Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vasútnál, ha kiég mondjuk az...

Vasútnál, ha kiég mondjuk az égő a jelzőlámpában és nem jelez, akkor mi van?

Figyelt kérdés
és ezt a mozdonyvezető nem tudhatja,és úgy halad tovább, hogy a jelzőlámpa nem mutat pirosat, mert kiégett.
2011. dec. 6. 20:34
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
41%
Megállsz, körülnézel. Egyébként ritkán ég ki az összes izzó egyszerre.
2011. dec. 6. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
34%
Kár, hogy 2db piros jelzés van, hacsak nemvagy agyilag fogyatékos, akkor egy villogásából is rájössz, hogy talán meg kéne állni.
2011. dec. 6. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
78%

Asszem a meghibásodott átjáró visszajelez (biztosított vonalon, bár lehet az izzó kiégését nem jelzi).

A mozdonyvezető rombolhat nyugodtan, van erre vonatkozó kresz előírás(remélem nincs jogsid). Ha nincs félsorompó, és a fénysorompó semmilyen jelzést nem ad, akkor úgy kell áthaladnod, mint egy biztosítás nélküli átjáróban. Megállsz körül nézel, és ha megbizonyosodtál, hogy nem jön vonat, akkor továbbmész.

2011. dec. 6. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

A vasútnál ugye alapértelmezett a biztonság felé tévedés, ez megjelenik a jelzőkben is.

A vörös optikában 2 izzó van. Egyik a fővörös, a másik a pótvörös. Ha a fővörös kiég azonnal bekapcsol a pótvörös, és világít tovább. Ha a jelzőn a pótvörös világít, akkor a biztosítóberendezés kezelőpultján a jelző visszajelentésénél a vörös villog, valamint hibajelzés keletkezik, amit addig nem lehet eltörölni, amíg nincsen cserélve az izzó.

Ha netán a pótvörös is kiég (ezt nem szokták megvárni!) akkor a jelző vöröse sötét lesz, ellenben arra a vágányra lezárt vágányutat a hiba miatt nem lehet kivezérelni, azaz megszokott vonatközlekedésre nem lehet a továbbiakban felhasználni, a hiba kijavításáig.


A sárga és zöld jelzőkben nincsen pótizzó, azok kiégésekor csak hibajelzés keletkezik.


Kis érdekesség: A metrónál minden színoptikában van pótizzó.


A mozdonyvezetők akik nap mint nap nézik a jelzőket amúgy látják amikor a pótvörös világít, ugyanis a pótizzó hátrébb helyezkedik el, és így a fókuszpontja a megszokottnál hátrébb van: gyengébb más fényt szolgáltat. Ilyenkor szokták rádión jelenteni, bár mondom, a hibajelzés miatt már tudnak róla a forgalmászok.

2011. dec. 6. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Már nem azért de a kérdező NEM a vasúti átkelőt kérdezte, hanem a vasúton haladó mozdonyvezetőt...
2011. dec. 6. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
76%

Amúgy ha nem működik a vasúti átjáró jelzése és van a vasútnak tudomása erről, akkor a mozdonyvezető erről "írásos rendelkezés"-t kap.

És csak 5-tel haladhat át.

2011. dec. 6. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Igaza van mindenkinek, így visszaolvasva a kérdésem, tényleg kétértelműen fogalmaztam. A vasúti pályán lévő jelzőlámpákra gondoltam, nem a közúti kereszteződésekre.
2011. dec. 6. 21:37
 8/13 anonim ***** válasza:
50%

Egyébként a KRESZ szerint (nem kötelező, hanem ajánlott) körül kell nézni akkor is, ha fehéren villog a lámpa! Én mindig körül szoktam nézni. Az a biztos, és ajánlom mindenkinek. Például itt Budapesten van egy hely, ahol sokáig esténként meghibásodott egy vasúti átkelő lámpája, és akkor is fehéren villogott, miközben haladt át a vonat. Rtl híradóban is volt ez, és marha veszélyes.

Egyébként nekem úgy tanították, hogy a fehér nem közvetlenül azt jelenti, hogy nem jön semmi és lehet menni, hanem azt, hogy működik a berendezés és mutatná ha jönne vonat.

2011. dec. 6. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

A vasúti fényjelzőkben a vörös fénynél van pótvörös.

Az olyan pályaszakaszon, ahol fényjelző van ott van a mozdony felé jelfeladás (még ha csak pontszerüen is ), ha a nem világitó "vörös jelzést" meghaladja a mozdonyvezető, akkor az EÉVB automatikusan beavatkozik, és kényszerfékez.


Ha nem az izzó égett ki, hanem zavar van a biztosítóberendezésben:

Ki és bejáratjelző mellett nem lehet elhaladni, csak hívójelzővel(15km/h max) vagy forgalmi szolgálattevő menesztésével és írásbeli utasítással.

Térközbiztosított pályán ilyenkor is tovább lehet haladni 15km/h-val 2perc várakozás után.


A vasútnál elég komolyan vannak ezek a dolgok szabályozva. Ha komolyabban érdekel, akkor letöltöd a jelzési és forgalmi utasításokat, vagy megvárod amíg ugyanazt leírja itt egy vasutas :)( az esetleges pontatlanságokért sorry, nem vok vasutas )

2011. dec. 6. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
68%
Ha a lámpa nem működik, akkor úgy kell venni, mintha egy STOP tábla lenne az átjáró előtt. Meg kell állni, majd különösen nagy körültekintés után tovább lehet haladni.
2011. dec. 6. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!