Miért van a váltónál a talpfa fából?
Figyelt kérdés
Megfigyeltem, hogy a villamosvonalak többségénél (pl. 50-es)a váltónál a talpfa fából van, a többi helyen pedig betonból. Mi ennek az oka? Nehéz kicserélni, vagy a mozgás miatt? Egyébként hogyan működik egy váltó?2009. jún. 16. 00:57
1/5 anonim válasza:
A fa jobban elnyeli a rezgést, szerintem...
Egy rudazat segítségével a mozgó részét átfordítják a másik sínpárhoz.
2/5 anonim válasza:
Azért van fából, mert régi a váltó. Akár lehet 40 éves is...
3/5 anonim válasza:
A vonatoknál is igy van sok helyen,az pedig nem magyarázat h régi a válto,mert akkor a sinek többi részén se lenne kicserélve betonra.
4/5 A kérdező kommentje:
Az lenne a jó, ha valaki hozzáértő is leírná, mert akkor tudnánk, hogy mi az igazság.
2009. jún. 16. 11:50
5/5 anonim válasza:
Én vasútbarát vagyok, de nem tudom a választ a kérdés első felére.
A másik felére a válasz a wikin van.
Ez a kép ugyanonnan van, és nagyon jól szemlélteti.:
Egyébként a kerekeken karima van belül, de kivül nincs, és a karimák miatt nem esik le a tengely a sínről.
Ha érdekel a téma, akkor ajánlom a wikin nézz körül, és a fórumokat. pl:
Wikin:
írd be: V43
V63
M41
M62
M61
Ezek mozdonyok. Jól leírja őket.
Ha kérdésed van: Fordulj hozzám bizalommal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!