Valaki megrántotta már a vészféket?
A válasz írója 71%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 00:44
Akkor ott valami nagy hiba volt vagy te nem húztad meg rendesen , mert az egy bowdent húz meg ami rá van kötve egy vészfékszelepre ami kiengedi az összes levegőt. Amíg az a szelep nincs vissza rakva rendesen addig nem old vissza a fék
Mindegyik válaszban van igazásg. Van olyan rendszer amikor a vészfék nem fékez, csak jelez a mozdonyvezetőnek.
Ezt vészfékáthidalásnak nevezik, de Magyarországon nem használják. Nincs is nagyon olyan hely ahol indokolt lenne a használata. Ez egy olyan szerkezet ami lényegében egy kapcsoló. Ha meghúzzák a vészféket, akkor egy jelzést küld a mozdonyvezető felé, illetve kicsit fékezni kezdi a szerelvényt, hogy az utasban azt a hatást keltse, hogy beavatkozott a vonat továbbításába, a szerelvény fékez. Gyakorlatilag a mozdonyvezető megkapja a jelzést, és ő dönti el hogy mikor és hogyan fog megállni. A rendszer lényege, hogy nem engedi meg, hogy az utas kritikus helyeken (pl. hidak, alagutak, viaduktok) beavatkozzon a vonat továbbításába akár pánikhelyzetben is, ezt a döntést a mozdonyvezetőre bízza. Ő meg nyilván azonnal megáll amint leértek ezekről a kritikus helyekről.
Amúgy igen én már húztam vészféket pár futópróbán, annyira szerintem nem nagy élmény... :)
Dehogy garantált. A nagysebességű kocsikon van csúszásvédelem, és működik is, ilyenkor teszi a dolgát.
Nomeg a fékútmérés majdnem mindig része a futópróbának vicces lenne, ha a frissen kiadott kocsit már vihetnénk is esztergálni mindig.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!