Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van 2 mozdony kötve egy...

Miért van 2 mozdony kötve egy rövid szerelvényre?

Figyelt kérdés

1.

Minap láttam,ahogy egy utasokat szállító vonat ment a Nyugatiba,de azt nem értettem hogy miért 2 mozdony volt a szerelvény elején.

Az egyik egy V43 volt aminek le volt engedve a szedője,a másik,amelyik vontatta egy Traxx.

Már többször láttam ilyet,nem hinném hogy műszaki hiba.


2.

Miért látom mindig hogy egy szerelvényt egy V46-os sorozatú mozdony tologat be a peronra,mikor ott van rajta a V43?A V43-al nem lehet kivitelezni ilyen egyszerűbb tolatásokat?(volt vezérlőkocsi a szerelvényen)


3.Nyugati p.u.-hoz közel áll egy vágányon már többe éve 3 érdekes kocsi.Az egyik egy nagyon alacsony acél szerkezetű,mint ha egy kilapított koporsó lenne,a másik kettő pedig szintén alacsony,de az egész acél(fekete mind a két típus)

Miket szállítanak ilyen kocsikban?



2012. nov. 13. 15:55
 1/7 anonim ***** válasza:
80%

1. Gondolom így spórolnak gépmenetet. Ha valamiért csak egyik irányban van mit húznia a mozdonynak, igyekeznek elkerülni azt, hogy visszafelé egymagában zabálja az energiát, kössön le személyzetet és pályakapacitást. De a szokásos karbantartásra tartó és onnan visszatérő mozdonyokat is szokták így továbbítani.


2. Lehet, hogy a V43-ason nincs még személyzet, annak ki kellene baktatnia a tárolóig és az időigényes. Ezért inkább tolatómozdonnyal gurítják be a stokkot vonógépestül.


3. Ha egyre gondolunk, akkor a fekete, lapos, rövid kocsik a Süsük, váltók jégtelenítésére használatosak.

2012. nov. 13. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

1)

Gépmenet-spórolás.


2)

Az állomáson akárki nem tolathat bizonyos feltételeknek meg kell felelni. Például kell értekezőeszköz (rádió) is a mozdonyra mely az adott tolatócsatornán működni képes. Ez sokszor rögtön kizáró ok. Emellett a tolatás elszámolása sem mindegy. Ha vonatgéppel tolatnának, azt a Trakció felé kell megfizetni, míg a tolatócsapattal tolatást a pályavasútnak. Tervezhetőbb így a rendszer.


3)

Ezek nem süsük már csak azért sem mert nincsen a Nyugatinak.

Te a hídmérleg etalonkocsikat láttad, és ezekben semmit nem visznek, a belsejükben meghatározott súlyú vas van. Arra szolgál, hogy a pályahálózaton beépített hídmérlegeket (kocsik lemérésére szolgál) ezekkel hitelesítik. Tudják, hogy a kocsi etalonsúlya 30 vagy 40 tonna, és a mérlegre állítva ezzel lehet beállítani a mért értéket.

2012. nov. 13. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

1. A Traxxok még újak a MÁV-Nosztal... (hehe :D) , vagyis a MÁV-Trakció szolgálatában, így egyes mozdonyok, még próbaüzemben vannak, ezért van még egy mozdony velük - pl. itt: [link]


2., 3. - passz, ezekre nem tudok választ adni.

2012. nov. 13. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek:)
2012. nov. 13. 19:45
 5/7 anonim ***** válasza:

" így egyes mozdonyok, még próbaüzemben vannak, ezért van még egy mozdony velük"


Lassan egy éve túl vagyunk a próbaüzemen.

2012. nov. 13. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"Lassan egy éve túl vagyunk a próbaüzemen."

Az utolsó két mozdony ebben az évben kerültek a MÁV-Trakcióhoz. Azoknak még mennyi a próbaüzemük?

2012. nov. 13. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A szó szoros értelmében nincsen már ilyen, hogy próbaüzem. Van egy adott futásteljesítmény amit le kell futniuk meghibásodás nélkül és annyi. Ez a traxxoknál 30 ezer km volt, ezt nagyjából 35 nap alatt teljesítik.
2012. nov. 13. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!