A BKV miért nem állít forgalomba új Ikarusokat?
Főleg azért nem mert nincs(nem létezik) új Ikarus.
Tavaly vagy tavalyelőtt mutattak be egy prototípust de semmi nem lett belőle hiszen a gyár már jónéhány éve csődbe ment és nem találnak támogatót akivel újraéleszthetnék a gyártást.Már a kilencvenes évek végén is csak a neve volt Ikarus az utolsó sorozatban gyártott modelleknek de a fő alkatrészei Man - Scania és Rába volt.
Jelenleg úgymond magyar busz csak egyetlen van a Credo de azt is a külföldi tulajdonú Cravtex-Kühne zrt gyártja.
A másik magyar buszgyár a Nabi csak exportra termel itthon nem kapni a buszait.
A fent említett Credo pedig ugyanolyan áron rosszabb felszereltséget kínál mint a többi más márka tehát egyértelmű hogy a Volvo, a Mercedes és a King Long nyeri a pályázatokat.
# 2:
hogyan lenne már külföldi tulajdonú a Kravtex-kühne?
Szerintem te itt keversz valamit.
A BKV semmilyen új buszt nem állít forgalomba, erre nincs forrás. Emellett az Ikarusnak a többi EGT-beli gyártóval azonos elbírálás alá kell esnie az uniós versenyjogi szabályozás értelmében. Tehát egyrészt Magyarország nem részesítheti elönyben a magyar buszgyártók termékeit - másrészt viszont az Ikarus is a többi gyártohoz viszonyítva egyenlő esélyekkel indul bármely más tagállam busztenderein.
Azaz ha az Ikarus termékei nemzetközi szinten is versenyképesek árban és minöségben, akkor esélyes, hogy ilyet vesz a BKV (ill. a többi buszos szolgáltató). Ha pedig nem ez a helyzet, akkor a gyárnak a süllyesztőben a helye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!