Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 3-as metró állítások szerint...

A 3-as metró állítások szerint magától megy. Ez igaz, vagy csak valaki kitalálta?

Figyelt kérdés
Ha igaz, akkor minek bele sofőr? És akkor a 2-es és az 1-es metrót miért nem tudták automatizálni a többi villamossal együtt? Hogyan megy magától? Mi vezérli? És minek van a két sin között az a fekete "vezetősin" aminek a teteje televan olajjal meg szeméttel? Akkor hogyan érintkezik a metróval?
2009. máj. 17. 00:53
1 2
 1/11 anonim válasza:
35%
Azért kell bele vezető, mert nem megy magától. Ha megnézed a metrókat rájössz, hogy régi 50 éves orosz gyártmányok. Kétlem, hogy automatikusan mennének.
2009. máj. 17. 02:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
87%
Úgy tudom, hogy magától megy, de van a fülkében egy vezető, aki ellenőrzi, és beavatkozna, ha kellene.
2009. máj. 17. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
69%
Igazából a kérdés csak részben releváns. Minden sínen közlekedő gépjármű magától megy, hiszen a sín vezeti. Egy feladat van ezeken a járműveken, a fékezés és a gázadás (meg villamoson az indexelés). Ezek automatizálása nem egy "ördöngős" feladat, tehát megvalósítható. De értelemszerűen azért kell a vezető a metróra, mert mi van, ha a fékautomatika mondjuk nem működik, vagy a gázautomatika beszorul...
2009. máj. 17. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
91%

Olvasd el a belinkelt szöveget, mindenre választ ad:

[link]

2009. máj. 17. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
78%
Azért nem ilyen egyszerű, h sínen megy és nem kell vezető mert vezeti a sín. Valóban kormányozni nem kell, de pl. a vasúton azért vannak feladatok. A mozdonyvezető ugye figyel a szemaforok jelzéseire, betartja az engedélyezett sebességet, és mivel nem csak egyedül van a pályán a többiekre is figyelnie kell. Valóban van már némi automatika, vonatbefolyásolónak hívják, figyelmeztet a sebességtúllépésre és akár le is fékezi a mozdonyt ha gyorsan megy, valamint ellenőrzi a vezető éberségét. Meghatározott időnként hangjelzést ad, amit nyugtázni kell ( megnyomni egy gombot vagy lenyomni egy pedált) ha nem teszi meg akkor megáll a mozdony feltételezve, h vezető elaludt vagy rosszul van. Modernebb vasútvonalakon ki van építve a vonatbefolyásoló a technika tudja az összes paramétert, így figyel a sebességkorlátozásokra, a szemaforok jelzéseit is képes venni és irányítani a mozdonyt, gyorsítással és fékezéssel a vezetőnek akkor kell beavatkoznia ha a várttól eltérő vagy rendkívüli esemény van. Hasonló a rendszer a repülőgépeken lévő robotpilótához, a repülőt el tudja vezetni akár beavatkozás nélkül is a robotpilóta mégis van pilóta a gépekben, hiszen adódhatnak váratlan helyzetek amit a gép nem tud kezelni és nem biztos, h jól döntene. Ugyanezért kell metróra a vonatokra meg repülőre is vezető.
2009. máj. 17. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
70%
PA üzemmódban automatikus a vonatvezetés. A vonat gombnyomásra indul, ezután a vonatmenet a megállás pillanatáig teljesen automatikus. A vezető csak felügyel.
2009. máj. 17. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, de a magától megy alatt én arra gondoltam, hogy a sofőr vagy egy számítógép szabja meg a szerelvény sebességét és nyitja zárja az autókat?
2009. máj. 17. 14:49
 8/11 anonim ***** válasza:
74%

Az ajtókat a vezér kezeli, az utastájékoztatás automatikus, ha netán meghibásodik a vezér átveszi a szerepét és ő mondja be a megállókat. Esetleg a szignált is utánozza:


http://www.youtube.com/watch?v=f-26nmQPY5E

2009. máj. 17. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
De akkor most ki vezeti a szerelvényt?
2009. máj. 17. 22:30
 10/11 anonim ***** válasza:
79%

Ezek az esetek vannak a 3as vonalon


CML üzemmód: hagyományos kézi vezetés, ekkor az automatikus vonatvezető rendszer berendezése hatástalan >> Azaz a vezető vezeti a szerelvényt


CMC üzemmód: ellenőrzött kézi vezetés folyamatos sebesség-ellenőrzés mellett. Ha a vonat a megengedett sebességet bizonyos határon belül megközelíti, a vezető figyelmeztető hangjelzést kap. A sebesség csökkentésének elmaradása esetén automatikus vészfékezés következik be. Ennél a vezetési módnál csak a vonatberendezés biztonsági ellenőrző egysége működik. >> A vezető vezet de ellenőrzi az AVR a munkáját. Bármikor közbe léphet.


PA üzemmód: automatikus vonatvezetés; a vonat gombnyomásra indul, ezután a vonatmenet a megállás pillanatáig teljesen automatikus. >> A vezető egy gombbal indítja el a szerelvényt.


Ha végigolvasod akkor látod hogy mindhárom vezetési üzemhez kell egy vezető már csak azért is mert az ajtókat ő kezelei.


Párizsban a 14-es metróvonal ami teljesen automatikus. Se vezető se vezető fülke.

2009. máj. 18. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!