült, hogy egy távolabbi helyen tartott gyakorlat esetén ne kelljen a harckocsikat és BMP-1-eket trélerrel Lenti vasútállomásra szállítani, mert a lánctalpasok ne mehettek a műúton. Ott voltam katona, mint őrmester, én voltam kinn a katonákkal az építkezésen. Egy M62-es mozdonnyal hoztak hat kocsi követ, azt kellett leszórni és elegyengetni. Hétvégén is dolgoztunk és akkori viszonyok között elég jó pénzt kaptunk értre. Ahol a vágány végződött nagyjából azon a területen volt a laktanya gyakorló tere, ó, de sokat jártunk oda. A vágány végén épült egy betonrámpa a berakodáshoz.

Kérdező, amit linkeltél az a gyakorló tér felé vezető rész, ez pedig a Lenti felé vezető maradvány:

Lenti felé, balra a Csömödéri kisvasút vágánya, jobbra a kérdéses vágány:

[link]

A vágány végén látszik valami betonmaradvány, majd onnan, ha leköveted, jobbra felfelé van egy földút, az átvezet a 75-ös úton, majd tovább halad jobbra észak felé, látszik a vége és attól jobbra nem messze volt a laktanya. Arra már nem pontosan emlékszem, de mintha a végződés előtt lett volna egy kitérő és a végén már két vágány volt, de ebben nem vagyok biztos. Sőt annak idején még egy helikopter leszállóhely is tervbe volt véve, de azt hiszem, az nem épült meg.

jan. 7. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a részletes, kifejtős választ. Sokat tanultam belőle!
jan. 8. 11:45
 4/5 anonim ***** válasza:

Még kiegészítésként. Ahhoz, hogy a berakodó állomást elérjék, a lánctalpasoknak át kellett menniük a 75-ös úton. Ezt úgy oldották meg, hogy az odavezető földút mellett elhelyeztek két jó vastag gumiszőnyeget. Két katona kiszállt, az egyik leállította a 75-ös út forgalmát, a másik ráhúzta az útra a gumiszőnyegeket a lánctalpaknak megfelelő távolságra, a lánctalpasok átmenetek az úton, majd a gumiszőnyegeket visszahúzták a helyükre. Az építkezéshez a 2. zászlóalj, 6. század, 2. szakasza volt kivezényelve, melynek akkor én voltam a szakaszparancsnoka.

Ilyen gépek voltak ott annak idején, BMP-1 gyalogsági harcjármű:

[link]

Illetve a T-55 harckocsi:

[link]

A lövészeknél voltam, nálunk BMP-1-esek voltak, nekem a BMP-1-ek nagyon tetszettek.. T-55 harckocsiban csak egyszer ültem, egy harckocsi zászlóalj gyakorlatkor nem volt elegendő üzemképes harckocsi, ezért nekünk kellett BMP-1-esekkel helyettesíteni, és a harckocsizó hadnagy átültetett az egyik harckocsiba. Mondjuk egy különleges élmény volt.

A berakódodó állomás megépítése előtt a vasútállomás és a laktanya között KrAZ teherautóval vontatott trélerrel szállították a lánctalpasokat:

[link]

Egyszer az állomásról a laktanyába kellett vinni egy T-55 harckocsit. A 75-ös úton volt egy kisebb emelkedő, hát ott eléggé megküzdött a KrAZ, de felvitte.

Már csak érdekességként, volt ott még Ural, GAZ-66, Csepel, és a román csoda a DAC 665T és DAC 665G teherautó. A technika egy jó része már akkor elavult volt.

jan. 9. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm, érdekesek!
jan. 9. 15:24

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!