Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten a fontosabb pesti...

Budapesten a fontosabb pesti buszvonalakat miért nem váltják ki trolibusszal? Megoldható lenne?

Figyelt kérdés
2012. jan. 9. 17:16
1 2
 1/12 Problem? válasza:
100%
Megoldható de 1000 milliárdért ebbe az országban mindent abba mérnek.Illetve nem érné meg beruházni rá.
2012. jan. 9. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Vezetéket kéne ahhoz építeni.
2012. jan. 9. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Megoldható lenne, de ki kell építeni, és hát a troli jóval rugalmatlanabb, mint a busz, a forgalomban meg ugyanúgy elakad. Szóval nem lenne túl sok értelme.
2012. jan. 9. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Ez igaz, de viszont környezetkímélő. :)
2012. jan. 9. 18:09
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Miért? Mert nem helyben füstöl, hanem Pakson?
2012. jan. 9. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

18:16 Szagolj meg egyszer egy pesti buszt, majd megérted :) Csepelen a hőerőmű tövében nincs olyan büdös (igazából semmilyen büdös nincs), mint egy végsőkig leharcolt 260-as Ikarus elhaladása után akár 1-2 perccel is. Hogy a nem szagolható szennyezésekről (szállópor) ne is beszéljünk... Ja, és Paks nem füstöl :)


Kérdező: jó kérdés. Igazából a 7-es buszcsalád helyére villamos kellene már, nem troli. A 4-es metró, ha egyszer elkészül, segíteni fog, de az sem váltja ki teljesen. A többi meg... igazából az a gond, hogy a régi buszok újra cserélésére sincs pénz, nemhogy régi buszok új trolibuszokra + infrastruktúra kiépítésére.


Az egész pesti tömegközlekedés krónikusan alulfinanszírozott, és rohad. Én pár éve, a nagy büdös BKV-sztrájk idején bringára cseréltem a bérletet, azóta se kívánom vissza :) egy 20-as gyűjtőjegy elég nekem egy évre.

2012. jan. 9. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

"Ez igaz, de viszont környezetkímélő. :)"


Lehet maga a közlekedőeszköz környezetkímélő, de azt az áramot elő is kell állítani valahol. Ha fosszilis tüzelőanyagból állítják elő az áramot, akkor az égéskor felszabaduló energia vagy 50%-a használható fel a troli által, a többi ilyen-olyan veszteség. És akkor még nem került szóba a felsővezeték legyártása, az esetleges tartóoszlopok bla bla. Ha komplexen nézed a troli infrastruktúrájánák kiépülését, már nem is biztos, hogy annyira környezetkímélő ( nyilván még mindig jobb, mint a 280as ikarus )


"Miért? Mert nem helyben füstöl, hanem Pakson?" Azért az csúnya lenne, ha Paks füstölne, nem gondolod? :P

2012. jan. 9. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Drága az infra struktúra. Előny van annyi hogy ugya sok áramátalakító van a villamosok miatt is de a vezetéket kiépíteni és járművet venni rá már drága lenne.
2012. jan. 9. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Bocs, tiszta hülye vagyok, Paksot írtam, közben a százhalombattai finomító úszott be a képbe, de valójában a hőerőművekre gondoltam :D szóval a troli egyáltalán nem környezetkímélőbb addig, amíg környezetszennyező módon állítjuk elő az energiát.
2012. jan. 9. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

"akkor az égéskor felszabaduló energia vagy 50%-a használható fel a troli által, a többi ilyen-olyan veszteség"

És gondolod, hogy egy dízelmotornak 50%-nál nagyobb a hatásfoka? Hát nem. Pont az az ilyen fajta megoldásokban a jó, hogy a hőerőműben jobb hatásfokkal állítják elő az energiát, mint helyben minden kis szar dízelmotor.

2012. jan. 10. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!