Mért ilyen drága a jegy? Meg mért ilyen ócska járműveket szolgáltat még a bkv? ha talán felére csökkentenék a jegyek árát akkor nem lenne probléma és nem lenne Millios minuszba a bkv se.
Mert a BKV egy elb**szott cég. Mivel állami tulajdonú, sosem volt profitorientált,és így nem kell a piacon maradásért küzdenie. Mindenki lopott ezerrel, és végül nem maradt pénz a járműpark korszerűsítésére. Ha összehasonlítjuk a vidéki volánokkal, akkor a BKV egy katasztrófa.
Valószinüleg, ha magánkézbe adnák, akkor 5 év alatt akkorát fejlődne, amekkorát az elmúlt 20 évben nem sikerült :)
Ha az egészet magánkézbe adnák, itt elszabadulna a pokol. A tökéletes katasztrófa profit-orientált céget monopolhelyzetbe hozni.
Egyébként, több oka is van. Egyrészt, a BKV járművek is sokkalta jobbak volnának, ha tisztán tartanánk őket. Ha nem kéne vagyonokat költeni ülés, kárpit, ablak és miegymás cseréjére, mert a drága utasok nem barmolnák szét. Olvastam régebben, hogy kb. 5 évente egy új busz ára dobódik ki a javításokra, ami pl teljesen elkerülhető volna.
Meg hát persze teljesen fennáll a jó öreg kommunizmusban szocializálódott vezetés, akik baromira tojnak rá, lopnak ahol tudnak, mert nem számít.
Azt csak a bliccelők hiszik, hogy ők megvennék a jegyet ha olcsóbb lenne. Elárulom, hogy akkor sem vennék meg.
A bliccelők 95%-a nem azért bliccel, mert egyszerűen nem tudja kigazdálkodni a bérlet árát. Hanem mert gyárt egy ideológiát, hogy "ezért a sz@rért én nem fizetek" vagy "túl drága, nem ér ennyit".
A BKV minősége meg azért ilyen, mert a sok sutyerák paraszt szétbarmolja a buszt / villamost. Érdekes, Bécsben elég kevés késsel kivágott ülést meg összekarcolt üveget látni.
Amúgy meg tessék összehasonlítani a BKV jegyek árát az EU többi tömegközlekedési jegy árával. Meg fogtok lepődni, mert a BKV tulajdonképpen olcsó - csak a magyar életszínvonal és fizetések vannak a béka segge alatt. Ez ügyben Orbán Viktornál lehet személyesen érdeklődni a parlament előtt.
"Olvastam régebben, hogy kb. 5 évente egy új busz ára dobódik ki a javításokra, ami pl teljesen elkerülhető volna. "
Rosszul olvastad.
Évente 5 új busz ára dobódik ki. (Évente kb 300-320 millió ft.)
"Ha az egészet magánkézbe adnák, itt elszabadulna a pokol. A tökéletes katasztrófa profit-orientált céget monopolhelyzetbe hozni. " <oké, akkor csak részben. Ha megnézed a GySEV is színvonalasabb, mint a MÁV. Ha megnézed a többi hasonló profilú volán társaságot, akkor látod, hogy mindegyik sokat fejlődött az elmúlt 20 évben, Miskolcon pl több MVKs Neoplant és MANt látsz forgalomban, mint IK280ast. Vagy ott a DKV-Cívisbusz, csupa új busz. Ezeknek pedig jóval kisebb mind a büdzséje, mind a szolgáltatási területe.
Pesten meg járőröket a tömegközlekedésre, és engedélyezni, hogy a bliccelőknek és a songálóknak eltörjék a kezét vagy épp lábát ( károkozás mértékével arányosan), majd ezeket kiszárni az OEP finanszírozott ellátásból. Előbb utóbb mindenki leszokna róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!