Szerintetek is kulturált és pontos vasúti szolgáltatás?
Méregkeverők 2012
Magyar Állam Vasutak Zrt.
A MÁV-START, a helyközi közlekedés meghatározó közösségi szereplőjeként a kulturált és pontos vasúti szolgáltatás elérésében és fenntartásában érdekelt. Ehhez Utasaink észrevételei fontos adalékul szolgálnak, hisz csak hiányosságainkat megismerve van lehetőségünk azok korrigálására, továbbá szolgáltatásaink fejlesztéséhez is szükségesek az Utasainktól érkező javaslatok.
Menetrend:személyvonat naponta
Sülysápról indul: 21,24 érkezik: 22,10 Keleti pu.
Sülysápról indul: 22,24 érkezik: 23,10 Keleti pu.
Sülysápról indul: 23,29 érkezik: 00,15 Keleti pu.
2012. október 12-én pénteken
Sülysápról indult 21,24-kor. Érkezett 21,51 környékén Rákoshegyre, ami a hivatalos menetideje. Ott vonatpótló busz indult kb. 15 perc múlva, a tájékoztatás szerint Kőbánya-felsőre, mivel állítólag vezetékszakadás történt Rákoshegy és Kőbánya-felső között. Onnét állítólag vonatszerelvény viszi tovább az utasokat a célállomás, Keleti pu. felé.
Megérkezett a vonat Kőbánya-felsőre kb. 22, 20-30 között.
Most jön a méreg:
A vonatpótló busz ahelyett, hogy a Keleti pu.-ig vitte volna az utasokat, kirakta őket Kőbánya felsőn. A Keleti pu. felől Kőbánya-felsőre érkező vonat ideje kb. 23,45-55 perc volt (7 perces menetidő ellenére!) közel másfél óra, (hozott egy jókora tömeget), a vonat várakozott még kb. fél órát Kőbánya-felsőn és visszaindult Bp. Keleti pu.-ra, és megérkezett kb. 00,35-40. perc kor.
Gyakorlatilag az eredeti, valós menetidő 22,10 helyett érkezett 00,35-40-kor. Ami kettő és fél óra késés.
Ehhez képest Kőbánya-felsőn a forgalmi irodán senki semmiféle konkrét információt nem tudott adni, hogy mikor viszik az utasokat a Keleti pu.-ra. Bent állt egy vonatszerelvény Kőbánya-felsőn, amire világító betűkkel ki volt írva, a vonatra felszállni nem lehet. Mozdonyvezető egy szál se, állítólag lejárt a munkaideje és hazament.
Az utasok egy darabig szótlanul tűrték a MÁV-osok össze-vissza beszélését, azután egyre jobban elszabadultak az indulatok és csak egy híja volt, hogy a forgalmistának nem törték be az orrát, jó 23.00 óra után, amikor már mindenki elvesztette a türelmét.
A Keleti pu. felől jövő és kb. még plusz egy jó fél órát (!) várakozó vonaton is mindenki azt beszélte, hogy a MÁV Zrt. az utasokat semminek nézi, egy rakás sz...ként kezeli, emberségből egy NAGY NULLA (!!!). Miért nem vitte el a Keleti pu.-ig a busz az embereket, az kb. 5 perc lett volna, és nem kellett volna KÉT ÓRÁT (!!!) várakoztatni őket. A két óra várakozási idő alatt egyetlen vonat jött a Keleti-pu. felől, amikor a menetideje mindössze 7 perc a Keleti pu. és Kőbánya-felső között. Viszont Rákos felől 4 (gyors) vonat ment ez idő alatt a Keleti felé, megállás nélkül, 22, 20-30 és 00,00 között. (Ezek szerint nekik nem volt vezetékszakadásuk).
