Miért nem támogatja a kormány a hagyományos magyar autóbuszgyártást ami rengeteg munkahelyet teremtene? .
Valószínűleg gazdasági okokból. Motort nem gyártunk, váltót nem gyártunk, a Rába még gyárt hidakat, de az is talán már BPW cucc. Tehát a legdrágább cuccokat külföldről szereznénk be, euróért. Ehhez még hozzájön a fejlesztés költsége, az sem kicsi. És végül nem árt egy komoly hi-tech gyártócsarnok sem. Azek után, már csak piacot kellene keresni a készterméknek.
Anno amikor az utolsókat rugó Ikarus piacra dobta a C56-C80 szériát, a C56-nál a törökországban gyártott MAN Sü260/263 150 000-rel olcsóbb volt, inkább azt vették legtöbb helyen... Ahhoz, hogy exportáljunk, elég komoly járgányokat kellene összedobni, ha az sem jön be, akkor bukta.
Na ilyenbe pénzt ölni, az kb olyan mint a BKV-t finanszírozni. Lehet, de felesleges.
Anno kellett volna lépni 20-25 évvel ez előtt, mind az Ikarus mind a Rába részéről (és az akkori felsővezetés részéről is), és akkor most nem itt tartanánk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!