Szerintetek ha mindenki megvenné a menetjegyet a tömegközlekedési járművekre, akkor azt az összeget valóban az adósság lefaragására és a járműpark/színvonal fejlesztésére fordítanák?
Azt is lenyúlnák!
Amikor a sztrájkok voltak, azt nyilatkozták, hogy naponta 80 milliót spórol a BKV a leállásokkal! Számoljunk durván napi 100 millióval, akkor az azt jelenti, hogy kb. 36,5 milliárdba kerül egy évben az üzemeltetés!
Évente több mint 50 milliárd támogatást kapnak az államtól, és a fővárostól, plusz a jegybevétel!
Tudom szemét módon hangzik, de én ezek ismeretében ingyenessé tenném az egész tömegközlekedést, máris ki lehetne rúgni a sok biztonsági őrt, a vezetés (és herdálás) nagy részét, és gyanítom, hogy abból az 50 milliárdból még működne is a cég!
Talán nem lennének dugók, mert többen használnák, és az uniós pénzeket lehetne a járművekre fordítani!
Abból sejtem, hogy nem lenne hülyeség, mert valamelyik képviselő már igért hasonlót, és nagyon gyorsan lehurrogták!
Egy nagy sikkasztó üzem ez is, mint a többi "állami" cég!
Erre már volt példa ..
mióta muszáj jegyet venni a metrora azóta vajon mennyi plusz bevétele van a BKV-nak ? hát ha leszámolom belőle az ellenőrök fizetését és azt hogy azokat a jegyeket nyomtatni kellett szerintem még akkor is bőőőven maradt az extra profitból
És olcsóbb neadjIsten jobb lett bármi ?
Nyilvánvalóan ha több lenne a bevétel akkor azt - ha nem is 100%-ban - az adósság csökkentésére és a járműpark korszerűsítésére fordítanák.
De naívság azt gondolni, hogy egy BKV szintű tömegközlekedési vállalat képes önfenntartó lenni. Mindig rászorulna Budapesti támogatására (pénzügyileg).
"Amikor a sztrájkok voltak, azt nyilatkozták, hogy naponta 80 milliót spórol a BKV a leállásokkal! Számoljunk durván napi 100 millióval, akkor az azt jelenti, hogy kb. 36,5 milliárdba kerül egy évben az üzemeltetés! "
Ott valami hibádzik. Napi kb. 1000 busz közlekedik.
Ha csak a buszokat nézzük, akkor a napi 80 millerből buszonként 210 liter gázolaj jön ki, ami egy modern busznál kb 800 km-t jelent egy bkv-s öreg busznál max 500 km-át jelent.
És akkor nem számoltuk még, hogy a buszokon kívül jár troli, hév, metró, villamos, és minden más, és ami a legfontosabb: az összes alkalmazottnak volt bérköltsége.
Tehát ez a 80 millió ez marha kevés.
Amúgy ne felejtsd el, hogy sztrájkkor is mentek a buszok, villamosok, voltak sztrájktörő járatok, ezek is pénzbe kerültek, illetve nagyon sok alvállalkozós buszt és volánbuszt béreltek ki 1-1 vonal kiszolgálására, ezekre megint embert kellett tenni. Ez megint nem volt ingyen.
A világon szinte sehol sem tud nyereséges lenni egy tömegközlekedési vállalat, ugyanis magába az alapfelvetésben kódolva van, hogy jobb esetben nullszaldós lesz.
Túl kevés járatot nem elég indítani, mert akkor kevesek veszik igénybe, viszont a fajlagos kiadás több. Túl sok járatot nem indíthatsz, mert akkor sokba kerül és az egyes járatok nem lesznek kihasználva, tehát megint sokba kerül. Meg kell találni azt az egyensúlyt, amikor pont mindig tele vannak a járatok (de még nem tömve), viszont ezt nem érheted el úgy, hogy mondjuk csak óránként indítod, mert akkor a rossz menetrend miatt kevesebben veszik igénybe, tehát csökken az utazóközönség, stb....
Ráadásul mindehhez hozzájön hogy a szállítandó utasok száma nem egyenletes, alkalmazkodni kell az esti és reggeli csúcshoz, ennek is vannak plusz költségei, amit soha senki nem fizet ki (amikor a buszok garázsba mennek, majd kijönnek, stb...).
Tehát látszik az, hogy nagyon nehéz úgy csinálni hogy nullszaldós legyen, ha bárhol nullszaldós egy vállalat, azt már sikerként könyvelik el.
A kérdésre: szeretném azt hinni hogy az adósság lefaragására költenék, de tuom hogy csak ellopnák. Viszont a büntetési tételek emelése nem rossz ötlet.
Az a baj, hogy az ilyen igérgetőkkel tele a padlás. És ezen ne sértődjön be senki...
De aki most azt mondogatja, hogy Én fizetnék érte ha 250 lenne, azha 250 lenne, azt kántálná, hogy akkor fizetne érte, ha 150 lenne...
Mert amikor 250 volt a jegy, akkor is kórusban kántálta mindenki hogy legyen olcsóbb...
Amúgy igen, vidéken 250 körül van, cseébe van érte mondjuk 30-40 buszvonal.
Budapesten van hasamra ütök 200 buszvonal, és mennyi troli villamos, hév metró...
Ezek arányaiban is emelik a jegyárat...
Tehát összességében kimondható hogy nem Budapesten drága a jegy hanem vidéken... (A kifizetett ár/igénybevehető szolgáltatás arányában)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!