Na és mire való a hangos bemondó (de nem szólalt meg!), ha nem arra, hogy az utasokat tájékoztassák , hogy mikor viszik tovább őket vonattal a Keleti-pu. Felé, ha már megvették a jegyüket, és szerettek volna eljutni pl. a munkahelyükre, ahonnét jó két órát elkéstek.
Utólag persze elintézik egy hányaveti „a kellemetlenségért elnézést kérünk”-el, de kérdés, hogy legközelebbi szívatáskor az utasok nem-e fognak kikelni magukból és törni-zúzni, mint a futballhuligánok???
És hogy kit mennyire értékelnek?
És mivel olyan jól dolgoznak a MÁV ZRT.-nél (a fejtől a lábig), íme a jutalom, amit megszolgáltak (megszolgálnak, - ahogy a fenti példa is mutatja!)
Milliók folynak el: Orbánék gazdagon jutalmazzák a vezetőket
Jelentős összegű jutalmakat fizettek ki az állami és fővárosi tulajdonú cégek vezető tisztségviselői számára az elmúlt hónapokban a vállalatok 2011-es eredményei alapján – derül ki a Népszabadság által készített összeállításból. …
A vezérigazgató, Horváth Gergely Domonkos havonta kétmillió forintot keres, tehát a tavalyi 24 millió forintos összfizetése után hatmillió forint prémiumelőleget vehetett fel. Az 1,6–1,854 millió forint között kereső négy főigazgató is fejenként több mint négymillió forint jutalomelőleget kapott. Kérdésünkre a vagyonkezelő közölte, hogy a MÁV Zrt. első számú vezetőjének az éves személyi alapbér 56 százalékát, az MVM Zrt. és a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatóinak pedig az éves alapbérük 80 százalékát engedélyezte kifizetni.
A vezérigazgató fizetése mindhárom cégnél kétmillió forint. A MÁV első embere 2011-ben még Szarvas Ferenc volt, így az MNV tájékoztatása alapján ő 13,4 milliós prémiumot kaphatott, Baji Csaba, az MVM és Szentpétery Kálmán, a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatóinak jutalma pedig fejenként 19,2 millió forint volt. A Szerencsejáték Zrt. internetes lapján közzé is tették, hogy Szentpétery Kálmán 2011-ben 43 418 182 forint pénzbeli juttatásban részesült.
Forrás: [link]
A probléma ennél kicsit összetettebb volt, és teljesen megértem a felháborodásodat, de most szeretném egy kicsit a másik oldalról megmutatni a dolgot:
Miért van kevés busz? Sajnos jelenleg (és régen sem) nem áll sehol készenlétben mindig elegendő busz arra az esetre, ha a vasúton havaria esemény történne. Amikor bekövetkezik egy ilyen esemény, az illetékes irányító tájékozódik a helyzetről (hogyan lehet vagy épp nem lehet közlekedni) majd intézkedik a vonatpótló buszok beállításáról. Ugye az esemény meglehetősen későn következett be, a BKV-nál már a csúcsidőn régen túl voltak, ritkított menetrenddel közlekedtek, így nem meglepően a BKV nem tudott elegendő buszt biztosítani az utasok elszállításához. (Ott sincsenek készenlétesek, legfőképp nem a vasút igényei szerint. 1-2-3 buszt még csak összeszednek, de egy ilyen eseménynél nem túlzás 6-7 buszt igényelni, amit viszont nem tudnak biztosítani.)
Ha a buszok Keletiig elmentek volna jelentősen megnövekedett volna a fordulóidő, ami a kevés busszal tovább tetézte volna a bajt. Ezért döntöttek a kőfelső mellett.
Az ingavonati közlekedés a keleti havaria tervében van előírva, pont azért, mert korábban minden eseménykor beerőltettek minden vonatot a Keletibe, ezzel előidézve egy hatalmas káoszt.
