Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem lehet a villamosok...

Miért nem lehet a villamosok és a buszok helyett mindenütt trolit járatni?

Figyelt kérdés
2009. júl. 6. 10:52
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

hogy nézne ki ha mindenhol tele lenne az utca felett mindenféle vezetékekkel

meg a villamoson több a hely

2009. júl. 6. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
76%
Miért kéne trolit járatni?! Mondjuk én még olyat sose láttam, de nagyon jól meg is vagyunk nélküle. Így legalább se sín, se vezeték. Nagyon gusztustalanok azok a vezetékek szerintem! Még a sín elmegy, de az..
2009. júl. 6. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

A villamos több embert szállít és kevesebb energiát fogyaszt, mint a másik kettő. Hátrányai: drága létrehozni és zajos.


A busz kevésbé zajos, de légszennyező és kevesebb utast szállít. Több energiát fogyaszt, ezért üzemeltetése drágább, viszont szinte semmibe sem kerül új járatot telepíteni.


A troli a is csendes, de csak ugyanannyi utast szállít, mint a busz. Olcsóbb az üzemeltetése, mint a buszé, de drágább, mint a villamosé. Telepítésének költségei a villamoséi és a buszéi között vannak.


Ezek az adatok határozzák meg, hogy mikor melyiket érdemes működtetni. Vannak hibrid megoldások: gumikerekes villamos (előnye: csendes, hátránya: többet fogyaszt), dízel-"villamos" (előnye: olcsóbb telepíteni, hátránya: többet fogyaszt és környezetszennyező). Sőt, létezik olyan busz is, amely dízel és elektromos meghajtás, valamint gumikerék és sín között üzemmódot tud váltani.


Tehát: a legforgalmasabb járatokon érdemes villamost üzemeltetni, ahol sok utast kell szállítani gyakori megállásokkal és fontos, hogy ne legyen szennyezés, de a hely kicsi egy villamospályának, ode jó a troli.


Egyébként nekem az a véleményem, hogy sokkal több troli kellene. A volt SZU-ban régen távolsági trolik is voltak, 50 km távon is közlekedtek két város között. A jövőben, a drága kőolaj korszakában szerintem újra meg fogják fontolni ezt az ötletet.

2009. júl. 6. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Aki szerint csúnya felsővezeték, azoktól megkérdezném, melyik a rosszabb:

-ha a felsővezetéket kell elviselni?

-vagy ha a buszok füstjét?


Szerintem az utóbbi. Másrészt a troli sokkal kevesebb energiát fogyaszt mint a busz, mert a villanymotor hatásfoka közel duplája a dízelnek, továbbá a fékezéskor felszabaduló energia egy részét visszanyomja a felsővezetékbe, nem pedig elfűti, mint a buszok.

2009. júl. 6. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Azért mert a trolik infrastruktúráját drága kiépíteni. (felsővezeték és betáplálás)

Viszont nincs városon belül szennyező anyag kibocsájtása, halkabb,dinamukusabban gyorsul és visszatáplál (amit csak akkor tud hasznosítani egy másik jármű ha ugyan abban a szakaszban van. ha abban a szakaszban nincs másik jármű a visszatáplált energia elveszik kivéve ha olyan a betáplálás hogy vissza tudja venni az energiát de ilyen pesten még a köráton sincs)


Viszont a trolibeszerzésre az EU ad pénzt buszokra meg nem.

2009. júl. 6. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
100%
én csak azt tudom mondani, hogy régen a Hungária körúton járt troli, de ott mindig akkora dugó van, hogy érdemesebb villamost üzemeltetni.
2010. ápr. 18. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!