Szerintetek ha mindenki megvenné a menetjegyet a tömegközlekedési járművekre, akkor azt az összeget valóban az adósság lefaragására és a járműpark/színvonal fejlesztésére fordítanák?
"Az azért vicc, hogy 45 km-t megyek volánnal autópályán 640 ft-ból, egy vonaljegy, amit meg átlagosan 20-30 percig használ az ember 320 Ft...."
Gondolom 460-at akartál írni.
Ne felejtsd el, hogy a 460 ft az diákjegy ennek a teljes ára, azaz az igénybe vett szolgáltatás költsége 920 forint. Ezt ugyan nem zsebből fizeted hanem az állam fogyasztói árkiegészítésként.
Ettől függetlenül a szolgáltatásért a volán összességében 920 ft-ot kap, ez már más megvilágításba helyezi a dolgot.
Mindamellett pedig, hogy ez a 320 ft-os jegy érvényes például a kb 1-2 perces követéssel közlekedő 7-es buszcsaládra is, össze sem hasonlítható a fél-egy óránként járó volánnal.
Ez kicsit olyan mintha azt mondanám, hogy a kenyér kilója 250 ft, közben meg egy croissantot adnak 210-ért. Nincs arányban a kettő, de nem is összehasonlítható.
"Nem, nem 460-at akartam írni, 640 a teljes árú jegy hozzánk."
Értem. Akkor viszont az a 45 km maximum 35 km lehet, mert a 30-35 km-es jegy kerül TÁ 640 ft-ba.
Ettől még áll amit írtam.
"Az azért vicc, hogy 45 km-t megyek volánnal autópályán 640 ft-ból, egy vonaljegy, amit meg átlagosan 20-30 percig használ az ember 320 Ft"
Egyébként ha kiszámolnánk 1km-re vetítve a volán autópályára és a BKV városon belüli üzemeltetési költségeit valszeg az jönne ki, hogy a BKV a jóval kisebb időtartamú utazásra többet költ, eleve a busz üzemanyaga is több (sok megálló, sok elindulás, piros lámpák, sok megállót takarítani, táblázni, stb...)
Ez tehát jól hangzik ohgy a volánon egységnyi idő alatt nagyobb távot teszel meg, de nem biztos hogy reális az összehasonlítás. Mellesleg a BKV jegy ugyanúgy érvényes az éjszakai járatra, még azokra is amelyek menetideje mondjuk 1-1,5 óra és szó szerint az egész várost átszelik.
Egyébként az is vicces, amikor pl. szegediek panaszkodnak, hogy szeged egyik feléről a másikra beérni 1 óra, és az miylen sok, és különben is át kell szállniuk. Na most ha én otthonról megyek valahova, legalább 2* kell átszállnom és a menetidő 1.5 óra alapból, van amikor még több. Tudok mondani (elég könnyen) két olyan pontot a városban amik buszmegállóknál vannak és mégis két óra (akár csúcsidőben is) mire egyik helyről a másikra átjutsz...
A lényeg amit ezzel érzékeltetni akartam, hogy nem összehasonlíthatóak ezek a dolgok, teljesen más egy nagytávolságú járat mint egy városon belüli...
"Értem. Akkor viszont az a 45 km maximum 35 km lehet, mert a 30-35 km-es jegy kerül TÁ 640 ft-ba. "
Igazad van, ez a BEB-es ár (BKV bérlet érvényes a járatainkra Bp határán belüli megállókra)
A teljes árú BKV bérlet nélküli akkor ennél több, de nem tudom pontosan mennyi...
Kedves Kérdező!