A probléma valóban ott kezdődött, hogy a mozdonyvezetőnek lejárt a szolgálati ideje, amit hatósági előírások miatt havaria esetén sem szabad meghosszabbítani, emert ez a forgalombiztonság veszélyeztetésével járna. (Értsd: ha Béla, a mozdonyvezető a szolgálata lejárta utána úgy dönt, hogy elviszi a vonatot, és 1 km-rel később halálra gázolja Pistát, aki hullarészegen fetrengett a síneken (tehát Béla, a mozdonyvezető ártatlan volt) akkor is az első lépés az lesz, hogy Béla vezetésre alkalmas állapotban volt-e nem járt-e le a szolgálati ideje? De hopp lejárt, így Béla ártatlanul is azonnal bűnössé válik, mert ő már rég hulla fáradt volt, és ezért ölte meg Pistát a részeg sínmászót. Tehát ha ez kiderül kb. ott helyben fellógatnák az első lámpavasra... Valóban szarul jött ki, hogy neki lejárt az ideje, és időbe tellett embert keríteni, aki a motorvonat vezetésére engedéllyel rendelkezik.
Elég komoly hiba lett volna a forgalmista orrának betörése, elsőként azért, mert kb annyit értetek volna el vele, mintha a CBA-ban a pénztáros kislányt veritek össze, mert a pékáru nem érkezett meg időben. Másodsorban pedig azért, mert a kolléga közfeladatot ellátó személy, így megütése egyenértékű azzal, mintha egy rendőrt ütnél meg.
Meg amúgy is, ugyebár nem az őskorban élünk, hogy ha valami nem megy flottul, akkor agyonverünk valakit, ugye?
Meg nem álló gyorsovnatok:
A felsővezetéket úgy sikerült leszakítani, hogy a peronos vágányok felett vagy nem volt feszültség, vagy le volt szakadva a vezeték, vagy a motorvonat foglalta. (Most nem sorolom egyesével a vágányokat.)
Tehát az említett gyorsonatot nem tudta volna olyan vágányra fogadni, ami peron mellett van. Azt pedi (talán érhető okból utasvédelem miatt senki nem engedi meg, hogy a síneken keresztül, a bagiköveken átmászva bárki is vonatra szálljon, ugyanis nem olyan jó bíróságra járni azért, mert Mari néni rosszul lépett és kificamodott a bokája az amúgy üzemi területen lévő vágányközben.
Ami teljesen jogos elvárás, az a tájékoztatás vagyis annak hiánya. Azonban az is tény, hogy arról nem lehet tájékoztetni, hogy MAJD valamikor jön egy mozdonyvezető Mert kb ennyi volt az információ. (Lehet épp akkor rendelték be otthonról... )
Azzal pedig lássuk be nem mentek volna az utasok túlságosan sokra, hogy "majd lesz valami"...
A jutalmak valóban felháborítóak, de megnyugtatlak, a végekre, akikkel nap mint nap találkozol, ebből egy fillér nem jutott. A végeken továbbra is nettó 90-ért próbálja a többség üzemeltetni a nem ritkán 100 (nem elírás, száz) éves berendezéseket, azért, hogy menjen a vasút.
Tudom közhelynek számít, de úgy-ahogy még azért megy a vasút, mert vannak olyan emberek a vállalatnál, mint a forgalmász, akinek be akartátok törni az orrát...
Gusztustalan ez az ország, és egyre jobban az lesz, gusztustalan. Erre nem lehet mást mondani.
Évekig ingáztam a munkahelyem között a MÁV-val, szerencsére most van munkám a lakóhelyemen, de ha megszűnik, ismét rá fogok kényszerülni a szeretetteljes szolgáltatásukra.
Az ember pedig panaszt sem tud tenni, mert ugyan kinek tehetne panaszt? Egy pár orrba vágást megérdemelnének néhányan. Sok ember meg 47 ezerért dolgozik, de nem baj, hiszem megyünk, haladunk, nagyon jó itt élni...
