A 3-as metró állítások szerint magától megy. Ez igaz,
vagy csak valaki kitalálta?
1/11 anonim válasza:
Azért kell bele vezető, mert nem megy magától. Ha megnézed a metrókat rájössz, hogy régi 50 éves orosz gyártmányok. Kétlem, hogy automatikusan mennének.
2009. máj. 17. 02:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Úgy tudom, hogy magától megy, de van a fülkében egy vezető, aki ellenőrzi, és beavatkozna, ha kellene.
2009. máj. 17. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
Igazából a kérdés csak részben releváns. Minden sínen közlekedő gépjármű magától megy, hiszen a sín vezeti. Egy feladat van ezeken a járműveken, a fékezés és a gázadás (meg villamoson az indexelés). Ezek automatizálása nem egy "ördöngős" feladat, tehát megvalósítható. De értelemszerűen azért kell a vezető a metróra, mert mi van, ha a fékautomatika mondjuk nem működik, vagy a gázautomatika beszorul...
2009. máj. 17. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
Olvasd el a belinkelt szöveget, mindenre választ ad:
[link]
2009. máj. 17. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
Azért nem ilyen egyszerű, h sínen megy és nem kell vezető mert vezeti a sín. Valóban kormányozni nem kell, de pl. a vasúton azért vannak feladatok. A mozdonyvezető ugye figyel a szemaforok jelzéseire, betartja az engedélyezett sebességet, és mivel nem csak egyedül van a pályán a többiekre is figyelnie kell. Valóban van már némi automatika, vonatbefolyásolónak hívják, figyelmeztet a sebességtúllépésre és akár le is fékezi a mozdonyt ha gyorsan megy, valamint ellenőrzi a vezető éberségét. Meghatározott időnként hangjelzést ad, amit nyugtázni kell ( megnyomni egy gombot vagy lenyomni egy pedált) ha nem teszi meg akkor megáll a mozdony feltételezve, h vezető elaludt vagy rosszul van. Modernebb vasútvonalakon ki van építve a vonatbefolyásoló a technika tudja az összes paramétert, így figyel a sebességkorlátozásokra, a szemaforok jelzéseit is képes venni és irányítani a mozdonyt, gyorsítással és fékezéssel a vezetőnek akkor kell beavatkoznia ha a várttól eltérő vagy rendkívüli esemény van. Hasonló a rendszer a repülőgépeken lévő robotpilótához, a repülőt el tudja vezetni akár beavatkozás nélkül is a robotpilóta mégis van pilóta a gépekben, hiszen adódhatnak váratlan helyzetek amit a gép nem tud kezelni és nem biztos, h jól döntene. Ugyanezért kell metróra a vonatokra meg repülőre is vezető.
2009. máj. 17. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
PA üzemmódban automatikus a vonatvezetés. A vonat gombnyomásra indul, ezután a vonatmenet a megállás pillanatáig teljesen automatikus. A vezető csak felügyel.
2009. máj. 17. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, de a magától megy alatt én arra gondoltam, hogy a sofőr vagy egy számítógép szabja meg a szerelvény sebességét és nyitja zárja az autókat?
Az ajtókat a vezér kezeli, az utastájékoztatás automatikus, ha netán meghibásodik a vezér átveszi a szerepét és ő mondja be a megállókat. Esetleg a szignált is utánozza:
http://www.youtube.com/watch?v=f-26nmQPY5E
2009. máj. 17. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 A kérdező kommentje:
De akkor most ki vezeti a szerelvényt?
Ezek az esetek vannak a 3as vonalon
CML üzemmód: hagyományos kézi vezetés, ekkor az automatikus vonatvezető rendszer berendezése hatástalan >> Azaz a vezető vezeti a szerelvényt
CMC üzemmód: ellenőrzött kézi vezetés folyamatos sebesség-ellenőrzés mellett. Ha a vonat a megengedett sebességet bizonyos határon belül megközelíti, a vezető figyelmeztető hangjelzést kap. A sebesség csökkentésének elmaradása esetén automatikus vészfékezés következik be. Ennél a vezetési módnál csak a vonatberendezés biztonsági ellenőrző egysége működik. >> A vezető vezet de ellenőrzi az AVR a munkáját. Bármikor közbe léphet.
PA üzemmód: automatikus vonatvezetés; a vonat gombnyomásra indul, ezután a vonatmenet a megállás pillanatáig teljesen automatikus. >> A vezető egy gombbal indítja el a szerelvényt.
Ha végigolvasod akkor látod hogy mindhárom vezetési üzemhez kell egy vezető már csak azért is mert az ajtókat ő kezelei.
Párizsban a 14-es metróvonal ami teljesen automatikus. Se vezető se vezető fülke.
2009. máj. 18. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: