A Déli pályaudvaron az 1. és 2. vágányokon miért áll fixen az a két mozdony?
Figyelt kérdés
Ha jól emlékszem, az volt rájuk írva, hogy "villamos fűtőgép" (vagy ilyesmi), és az áramszedőjük helyén egy-egy fix kábel ment a felsővezetébe. Elmenni sem tudnak, mert az ütköző bakok mögött vannak a sínen.2012. jún. 20. 15:01
1/4 anonim válasza:
Villamos fűtőgépek, ahogy rajtuk is láthattad :)
A transzformátoraik meg vannak csapolva és arról látják el a pályaudvar területén a bakoknál lévő fűtési dobozokat. Arról megy a kocsik hűtése-fűtése és egyesen energiaellátása ha nincs rajtuk mozdony.
2/4 A kérdező kommentje:
Nem tudtam, hogy vannak ilyen dobozok, nem tudtam elképzelni, mit fűtenek. De így akkor értem. Szóval akkor a trafójukat használják csak.
Köszönöm!
2012. jún. 20. 15:30
3/4 anonim válasza:
Igényes? Inkább praktikus és ötletes.
A gépeket ígyis úgyis selejtezni kellett volna. Előfűtésre fviszont kellett berendezés. Adva volt a lehetőség, éltek vele.
4/4 10 deka farhát válasza:
Sőt, Angliában dízelmozdonyt is használtak fűtőgépnek. Nem csinált semmi mást a mozdony, csak állt a helyén és a vonatfűtési generátorról nyomatta a villanyt a tárolt kocsikba. Volt hasonló megoldás gőzfűtéshez is, ott természetesen a gőzkazánját üzemeltették (a MÁV-nál pl. az M61-esek voltak alkalmasak gőzfűtésre).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!