Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A hármas metró tényleg magától...

A hármas metró tényleg magától automatán megy?

Figyelt kérdés
Hallottam valamit hogy magától megy,de ezt elég nehezen hiszem el,mert mindegyik metró máskor kezd el fékezni,más ütembe,stb..

2012. aug. 14. 19:03
 1/6 anonim válasza:
42%
Mindig ül benne vezető
2012. aug. 14. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Azt tudom,ezért is nem értem... Nagyon sok helyen mondják hogy automatán megy.
2012. aug. 14. 19:09
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Kiépítése szerint igen, AVR azaz automatikus vonatvezető rendszer van kiépítve a vonalon.

Azonban most a vonalon sehol nincs alkalmazva, amióta lecsökkentették a vonal sebességét 60km/órára. Ugyanis ezt a csökkentett sebességet nem tudja kezelni.

Egy korai rendszer, 1990-ben lett telepítve. Felügyeli az ajtónyitást, a metróvezető munkáját (sebességet, éberséget) valamint különböző üzemállapotai vannak ebből a PA (Pilote Automatice - (francia) automata vezetés) teljesen automatikusan vezet, az ajtó zárása után a metróvezető meggyőződik arról, hogy az indításnak akadálya nincsen majd egy gombot lenyom. Innen a rendszer automatán végzi a fék feloldását és a gyorsítást. Amíg a metró a peron mellett halad ki, ha akkor elengedi a gombot azonnal vészfékezést vált ki. (Pl tükörből meglátná, hogy valakit odazárt).

Amúgy ha minden rendben van, addig nyomja, amíg egy zöld lámpa nem világít. Elengedi, és onnantól automatán megy, kifuttat, majd fékez az állomásra.

2012. aug. 14. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Érdekes,lesz ez még valaha alkalmazva?

Mondjuk nem lehetett rossz meló,ha tényleg csak egy gombot kellett nyomni.

2012. aug. 14. 19:11
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Amíg az engedélyezett sebességet a régi szintre fel nem emelik, addig esélye nulla.

Ugyanis ez még nem programozva van mint a mai rendszerek, hanem a jeleket egy gumiszűnyegről kapja, melyen kábelek keresztezik egymást. Képzelj el sok végtelen jelet egymás után. Úgy náznek ki. A keresztezések sűrűsödése vagy ritkulása adja a jeleket. (Persze terjednek benne jelek is, de az alapütem a keresztezésekből jön.) Ezeket a keresztezéseket annó az eredeti engedélyezett sebességre telepítették most mindet fel kellene szedni, és a 60 km/órához lerakni újra. Iszonyatos meló, és sok pénz. Egyszerűbb az ellenőrzött kézi üzem...

2012. aug. 14. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Nem egészen. Egy vezető mindig van benne aki irányítja, fékez, gyorsít, stb... De sok automatizált dolog van benne amire csak figyelni kell.
2013. máj. 23. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!