A mozdonyoknak van külföldi párjuk?
Én most konkrétan a V43-asra vagyok kíváncsi -Már 431- Szóval egy mozdonyt nem terveznek a semmiből egy olyan kis országnak külön megrendelésre, mint mi. Tehát a szili érdekelne.
-A szergejnek biztos, hogy van, Oroszországban 2ill. 3 szekciós változata
-A dácsia román gép
-A traxx elterjedt német, nyilván.
-A flirt, talent, desiro is elterjedtek.
A többi mozdony-ill motorvonatról, amit tudtok, lökjétek be a közösbe légyszi!
Igazából hülyeséget kérdeztél.
A szergejnek a 2-3 szekciós párja nem küldöldi változat, ahogy az összes többi sem. Mind ugyanaz a jármű csak külföldre gyártva.
Párokat úgy lenne érdemes keresni, hogy pl egy adott jármű külföldi megfelelője mely korosztályában is megfelel neki, valamint műszaki tulajdoságaiban.
Nem értem miért is lenne hülyeség? Szerintem helytáll, értelmes, és kíváncsi vagyok rá. Esetleg pntosításra szorulhat, az igaz.
Tehát a mozdonysorozatokat gyártották, exportálták külföldre?
Jah így már más értem.
Csörgőt biztosan exportáltak, Görögországba.
Úgy emlékszem, hogy M40-est is.
Szilit Gigantot tuti nem.
M44-est is exportálták a jugókhoz és Bulgáriába(a nagyBobo-t meg a SZUba).
A Szili az magyar mozdony ( igaz a tervezése az valami német eredetű, és az első 5-6 is a Kruppnál készült ha jól emlékszem), magyar igényekre lett tervezve/építve és 360db épült belőle. Azért ez már nem kis mennyiség.
Egyébként amit még tudok, hogy magyar mozdony/motorkocsi ment exportra:
M042 (Mk48 sor.) -> Csehszlovákia
ABbmot jellegű(!) motorkocsik -> Lengyelország (SN61 sor.), Csehszlovákia (M275 sor.)
Hargita -> Csehszlovákia (M495 sor.)
A kérdésed pedig alapvetően hibás. A magyar gyárak által gyártott mozdonyokat valójában közel 0-ról fejlesztették magyar mérnökök (kivéve: V43), esetleg részegységek licencét (vagy magát az alkatrészt) vették meg külföldről. A fejlesztés során természetesen felhasználtak külföldi tapasztalatokat is. Ezért van az, hogy az eredeti M41 (M41,2001 és M41,2002 psz.) például annyira hasonlított a keletnémet V100-asra.
De hogy a kérdésedre is válaszoljak: az M61-eseknek van külföldi párjuk:
- Németországban a V170
- Norvégiában a Di3
- Dániában az My
- És mindezek ősatyja az amerikai EMD F7 típus.
Az M43-asokhoz hasonló mozdonyokat használ a bolgár BDŽ is (olyanokat, mint amit a Floyd meg más magánvasutak használnak; a hosszú gépterű, Sulzer motoros típus)
Az Mk45-ös (L45H típ.) mozdonyokat pedig az L35H típusból fejlesztették tovább. L45H egyébként elég sok helyen megtalálható Romániában és Lengyelországban is. De van belőle Csehországban is, illetve Németországban és Szicíliában is (vagy valahol arrafelé).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!