Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért fordul meg a villamos a...

Miért fordul meg a villamos a "hurokban", ahelyett hogy a vezető átszállna a végébe, mint a legtöbb villamoson?

Figyelt kérdés
Például az Örsön régebben egy villamos megtett egy kört és úgy ment tovább, vagy a Moszkva téren is ott vannak a hurok vágányok. Én nem látom hogy ennek mi a a lényege, hiszen egy átlagos villamosjáratnál a vezető elmegy a villamos másik végébe és megy tovább, akkor miért kell egyes villamosoknál körbekanyarodni?
2011. jún. 29. 14:14
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Időspórolás, kényelmesebb, télen nem kell mindkét fülkét felfűteni, nyáron légkondizni, a legtöbb villamosan nincs központi fűtés-légkondi, csak a vezetőnek.
2011. jún. 29. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim válasza:
100%
Meg az átsétálós esetben mindkét motorkocsinak valamennyire működnie kell, így meg elég ha az egyik jó, a másik lehet egy működésképtelen kocsi is. Megintcsak spórolási lehetőség. De ma már azért ritkák ezek a hurkok, ezek még az átkosban készültek, és akkor még olcsó volt a sín.
2011. jún. 29. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
72%

EGy hurok végállomáson gyorsabban lehet több villamost megfordítani. Az hogy a hátsó kocsi rossz az felejtsd el emrt az is dolgozik különben nem tudna ilyen gyorsulást produkálni egy tátra.

Manapság a helyhiány miatt nincsenek ilyen végállomások.

2011. jún. 30. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Jóval gyorsabb volt. Most, ha valami van, akkor a villamosvezető szaladgálhat (+ zárás, nyitás, kapcsolgatás), és még úgy sem fog olyan gyorsaságot produkálni, mintha simán megfordult volna.

(A Széll Kálmán teret meg simán elb*szták, még most is sok haszna lenne, ha meglennének a hurkok és a sokirányú kapcsolat.)


Na meg nem mindig voltak olyanok a villamosok, amiknek mindkét végében van vezetőfülke. Pl. Szegeden most is olyan a legtöbb (talán már az összes?) villamos, aminek csak az egyik végében van vezetőfülke, és vagy hurokban, vagy Y-fordulóban tudnak visszafordulni.

2011. júl. 1. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
01:23 mostmár mindegyiknek csak az 1ik végében van fülke, és így igaz, Y-ban v. hurokban fordulnak :) viszont vannak a régi bengák, amiknek mindkét végében, de az csak szükség esetén jár!
2011. júl. 4. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Y fordulót merre találni? mert én még sosem láttam :(
2011. júl. 4. 07:53
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Pl. Szegeden, a 4-es Kecskés végállomása ilyen. Viszonylag kicsi a helyigénye, viszont csak rövid villamosokhoz ideális (pont amilyenek a 4-esen járnak).

Itt van egy képösszeállítás + galéria egy éppen az Y-ban kisiklott villamosról, egész jól ki lehet venni, milyen is ez:

[link]

2011. júl. 5. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Pontosabban + panoráma, azokon látszik a legjobban a helyszín.
2011. júl. 5. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Ez is egy jó kép, egy másik szögből, látszik is rajta, hogy a villamosnak ebben a végében nincs vezetőfülke, csak egy irányítópanel, amivel a vezető (állva) tud tolatni: [link]
2011. júl. 5. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!