Miért fordul meg a villamos a "hurokban", ahelyett hogy a vezető átszállna a végébe, mint a legtöbb villamoson?
EGy hurok végállomáson gyorsabban lehet több villamost megfordítani. Az hogy a hátsó kocsi rossz az felejtsd el emrt az is dolgozik különben nem tudna ilyen gyorsulást produkálni egy tátra.
Manapság a helyhiány miatt nincsenek ilyen végállomások.
Jóval gyorsabb volt. Most, ha valami van, akkor a villamosvezető szaladgálhat (+ zárás, nyitás, kapcsolgatás), és még úgy sem fog olyan gyorsaságot produkálni, mintha simán megfordult volna.
(A Széll Kálmán teret meg simán elb*szták, még most is sok haszna lenne, ha meglennének a hurkok és a sokirányú kapcsolat.)
Na meg nem mindig voltak olyanok a villamosok, amiknek mindkét végében van vezetőfülke. Pl. Szegeden most is olyan a legtöbb (talán már az összes?) villamos, aminek csak az egyik végében van vezetőfülke, és vagy hurokban, vagy Y-fordulóban tudnak visszafordulni.
Pl. Szegeden, a 4-es Kecskés végállomása ilyen. Viszonylag kicsi a helyigénye, viszont csak rövid villamosokhoz ideális (pont amilyenek a 4-esen járnak).
Itt van egy képösszeállítás + galéria egy éppen az Y-ban kisiklott villamosról, egész jól ki lehet venni, milyen is ez:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!