Hogyan működik a vasúti átjárón a lámpa?
Sínbe jópár km-re van beépítve egy érzékelő.
Valamint a forgalomirányító is látja.
és a sín mellett is vannak elhelyezve érzékelők.
Azért a fent leírtaknál kicsit bonyolultabban működik.
Többféle rendszer van. Van amelyik sínáramkörökkel működik, van amim tengelyszámlálókkal.
Alap tézis: a sín jeltovábbításra is használva van, különböző frekvenciájú és modiulációjú jelek futnak rajta keresztül. Van ami a fénysorompókhoz használatos, van ami a vonatbefolyásoláshoz, foglaltságérzékeléshezstb.
A sínáramkörös verziónál a sín egy szigeteléssel meg van szakítva, tehát a sínszálak szakaszai egymástól elektromosan el vannak szigetelve. Egy áramkör figyeli ezt a kiszigetelt szakaszt, és ha a szigetelésen a tengely a két sínszálat összezárja, akkor érzékelte a vonatot. Sorompó lezárul. Az átjáró után van egy ugyaniylen szigetelés, ott érzékeli ha a vonat lehaladt róla, és nyíéik a sorompó.
Van tengelyszámlálós kialakítás is, itt nincen szigetelt szakasz, csak a sín gerincére van felszerelve 1-1 pár tengelyszámláló. Azért kell 2 pár mert így a vonat közlekedésének irányát is figyelni tudja: amelyiknél hamarabb érzékel, abból az irányból halad a másik felé.
A behatási ponton megszámolja hány tengely haladt be sorompó lecsuk, áthalad a keresztezésen, a kiszámlálási pontonmegszámolja hány tengely haladt ki, és a kettő közötti különbség maximum 1 lehet, hiszen 1 tengelyes kocsi nincsen :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!