Miért van 2 mozdony kötve egy rövid szerelvényre?
1.
Minap láttam,ahogy egy utasokat szállító vonat ment a Nyugatiba,de azt nem értettem hogy miért 2 mozdony volt a szerelvény elején.
Az egyik egy V43 volt aminek le volt engedve a szedője,a másik,amelyik vontatta egy Traxx.
Már többször láttam ilyet,nem hinném hogy műszaki hiba.
2.
Miért látom mindig hogy egy szerelvényt egy V46-os sorozatú mozdony tologat be a peronra,mikor ott van rajta a V43?A V43-al nem lehet kivitelezni ilyen egyszerűbb tolatásokat?(volt vezérlőkocsi a szerelvényen)
3.Nyugati p.u.-hoz közel áll egy vágányon már többe éve 3 érdekes kocsi.Az egyik egy nagyon alacsony acél szerkezetű,mint ha egy kilapított koporsó lenne,a másik kettő pedig szintén alacsony,de az egész acél(fekete mind a két típus)
Miket szállítanak ilyen kocsikban?
1. Gondolom így spórolnak gépmenetet. Ha valamiért csak egyik irányban van mit húznia a mozdonynak, igyekeznek elkerülni azt, hogy visszafelé egymagában zabálja az energiát, kössön le személyzetet és pályakapacitást. De a szokásos karbantartásra tartó és onnan visszatérő mozdonyokat is szokták így továbbítani.
2. Lehet, hogy a V43-ason nincs még személyzet, annak ki kellene baktatnia a tárolóig és az időigényes. Ezért inkább tolatómozdonnyal gurítják be a stokkot vonógépestül.
3. Ha egyre gondolunk, akkor a fekete, lapos, rövid kocsik a Süsük, váltók jégtelenítésére használatosak.
1)
Gépmenet-spórolás.
2)
Az állomáson akárki nem tolathat bizonyos feltételeknek meg kell felelni. Például kell értekezőeszköz (rádió) is a mozdonyra mely az adott tolatócsatornán működni képes. Ez sokszor rögtön kizáró ok. Emellett a tolatás elszámolása sem mindegy. Ha vonatgéppel tolatnának, azt a Trakció felé kell megfizetni, míg a tolatócsapattal tolatást a pályavasútnak. Tervezhetőbb így a rendszer.
3)
Ezek nem süsük már csak azért sem mert nincsen a Nyugatinak.
Te a hídmérleg etalonkocsikat láttad, és ezekben semmit nem visznek, a belsejükben meghatározott súlyú vas van. Arra szolgál, hogy a pályahálózaton beépített hídmérlegeket (kocsik lemérésére szolgál) ezekkel hitelesítik. Tudják, hogy a kocsi etalonsúlya 30 vagy 40 tonna, és a mérlegre állítva ezzel lehet beállítani a mért értéket.
1. A Traxxok még újak a MÁV-Nosztal... (hehe :D) , vagyis a MÁV-Trakció szolgálatában, így egyes mozdonyok, még próbaüzemben vannak, ezért van még egy mozdony velük - pl. itt: [link]
2., 3. - passz, ezekre nem tudok választ adni.
" így egyes mozdonyok, még próbaüzemben vannak, ezért van még egy mozdony velük"
Lassan egy éve túl vagyunk a próbaüzemen.
"Lassan egy éve túl vagyunk a próbaüzemen."
Az utolsó két mozdony ebben az évben kerültek a MÁV-Trakcióhoz. Azoknak még mennyi a próbaüzemük?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!