Miért nem szeretik a buszsofőrök, ha a járművüket lefényképezik?
Nem egy helyen olvastam/hallottam már, hogy sok vezető ki nem állhatja, ha az általa vezetett gépekről fotót készít valaki. Ez azért érdekes, mert én meg voltam győződve arról, hogy kifejezetten büszkék a masinájukra a sofőrök - pedig valljuk be, nem is a buszvezető érdekli a legtöbb embert, hanem a járgány, legrosszabb esetben meg pár pillanat alatt el lehet homályosítani Photoshopban a "nemkívánatos részeket". Tudtommal ez pedig törvényileg nem ütközik semmiféle szabályba sem, főleg akkor, ha csupán hobbiból, saját felhasználásra készülnek a képek, még csak az utasokat sem zavarva, a járdáról.
A buszsofőröknek mi a véleményük erről? (Mozdonyvezetőkre szintén vonatkozik a kérdés.)
Aktív jármûfotós vagyok és azt kell mondjam,hogy összetett a dolog.Tegyük fel,hogy egy buszvégállomáson (neadjisten pályaudvaron vagyunk)
1) A jv.-k hozzáállása vegyes.Vannak helyek (pölö: egyes Volánbusz alvállalkozások),ahol az ember,akkor sem lehet nyugodt,ha mindent a tõle telhetõ legjobban tesz.Ilyenkor a sofõr természetesen nem örül a fotósnak
2) Állomási személyzet: Bár az ember nem látja,de nem csak a pénztárosban merül ki.Vannak forgalmisták is,akik a kamerákon (nem minden pályaudvar/busz állomás ilyen) belátnak mindent.Köztük a fotóst is.Többségük ilyenkor kiküldi a "szekuriti"-t.Õk meg inkább cselekednek és nem gondolkodnak.De állandó fenyegetés a rendõr kihívása.
3) Vannak egyéb tényezõk is.Nem egyszer próbálták meg kinézni a nyakamból a gépet.És a pályaudvarok/állomások mégiscsak akarva-akaratlan vonzzák az ilyen alakokat.
4) Egyébb "fanok".Van a közlekedés rajongóknak egy olyan rétege,akiket mind a két fél utál,mert a stílusuk finoman fogalmazva is undorító.Az ilyenek miatt van a normálisabbakról elõítélet.A vakuval/nappal szemben/belülrõl fotózók és osztják az észt és nem érzik a határt,hogy mit lehet és mit nem.
Szóval a sofõr nem alaptalanul fél,de a fotós is inkább mihamarabb akar fotót lõni és elmenni mielõtt elráncigálják/rendõrt hívnak rá/bármilyen konfliktusba kerül stb.
De,amikor csak lehet inkább engedélyt kérek mielõtt képet lövök.
#10
tisztességesen dolgozik az addig ok, lehet csinálja egy hónapig, de utána úgy megunja hogy csak na.
Ezért beszélget, telefonál stb.
távolsági járatokról beszélünk, 40-50 km-es utakról.
Ismerek olyan sofőrt aki ezen a távon 2 cigit is elszív, nem érdekli ha tele a busz. De tisztességes, ad jegyet, rendesen ad vissza, nem bunkó stb.
ismerek olyat is aki úgymond rendesen végzi a munkáját, de egy rohadt nagy bunkó.
De van olyan is, aki telefonál headsettel, szól nála a rádió, beszélget stb. és szerintem ő a környéken a legjobb sofőr, segítőkész, ha egy nyugdíjas szál fel a buszra a sok csomagjával, kiszáll, segít neki felszállni.
De mondta egyszer, amikor ővele mentem haza, beszéltem vele elől, hogy ha nem beszélne vele senki, ne hallgathatna zenét, nem telefonálhatna már nem dolgozna itt, ezért is adta fel a kamionozást, mert úgy unta magát.
szóval a tisztességességet szerintem te nem úgy értelmezed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!