Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nincs Budapest tömegközl...

Miért nincs Budapest tömegközlekedésén klíma a 4-6ost leszámítva?

Figyelt kérdés

sokan fujjognak a 4-6osra hogy utálják, én nem értem miért. szerintem elég tágas, és nagyon jó hogy van benne klíma, imádom hogy nem pusztulok meg rajta a melegtől. de sajnos mindössze 3 megállót közlekedem vele. azon kívül bármin amire szállok, úgy érzem meggyulladok, mert semmin nincs klíma. hév, másik villamosok, buszok... soha nem találkoztam légkondícionált darabbal. (ha létezik is, hát ennyire ritka, hogy még sosem láttam.)

mit gondolnak akik eldöntik hogy klíma nélküli eszközöket alkalmazzanak? most is ilyeneket tesztelnek bevezetésre? egyszerűen meg lehet sülni, borzalom... ha egyszer elájulok a hőség miatt tuti beperelem őket..



2012. jún. 23. 22:06
 1/9 A kérdező kommentje:
mellesleg tudom, hogy elvileg van több buszban, csak épp sosem tapasztaltam hogy bárhol működne, így azt sem tudom melyikben van és melyikben nincs... mert változatlanul dögmeleg van.
2012. jún. 23. 22:10
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Alacsony padlósokon van, legalábbis, amin én utazok. Amúgy azért nincs többön, mert nincs még a javításokra sem pénz, nemhogy újak beszerzésére...
2012. jún. 23. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Az első pár évben van klíma, utána nem töltik újra, tönkremegy, leszedik a meghajtását, kevesebbet fogyaszt a busz, nem kapcsolják be mert forralja a vizet tőle, ilyen apróságok.

Találkoztam olyannal, hogy ment a klíma, viszont a fűtés is, mert anélkül vizet forral a busz..

2012. jún. 23. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Mert a BKV jármű parkja nagyrészt elavult,öreg konstrukcióból áll.

Ezek újra cserélése sok milliárdos összeg amire egyhamar nem lesz keret.

Ennyi.

2012. jún. 24. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
87%

Mert a BKV (vagy nem tudom hogy hívják most az utódját) nem arról híres, hogy egy gazdag cég lenne.

A klíma üzemeltetése pénzbe kerül. Egy csőd szélén álló cég szerintem örülhet, hogy valahogy fent tudja tartani a közlekedést, nem ez lesz a legfontosabb dolguk.

Ezen kívül a legtöbb busz, villamos, hév, már elavult, több évtizedes jármű, ezért eleve nincs is benne klíma. Az összeset egyszerre kidobni és újakat beszerezni pedig irgalmatlan mennyiségű pénzbe kerülne.

2012. jún. 24. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

A Combino klímája jó, mikor kint meleg van, és le kellene hűlni.

De egyébként meg mindig őrült elhasznált a levegő a Combinon, én majd' meg fulladok rajta, a szagokról nem is beszélve.


Mint ahogy írták már, nincs pénz klímát üzemeltetni.

Egyébként meg a menetszél is ér valamit, ha kinyitnák az ablakokat. De sokan beülnek a leghuzatosabb, ilyen szempontból legkellemesebb helyre hogy aztán behúzzák az ablakot.

2012. jún. 24. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
75%
Utódját? Nincs neki utódja és jó pár évig nem is lesz. :) Szerintem te a BKK-ra gondolsz, de az meg a BKV egyik oldalhajtása.
2012. jún. 25. 03:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
#7: Nem oldalhajtás, a BKK konkrétan a BKV felett álló megrendelő-ellenőrző hatóság.
2012. jún. 25. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!


Elég sok a gondolatjel abban a listában, hogy miért nem alkalmaznak klímát a városi közösségi közlekedésben. Most pár mondatban megpróbálom összefoglalni. Az, hogy nincs pénz egy dolog, mert azt tudjuk, fontosabb dolgok állnak a háttérben. Ha megnézük a város járatait, megfigyelhetjük, hogy szinte minden járatnak két megálló/állomás közötti távolsága elég csekély. Ez a megállapítás mégtöbb gondolatjelet szül... A rövid távolság miatt és az utascsere nagysága miatt, az ajtók (sok és nagy felületű és általában mindegyik nyílik egyszerre) sokat vannak nyitva... egyszerűen gazdaságtalan, nem tud megfelelő hatásfokkal üzemelni, erre találták ki az egyedi ajtónyitást/zárást, de ez sem jelent teljes megoldást. A másik dolog pedig már egészségügyi kérdés, viszonylag rövid ideig utaznak az emberek és általában többször átszállnak más járatokra, így marha egyszerűen megfázik a kuncsaft, légúti betegségek, leszáll még melegebbnek érzi a levegőt stb... a zárt tér miatt, nem lehet megfelelően megoldani a levegő cseréjét (amúgy meglehet, de nem rendeltetés szerű használat esetén nem megy pl. Combino), így állott, büdös és elhasznált, amit a Combinon minden nap tapasztalunk, a történet másik része, hogy ezt a típusú villamost nem ilyen viszonyokra tervezték és nem heringeknek... Szumma-szumma nem a legjobb megoldás a klíma alkalmazása! Olyan járatokon, amelyek megállótávolsága nagy, már megfontolható a klíma alkalmazása, de szerintem itt sem lenne szükséges. Mi lehet a megoldás, amik ezeket a problémákat kiküszöböli? A szellőztetés, a mesterséges szellőztetés, ami megoldást jelent minden fent említett problémára és javítja az utasok komfortérzetét!!! Nos, hogy ez miért nincs megoldva, az jó kérdés...


Tisztelettel: egy HÉV-Járművezető!

2012. jún. 26. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!