Maximálisan igazad van, és megértjük a felháborodásod, sőt, az általad leírt dolgokat (és még sokminden mást is) naponta átélünk mi magunk is. Mondhatnám én is hogy kökin évekig vártam 20-30 percet a BKV buszra, mert a ba*f*káim úgy találták ki a menetrendet, hogy pont akkor indult el a busz, amikor a metró beért, még rohanva is képtelenség volt elérni, viszont szépen tudtunk neki integetni a felüljáróról... És aztán "kis"kényszerpihenő este 11kor a csövesek, cigányok és mittumén milyen rablók társaságában... De nem mondom, mert mos nem ez volt a kérdés :)
Nem védekező álláspontról van szó, csupán arról (és ezt nem azért írom mert kevés a lopás a BKV-nál, valóban sok pénzt lopnak el sajnos) hogy a közlekedés mint olyan alapból veszteséges vállalkozás. Lehet szídni a BKV-t, de azért én kiemelnék néhány jó dolgot is, amit sokszor sokan elfelejtenek:
Akárhogy is nézzük, azért az szerintem nem egy rossz dolog hogy Bp-en gyakorlatilag max. 20 perc gyaloglással bárhova el tudsz jutni BKV-val. Persze, mondhatnánk hogy miért nincs több metró, meg még több villamos, és egyébként is így meg úgy.... Ezeknek sok oka van... Az egyik legnagyobb gond, hogy a sok idióta vezető a régen meglevő teljesen jó villamosvonalakat szándékosan szétverte. Bár ha belegondolok az a 10-20 ezer ember akinek most a kocsija parkol a villamossín helyén, még lehet örül is neki...
Szóval az egyik jó dolog, hogy BP lefedettsége BKV szempontjából egész jó. Drága, nem drága? Ez attól függ hogy mikor és merre jársz, milyen távon. Nekem éves bérletem van, mert így a legolcsóbb. Igen, soknak tűnik 10ezer ft, viszont amerre én járok, arra pl. pont olcsóbb és gyorsabb a BKV. Jó érzés hogy este nyugodtan ihatok, mert a BKV úgyis hazavisz, nem kell aggódni a kocsi miatt...
Minőség? Sajnos a járműparkot nagyon nagyon elhanyagolták, ez tény. Megint csak nem védekező álláspont, de gondolj bele, hogy egy busz olyan 100 millió körül van. 10 busz 1 milliárd forint. 10 buszból nagyjából 1 komolyabb vonalat SEM! (vagy csak éppenhogy) tud lefedni a BKV. Vagyis:
10.000 éves bérletet vett ember pénzéből még egy vonalat sem tud felújítani a BKV! Ezt csak azért írom, hoyg érzékeltessem milyen összegekről van szó. Persze, ha nem lopnának el 1 milliárdot, annyival is több maradna. De azért az látszik, hogy a jegyekből viszonylag kevés pénz jön be, és egy új jármű baromi sokba kerül...
Dolgozók? Nos igen, a BKV itt óriási hibát követ el folyamatosan. Az ember az ellenőrökkel találkozik, ők a cég arcai. Nekik normálisan kéne bánnik az emberrel, és amit művelnek arra nincs, nem is lehet mentség.
De azért kérem ne feledkezzünk meg azokról a dolgozókról sem (akik mellesleg jóval többen vannak) akik éjjel és nappal a lelküket kiteszik azért, hogy az igencsak stresszes fővárosi közlekedés közepette is eljuttassanak bennünket A-ból B-be. Persze ezért kapnak fizt, ez a munkájuk. De amikor valaki megvár amikor futsz a busz után, erre azért majd gondolj.
Igen van olyan is, hogy a buszos nem várja meg a bsz után futót. A helyzet a következő: nem biztos hogy rosszindulatból. A múltkor volt szerencsém vezetni egy ikarust (szólót), és a hátsó ajtóból semmit! de szó szerint semmit nem lehet látni a tükörből. A buszos nagyjából érzésre zár. Megnézi, ha látszólag minden ok, nyomja a gombot és zárja az ajtót. Nem biztos hogy egyáltalán látja a futót, nem biztos hogy észreveszi, lehet már régen a másik tükröt nézi hogy mikor engedi be valaki (mert ügye kresz szerint be kéne, de mindannyian tudjuk hogy sokan direkt nem engedik be a buszt...)
Tehát ez sem annyira egyértelmű hogy azért nem várt meg mert szemét, vagy azért mert észre sem vett....
A BKV azért ha csiga tempóban is, de fejlődik. Az utóbbi időben vannak olyan lépések amik határozottan jók (4-6 vill. éjszaka is járjon az évekkel ezelőtti éjszakai járatok átszervezése, közterületsek járjanak az ellenőrökkel, stb...).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!