Sajnos nem nagyon van a rendkívüli forgalmi helyzetekre utastájékoztatási protokollja, eljárásrendje sem a MÁV-Startnak, sem a MÁV-nak. Emiatt szerintem mindenki részben a másikra vár, részben a seggét védve magában tartja az információkat, ugyanis nem világos a feladat- és a felelősségmegosztás.
Más kérdés, hogy a konkrét helyzetben én nem bíztam volna semmit a véletlenre és a BKK járataival már rég megoldottam volna a problémát, úgy 30-40 perc késéssel úszva meg a dolgot.
Nem kell minket sajnálni. Tudod, a partvonalról is mindenki tud focizni meg "szemüveget a bírónak"-ozni.
De ha oda kell állni és csinálni, ha akkor lesz igazán meleg a helyzet.
De ha ilyen okos vagy (amihez ezúton is gratulálok) kérlek, javasolj a fent vázolt helyzetre egy kész megoldást.
- A BKV nem ad elegendő buszt
- Az ingavonat közlekedéséhez nincsen mozdonyvezető és perceken belül nem is áll rendelkezésre
- A gyorsonatokat peronos vágány hiányában nem tudod megállítani az utasok elszállításához.
- Te magad sem kapsz információt a felsővezeték helyreállításáról illetve arról, mikor érkezik mozdonyvezető.
Kérlek, ne az legyen a válasz, hogy "Mit tudom én, a vasutasok azért vannak, hogy megoldják."
Vetted a bátorságot a munka becsmérlésére így FELTÉTEEZEM kellő szakmai alappal és hozzáértéssel rendelkezel a helyzet kezelésére.
Várom a megoldási javaslataidat.
Amúgy megjegyzem, (nem ) szeretném látni, mi lenne a légiirányításban a helyzet, ha:
- Kikapcsolnánk az összes radart, és a rádiókommunikáció is erősen korlátozott lenne, csak 1-1 gép tudna alkalmanként beszélni az irányítóval.
- A leszállást csak 1-1 gépnek engedélyezné a külön vállalatként elszigetelten működő repülőtér
- A pilótának amint lejár a vezetési ideje fel kellene állni a székből és befejezni a vezetést, a gép majd lejön ahogy akar.
Bizony, igen sűrűn potyognának le a gépek. Ott teljesen más helyzet van, gyakorlatilag 2 0meber( a pilóta és a légiirányító) önös döntései alapján működik a forgalom.
„nem meglepően a BKV nem tudott elegendő buszt biztosítani az utasok elszállításához. Ha a buszok Keletiig elmentek volna jelentősen megnövekedett volna a fordulóidő, ami a kevés busszal tovább tetézte volna a bajt. Ezért döntöttek a kőfelső mellett. „
Válasz: Ami számban nem elegendő, az jó kihasználtsággal elegendő lehet. Hogy jelentősen megnövekedett volna a fordulóidő? Inkább megnövelték az utasok várakozóidejét, szívjon inkább az utas, mint a BKV! Kb. 5-10 perccel tartott volna tovább Kőbánya-felsőről busszal a Keletiig vinni az utasokat, de ezt nem vállalták be, várjon az utas kb. 2 órát. Akkor mire fizettem meg a jegyet? Hogy kegyelemből szállítsanak, vagy a pénzemért? Pontosan ez lett volna az egyik megoldás, hogy a kevés busz (?) tovább közlekedik pár percig, és nincs káosz!!! Vajon ha valamelyik pénzéhes fejes utazik a vonaton, akkor sem viszi be a busz? Ne nézz madárnak!
„ugyebár nem az őskorban élünk, hogy ha valami nem megy flottul, akkor agyonverünk valakit, ugye?”
