Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mekkora a G-erő a repülőgépen...

Mekkora a G-erő a repülőgépen felszálláskor?

Figyelt kérdés
Apukám azt mondja, hogy 6, de szerintem biztos nem, mert annyit a vadászpílóták bírnak ki, ők is csak speciális ruhával és kiképzéssel.
2011. jún. 15. 12:06
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
27%
3-4. apukád meg hülye.
2011. jún. 15. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Még 3-4 G-s gyorsulás sincs. Általában 1 G alatt marad, mert az "egyszerű" utasnak bőven elég annyit elviselnie.
2011. jún. 15. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Sima utasszállító repülőgépre gondoltál?
2011. jún. 15. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Igen.
2011. jún. 15. 12:18
 5/12 A kérdező kommentje:
1 G az a gravitáció, ha az alatt van, akkor könnyebb vagy.
2011. jún. 15. 12:20
 6/12 anonim ***** válasza:
Utasszállítón max 2G.
2011. jún. 15. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Az emelkedés meredekségétől függ de egy utasszállító nem emelkedik meredeken.
2011. jún. 15. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
62%

ma 12:15 -ös


Hogy lenne már 1G alatt? 1g a normál földi körülmények között mért átlagos érték, a többi ehhez van viszonyítva.

A vadászpilóták csak speciális ruhával tudják elviselni a rájuk ható gyakran 5-ös feletti G erőt. Ez a ruha nyomást gyakorol a test alsó részére és így megfelelő a vérnyomás a fejben így nem ájul el a pilóta.

2011. jún. 15. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
55%

Akkor számoljunk picit. Egy Boeing 737 repülő hajtóművének tolóereje 2x100kN, felszállótömege 56740 kg. A gyorsulás könnyedén kiszámítható az F=m*a képletből: a=F/m=200000/57740=3.46 m/s^2. Ez az érték a Földi gravitáció kb harmada. Tehát a motorral elérhető max. gyorsulása ennek a gépnek bőven alatta marad még az 1g gyorsulásnak is. Egyébként az ekörüli értékek a jellemzőek az utasszállító gépekre. Kivétel lehet pl a Concorde gép, annak a hajtóművei lényegesen erősebbek, és utánégető fokozatuk is van. De a Concorde gép sem gyorsult soha maximális tolóerőn felszálláskor, hangsebesség fölé meg csak az utazómagasság elérése után gyorsult.


A manőverekből származó gyorsulás mértéke persze lehet ettől lényegesen nagyobb is, de nem jellemző üzemi állapotban. A felszálláskor jelentkező gyorsulás zöme a motorok erejéből adódik, míg az elemelkedés pillanatában befutott íven haladásból szinte semmi. Az emelkedés meg gyakorlatilag közel egyenletes, ott már nincs ebből eredő jelentős gyorsulás.

2011. jún. 15. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Hát mi MOVIT-al csináltunk kívülről elég hajmeresztőnek tűnő dolgokat, és még ott is alig alig kapargattuk az 1,5G-t, mondjuk a súlytalanságot elértük, de azt könnyebb is :)


Megkockáztatom hogy egy gyorsliftben nagyobb gyorsulás ér mint egy felszálló gépben.

2011. jún. 15. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!