Miért nem lehet a villamosok és a buszok helyett mindenütt trolit járatni?
hogy nézne ki ha mindenhol tele lenne az utca felett mindenféle vezetékekkel
meg a villamoson több a hely
A villamos több embert szállít és kevesebb energiát fogyaszt, mint a másik kettő. Hátrányai: drága létrehozni és zajos.
A busz kevésbé zajos, de légszennyező és kevesebb utast szállít. Több energiát fogyaszt, ezért üzemeltetése drágább, viszont szinte semmibe sem kerül új járatot telepíteni.
A troli a is csendes, de csak ugyanannyi utast szállít, mint a busz. Olcsóbb az üzemeltetése, mint a buszé, de drágább, mint a villamosé. Telepítésének költségei a villamoséi és a buszéi között vannak.
Ezek az adatok határozzák meg, hogy mikor melyiket érdemes működtetni. Vannak hibrid megoldások: gumikerekes villamos (előnye: csendes, hátránya: többet fogyaszt), dízel-"villamos" (előnye: olcsóbb telepíteni, hátránya: többet fogyaszt és környezetszennyező). Sőt, létezik olyan busz is, amely dízel és elektromos meghajtás, valamint gumikerék és sín között üzemmódot tud váltani.
Tehát: a legforgalmasabb járatokon érdemes villamost üzemeltetni, ahol sok utast kell szállítani gyakori megállásokkal és fontos, hogy ne legyen szennyezés, de a hely kicsi egy villamospályának, ode jó a troli.
Egyébként nekem az a véleményem, hogy sokkal több troli kellene. A volt SZU-ban régen távolsági trolik is voltak, 50 km távon is közlekedtek két város között. A jövőben, a drága kőolaj korszakában szerintem újra meg fogják fontolni ezt az ötletet.
Aki szerint csúnya felsővezeték, azoktól megkérdezném, melyik a rosszabb:
-ha a felsővezetéket kell elviselni?
-vagy ha a buszok füstjét?
Szerintem az utóbbi. Másrészt a troli sokkal kevesebb energiát fogyaszt mint a busz, mert a villanymotor hatásfoka közel duplája a dízelnek, továbbá a fékezéskor felszabaduló energia egy részét visszanyomja a felsővezetékbe, nem pedig elfűti, mint a buszok.
Azért mert a trolik infrastruktúráját drága kiépíteni. (felsővezeték és betáplálás)
Viszont nincs városon belül szennyező anyag kibocsájtása, halkabb,dinamukusabban gyorsul és visszatáplál (amit csak akkor tud hasznosítani egy másik jármű ha ugyan abban a szakaszban van. ha abban a szakaszban nincs másik jármű a visszatáplált energia elveszik kivéve ha olyan a betáplálás hogy vissza tudja venni az energiát de ilyen pesten még a köráton sincs)
Viszont a trolibeszerzésre az EU ad pénzt buszokra meg nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!