Válasz: „ugyebár nem az őskorban élünk, hogy ha valami nem megy flottul, akkor kikapcsoljuk a hangszórót és nem tájékoztatunk senkit. A havaria eseményt meg kihasználjuk, és nem indítjuk menetrend szerint azokat a vonatokat sem, amik közlekedhetnének. Ugyanis a Keletiből a két óra alatt egyetlen vonat jött le, az is akkor, amikor a hasukra ütöttek, hogy na hát mégis, valami induljon már. A menetrend szerint három (kettőnek egészen biztosan) vonatnak kellett volna indulnia és beérkeznie a Keletibe ez idő alatt, az az egy vonat, ami megmozdult, ez idő alatt háromszor (vagy többször is) fordulhatott volna, és nem tespedni és belemerülni a tetves vakarózásba.
„az említett gyorsvonatot nem tudta volna olyan vágányra fogadni, ami peron mellett van. „
Válasz: Teljes félremagyarázás. Ugyanis közvetlen a forgalmista iroda előtti 2. vágányon (a kerítésen túl) ment el gyorsvonat a Keleti felé, ott, ahol évekig megálltak a személyvonatok, és van aluljárós megközelítés. Megoldás: jelezni a gyorsvonatnak, hogy havária van, álljon meg Kőbánya felsőn és vegye fel az utasokat. A hangosbemondó pedig bemondja, hogy a 3. vágányon érkezik gyorsvonat 10 perc múlva, amely tovább viszi az utasokat a Keleti pu. felé. Ennyi a történet. Régebben is ezen a vágányon álltak meg a személyszállító vonatok.
„arról nem lehet tájékoztetni, hogy MAJD valamikor jön egy mozdonyvezető Mert kb ennyi volt az információ. (Lehet épp akkor rendelték be otthonról... ) „
Válasz: Volt mozdonyvezető és volt mozdony és szerelvény. 7 perces menetidőt 1-szer tette meg oda és vissza 7 perc, - a kb. 2 óra alatt. Miért nem ingázott oda és vissza, hiszen havaria van vagy nem? Nem beszélve róla, hogy ha nincs havaria, több vonatnak is indulnia kellett volna a Keletiből menetrend szerint. A havariát ráverik az utasokra, a vasutasoknak a havaria azt jelenti, 1-2 órát lazíthatnak, az utas meg aszalódjon ahol van.
„azért megy a vasút, mert vannak olyan emberek a vállalatnál, mint a forgalmász, „
Válasz: Az sem ismeri a hangosbemondót, de megmondhatta volna, hogy semmi konkrétumot nem tud mondani, mert Keleti nem közöl semmit. Ehelyett suttyomban a vak világba küldözgették az utasokat, menjen ki merre lát!
„Sajnos nem nagyon van a rendkívüli forgalmi helyzetekre utastájékoztatási protokollja, eljárásrendje sem a MÁV-Startnak, sem a MÁV-nak. Emiatt szerintem mindenki részben a másikra vár, részben a seggét védve magában tartja az információkat, ugyanis nem világos a feladat- és a felelősségmegosztás. „
Válasz: Akkor mire fel fizetnek milliókat az ásítozó vállaposoknak? Haver fizet a havernak, a havaria leple alatt meg kussba lapul az egész közlegénység?
„ott a 3-as villamos és a 85-ös busz, de gyalog is csak 15 perc a metró „
Válasz: Miért nem vitte a BKV busz a Metroig az utasokat, miért fordult le balra Kőbánya felső megálló irányába, 2 perc lett volna balra is, meg jobbra is a Metróig?! A buszvezető is behavariázott és az eszét nem használta, csak a hülye utasításnak engedelmeskedett?! A várakozó utas meg honnan tudja, hogy két óra várakozási idő vár rá, tehát jobb ha gyalog elindul valamerre?
„oda kell állni és csinálni, ha akkor lesz igazán meleg a helyzet. „
Válasz: Miért nincs vészforgatókönyv, az irodista aktakukac miért nem készít tervet, hanem csak a hétvégi nyaralására a Horvát tengerparton?!
„Várom a megoldási javaslataidat. „
Válasz: Tettem pár megoldási javaslatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!