Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A metrónál mi az a technikai...

A metrónál mi az a technikai probléma amiért nem nagyon kivitelezhető, hogy éjjel-nappal járjanak?

Figyelt kérdés
2011. júl. 10. 14:27
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Éjjel végzik a karbantartást.


Na meg nem lenne annyi utas, hogy megérje. Bár Bécsben bevezették, igaz, csak hétvégén, de akkor negyedóránként megy.

2011. júl. 10. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Az éjszakai üzemszünet.

A pályát minden éjszaka végigjárják gyalogosan, ellenőrzik a pályát. Folyamatosan karbantartást végeznek, alagutat mosnak, stb. Takarítják az állomásokat, ellenőrzik a biztonsági berendezéseket.

A vonal összes váltóját (!) mindne éjszaka gyaogosan ellenőrzik és próbaállításaal győződnek meg a használhatóságáról, az esetlegesen felfedezett hibákat javítják.

A napközben felmerült hibákat is csak üzemszünetben lehet javítani. Pl. ha eltörik a sín, akkor azt nappal nem javítják meg, csak meghevederezik, és éjjel hegesztik össze.

Az alagút sok veszélyt rejt magában sokkal szigorúbbak az előírások mint felszínen. Alagútban csak nagyon ritka esetben végeznek munkát forgalom alatt, a fent leírt műveleteket nem is lehetne elvégezni úgy hogy mennek a vonatok.

2011. júl. 10. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Nem éri meg. Amúgy sokkal jobb a buszközlekedés, éjszakaival egy járattal úgy keresztül lehet utazni a városon, hogy ahhoz nappal 3-4 átszállásra lenne szükség.
2011. júl. 10. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Illetve pl. az óriásplakátokat is éjjel rakják fel, ilyen speciális karbantartó szerelvényről. Egy óriásplakát felkarása 10-15 perc, és a szerelvények csak egymás után tudnak menni, tehát nem lehetne normálisan megoldani a közlekedést...


A metróüzem sokba kerül (legalább 40-50 ember kell hozzá), és ez kevés utas esetén nem éri meg. Arról már ne is beszéljünk, hogy a kocsik ígyis réges rég túlfutottak, még nappalra is macerás olyan szerelvényt betenni ami nem hullik szét. Ha ezek éjszaka is mennének, mi menne nappal?


A 4-6 villamosnál volt értelme bevezetni az éjszakai műszakot, mert a legtöbb ember (értsd: az összes éjszakai közlekedő nagyon nagy többsége) azon a viszonylaton, vagy annak egy részén utazik. A villamosokhoz nem kell annyi ember mint a metrónál, és tökmindegy hogy az az X db. vezető buszt vagy villamost vezet, tehát ugyanolyan sűrűség esetén a vill. nem sokkal drágább, viszont jóval kényelmesebb és gyorsabb, és több embert tud elvinni. A lakosok nyugalmáról (zajterhelés) már ne is beszéljünk... A 906 járat sokszor volt tömve, sűríteni kellett volna ahhoz hogy normális legyen. Akkor viszont már jobban megéri a villamos.


A metró alapvetően a külváros-belváros viszonylatban jó közlekedési eszköz. Éjszaka viszont ez nem jellemző utazási mód az utasok körében. Akik erre mennek, azoknak elegendőek az éjszakai buszok, azok kihasználtsága most éppen jó, még a menetrendjük is úgy ahgoy elfogadható...

2011. júl. 10. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
ja és még mozgólépcső karbantartások is vannak éjjelente..
2011. júl. 10. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!