Vasuti szerkezetek? Mennyi hogyan?
Hát azért 1-2 kivételtől eltekintve azt a 100at erősnek érzem... inkább 60-80 az, mert annyira rossz a pálya, hogy nem mehetnek többel :) Ahol meg esetleg a pálya jó, ott a felsővezeték nem bírná. Ahol meg dízelek vannak, ott eleve csak lassabban lehet menni, mert kisebb vonal :)
És persze vannak olyan vonalak, ahol meg km-enként vannak a megállók, tehát nincs értelme nagyobb sebességre gyorsítani.
Amúgy pedig ha jól emlékszem Bp-Tapolca között menetrend szerint 50km/h-s átlagsebesség jön ki, igaz ebben benne vannak a megállóban állások is, de azért akkor is mókás. Egy bringás ha jobban meghúzza, lehagyja a vonatot :P
21:10-es vagyok
Jó persze csak nagy általánosságban írtam. Tényleg sok helyen szar a pálya és vannak lassú jelek. A BZ meg nem egy sprint bajnok:D
Jól hangzik, technikailag meg is lehetne oldani, csak baromi drága lenne, mondjuk egy átkelő belekerülne akár 10-20 millióba is. Egy átkelő amúgy is elég drága mulatság. Plusz bonyolultság, újabb hibalehetőség.
A piroson sokszor azért mennek át az emberek, mert indokolatlanul sokáig piros, akár 10-20 percig is, közben pedig vonat sehol. A vasutasoknak is figyelniük kéne arra, hogy csak akkár zárják ha már valóban közel a vonat, ne akkor amikor még egy megállóban megáll és csak utána ér oda... Szóval a balesetekben igenis a vasutasoknak is van nagyon komoly szerepük! Ha a sorompó zárása után minden esetben 1-2 percen belül ott lenne a vonat, senki nem menne át. Viszont az értelmetlen várakozásnak sokan nem látják értelmét (jogosan).
ma 20:40!
Látszik, hogy te nem nagyon vágod hogyan működnek ezek. Nem a vasutasok zárják, hanem a sín alatt van egy érzékelő ami érzékeli, ha vonat halad át rajta és jelet küld a sorompónak. Elárulnád hol kell 20pecet várni? Egyébként elég rossz a felfogásod, akinek többet ér az, hogy pár perccel hamarabb tovább tudja folytatni az útját, mint az élete, ott valami nagyon nagy gond van. De hát mindegy is mindig lesz hülye, aki a tilos jelzés ellenére kifog menni a vonat elé... Aki hülye haljon meg!
20:46
Hát rosszul tudod. Nagyon sok helyen a vasutasok zárják, pl. amikor "megincsálják a kijáratot a vonatnak"
Pestimrén pl. rendszeresen eljátszák azt, hogy lezárja a sorompót. Beér a vonat az állomásra, addig mindenki áll és vár a pirosnál. Mindenki felszáll, leszáll, majd elindul a vonat. Tehát mi eddig tök feleslegsen vártunk kb 5-6 percet.... (eközben persze feltartva az egész nagykőrösi út forgalmát is de ezt már csak egészen csendben jegyzem meg)
Nem egyszer találkoztam már én is olyannal, hogy 20 percig álltunk, és semmi (Balaton környkén is volt ilyen pl...) mások is meséltek már ilyeneket...
Amúgy pedig ha az automatika állítja ("amikor lép a vonat") akkor tessék úgy beállítani hogy ahol jellemzően 1-2 kocsival jár, ott ne 40 vagonra számoljanak, mert felesleges... Ha évente egyszer elhalad ott egy hosszabb vonat, akkor az mennjen kísérővel és kész...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!