Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Kedves Szombathelyiek! Ha a...

Kedves Szombathelyiek! Ha a városotokban újra járna (a) villamos, mi legyen annak (azoknak) az útvonala, illetve milyen pontokat érintsen?

Figyelt kérdés

2012. jún. 3. 13:05
 1/4 anonim válasza:
100%

Én nem vagyok szombathelyi, de ismerem és nagyon szeretem azt a villamost, ezért remélem, nem baj, ha válaszolok.

Én úgy gondolom - ismerve a várost - hogy nagyjából az eredeti útvonalon kellene a villamosnak járnia. Többször bejártam a vonalát, és úgy láttam, hogy át lehet építeni az utakat úgy, hogy elférjen.

Szükséges is lenne, hiszen - Nyíregyházához hasonlóan - ok nélkül illetve mondva csinált okkal szűnt meg. Valaki tartozik azzal a villamossal a városnak.

2012. jún. 7. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Dehogy baj! Sőt - és közben köszönöm a megtisztelő figyelmet és a hozzászólást -, válaszod a kérdésem feltevésének létjogosultságát bizonyítja, tehát, hogy az óhajom nem egy túlbuzgó lokálpatrióta Don Quijote-harca, hanem a viszonylag kívülálló is egy kegyetlen döntésnek tartja a 38 évvel ezelőtti megszüntetést.

Gyermekkoromból érzelmi szálak is kötnek a szombathelyi villamoshoz, így - hozzád hasonlóan - útvonal elképzeléseim is vannak. Azok egyike tökéletesen egybevág azzal, hogy a rehabilitálandó villamosnak nagyjából az eredeti útvonalon /mentén, közelében/ kell majd járnia.

A nyíregyházi villamoshoz - sajnos - nem tudok hozzászólni, soha sem utaz/hat/tam rajta, a történetét, történelmét tulajdonképpen csak az Internetről ismerem.

Ugyanígy sajnálom az 52 éve megszűnt pécsi villamost, valamint a Miskolcon, Szegeden és Debrecenben már nem üzemelő, nem létező vonalakat is, a budapestiekről (5-ös, 8-as, 10-es, 15-ös - bár azt valamelyest pótolja a trolibusz - 40-es, 41-es budaörsi szakasza, 43-as, 44-es, /az eredeti/ 51-es, 58-as, 64-es - az útvonalán a 82-es troli jár - 65-ös, 67-es, a Rákosszentmihály Csömöri útig járó, eredeti 69-es és azok, amelyek kapásból nem jutnak eszembe, vagy fentiekkel egy-egy közös szakaszon is jártak, illetve a 3-as metró Üllői út, illetve Váci út alatt futó szakasza felett döcögtek.)

2012. jún. 8. 11:51
 3/4 A kérdező kommentje:
Most látom, hogy a zárójel utánra szánt mondanivalóm lemaradt, tehát: ... a budapestiekről (.. itt volt a felsorolás ..) nem is beszélve!
2012. jún. 8. 19:24
 4/4 anonim válasza:

A szombathelyi villamos elfér az utakon. Az eredetedi kivitelnek megfelelően egyvágányú pályán, kitérőkkel. Ha a menetrend jól van megírva és pontosan tartják, akkor az egyvágányú forgalom - szerintem - nem okoz gondot.

A belvárosi szakaszon (nagyjából a Savaria Hotel és a Perint hídja között) a villamos nem külön pályán, hanem az úttesbe épített pályán (mondjuk egy biztonságos sebességkorlátozással) szintén el tud mászni. Érdemes megfigyelni, hogy sokhelyütt az épületek falaiba építve és a közvilágítási oszlopokon a mai napig láthatóak azok a vashorgok, amik a felsővezetéket tartották.


- - - -


A nyíregyháziról röviden, négy mondatban: a Nyírvidéki Kisvasút a villamos sinein haladt át a városon. Ezt nem találták biztonságosnak, ezért a nagyvasút vonala mentén egy harmadik (760 mm-es nyomtávú) új vágányt fektettek le a kisvonat számára. Ez nem is baj. A baj az volt, hogy a város belterületén az eredeti vágányokat már másnap felszedték. Tehát a villamos sem tudott már járni, holott a villamos maradhatott volna attól még, hogy a NyvKv kikerült a város szélére.


A debreceniről és a szegediről nem érdemes sokat írni, mert (VÉGRE EGY JÓ HÍR) ezekben a városokban a város vezetése mindent megtesz a villamoshálózat megtartásáért és fejlesztéséért. Sőt: mindkét városban jelenleg ÉPÜL új vagy korábban felszámolt villamospálya.


A pécsit és a sopronit komolyabban nem tudtam vizsgálni, ahhoz nem merek hozzászólni. A budepesti (és ezzel együtt a budaörsi) viszont olyan kiterjedt és bonyolult, hogy arról egy egészoldalas hozzászólást tudnék írni.

Röviden: a zugligeti, a nagytétényi, a budaörsi, a Bajcsy-Zsilinszky úti, a Rákóczi úti vonalaknak - én úgy érzem - van létjogosultsága, akár van helyette busz, akár nincs. És még több más vonalat is érdemes lenne újraépítés céljából vizsgálni (például a Nagykőrösi útit).

Sőt, a még meglevők közül sokra bizony ráférne egy kis "rendezés", javítás, felújítás.


Bocsi a kissé hosszú és részben OFF hozzászólásért.

Az első hozzászóló voltam újra...

2012. jún. 10. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!