Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem megy napközben...

Miért nem megy napközben Szegedről Budapestre (Nyugati pu. ) közvetlen személy- vagy gyorsvonat, helyette csak IC?

Figyelt kérdés
Debreceni vagyok, június elején Szegeden lesz dolgom, ahonnan vonattal Budapestre kellene mennem. De a bajom az, hogy csodálkozva látom, hogy a menetrend szerint csak IC-k közlekednek napközben átszállás nélkül, ha gyorsvonattal akarok eljutni a fővárosba, három átszállással tehetem csak meg. Ez miért van? Köszönöm szépen az értelmes válaszokat.

2012. máj. 28. 16:47
 1/6 anonim ***** válasza:
60%
Sok anomália történik a mávnál. Én pl mindig abban a tudatban voltam, hogy az IC-ket mindig bevárják a személyvonatok csatlakozás miatt (mindig azok miatt indultunk késve). Egyszer kipróbáltam az IC-t, mert hogy az egy órával hamarább célba ér. Hát persze, hogy nem várta be a személy őt. 5 perc. Ennyit ér. Azóta vettem egy kocsit és bőségesen szarok a mávra.
2012. máj. 28. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert Szeged felé az IC össze van vonva a gyorsvonattal.

Tehát Szegedre inkább gyorsvonat jár, 2 IC kocsival kiegészítve. És így is van, hogy leginkább a gyorsvonati részben ülnek, ahová nem kell pótjegy, az IC részen csak lézengenek, és csak akkor telik meg, ha várhatóan a gyorsvonati rész zsúfoltabb lesz.


Leginkább ezt azért találták ki, mert Szeged felé a pálya Ceglédtől egyvágányú, és az IC is közel a gyorsvonathoz hasonló menetidőt produkált a sok félreállás miatt. Így, hogy a kettőt összevonták óránkénti eljutási lehetőség jelent meg Bp és Szeged között, meghagyták a kényelem lehetőségét a pótjegyes kocsikkal, ellenben a gyorsvonat utasainak is kedveztek az óránként közlekedéssel. (Előtte 2 óránként volt gyors.)


Nem kell megijedni, nyugodtan válassz egy vonatot, és szállj fel a gyorsvonati részbe, ott pótjegy nélkül utazhatsz.

2012. máj. 28. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

"Hát persze, hogy nem várta be a személy őt. 5 perc."

Az ütemes menetrend miatt már nem nagyon várakoznak a vonatok, sőt van ahol egyenesen tilos.

Ennek egyszerű oka van. Az ütemes menetrend miatt a pályakapacitást igyekeznek optimálisan (magasan) kihasználni. Ha a személyt megkéseted 1-2 átszálló miatt 5 perccel akkor borul az egész vonal, főleg, ha az egyvágányú... A végállomáson szinte azonnal fordulnak vissza, indul a forduló késés, és így gyűrűzik tovább az egész vonalon az ami neked csak 5 percen múlott volna.

Persze ezt az ütemes vonaalkon csinálják, ahol a köv járat 30-60 percen belül indul. Máshol a mai napig várnak a vonatok, ahol van átszálló.

Nemrég Győrben várt 3 személyvonat mert a Kálmán Imre elgázolt valakit. Azok a személyek ahová lett volna átszálló, megvárták az IC-t.

2012. máj. 28. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! A második volt a leghasznosabb számomra de a többieknek is köszönöm, mind hasznos volt!
2012. máj. 29. 00:42
 5/6 anonim ***** válasza:
mindenki be van pánikolva emiatt... az Elvira még NEM FRISSÜLT! Menetrendmódosítás előtt vagyunk, az adatbázis módosítása nem 1-2 perc. Nem tűnnek el a hibridvonatok... itt a 2. módosítás, ebből is egyértelműen látszik: [link]
2012. máj. 29. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Vasútbarátként állíthatom: a Szeged-Debrecen és vissza eléggé nagy szívás...
2012. júl. 27. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!