Ha az 50-es villamoson (Bp. Üllői út) csak a TW6000-esek járnak majd, akkor nem lenne értelme kiépíteni a magasperonokat a megállókban?
De, lenne értelme, sőt az 1-esen még több értelme lenne. De
1. nincs pénz (állandó szlogen)
2. az nem jó ("szakértő" városvezetés)
Szóval ne nagyon várd, hogy ez megtörténjen...
Szerinted értelmes volt tönkretenni a GANZ-ot, az IKARUS-t, a TUNGSRAM-ot?
Voltak világhírű buszaink, voltak villamosaink, kis- és nagyvasútunk, lehetet volna saját gyártású metrónk, most az idióta amcsik viszik ki a pénzünket a valamikori tungsramon keresztül és szar használt nyugati ipari hulladékokon kell utaznunk és szintén ipari hulladékokat kell vásárolnunk. Tisztelet a nagyon ritka kivételnek.
F E L H Á B O R Í T Ó !
Szerintem ezzel elmondtam mindent az ország és városvezetők hozzáállásáról, ami részben ma is igaz.
tegnapelőtt 23:00
De, lenne értelme, sőt az 1-esen még több értelme lenne.
- Az 1-esen úgyis alacsonypadlós villamosok lesznek, ezért is van elvetve.
De
1. nincs pénz (állandó szlogen)
- Igen, de másra azért van. Ez mégsem olyan, mint egy új villamos közbeszerzés.
2. az nem jó ("szakértő" városvezetés)
- Azért valami csak elmozdul ez ügyben, mert máshol emelt peronok lesznek, főleg a 3-as villamos pályáján. Ezt persze nem összetévesztendő a magasperonnal, hanem olyant akarnak, ami a Nagykörúton is van.
Szóval ne nagyon várd, hogy ez megtörténjen...
- Remény mégis van rá
tegnap 00:08
Én erre azt a hivatalos magyarázatot tudom, hogy ha magas peron lenne nem tudna elmenni a hókotró...
- Ezt én is hallottam, de megoldás van rá.
tegnap 00:34
Hát nyilván új hókotróra sincs pénz...
- Nem is kell, elég, ha az egyik Csufit használják erre, vagy az egyik Tevét.
tegnap 07:34
Már egyszer volt hogy csak tw6000-resek jártak, de akkor sem volt semmi magasperon
- Igen, tudom, de akkor másabb volt a helyzet - sajnos.
D.O.81 válasza:
Szerinted értelmes volt tönkretenni a GANZ-ot, az IKARUS-t, a TUNGSRAM-ot?
- Nem egyáltalán nem, de ennek semmi köze sincs hozzá. Ezek használt villamosok, nagyjából annyi idősek, mint az ICS-nk, mégis szemmel látható a különbség.
Akkor más idők jártak, mint jelenleg, igaz a Tátrákat is a rendszerváltás előtti időkből szerezték be, csak tudnám, hogy minek. Ezeket én egyáltalán nem bírom, nem csak azért, mert külföldi, hanem az ülőhely-elrendezés is borzalmas. Ezek a villamosok nem olyan országban valóak, ahol léteznek magas termetű emberek, hanem, valahol máshova... . A GANZ villamosokról még csak annyit, hogy amikor a Combino felé hajlottak, akkor lett volna még esélyes (olvastam róla a vitát), de ma már, sajnos nem, köszönhetjük a Skodának.
A buszgyártást azért már nem kell temetni, igaz motorokat rég gyártanak minálunk, de a 90'-es Ikarus buszokba is, már külföldi motorokat tettek bele. Az Ikarus-ból nőttek ki a többi, buszgyártó is, pl. a Credo, aminek a buszaiból több Volánbusz cégnél is megtalálható, a Debreceni MJT, akik Törökországba is küldnek emeletes buszokat (az a hír járta, hogy ha a DKV várt volna egy kicsit, akkor az MJT-nek lett volna esélye, a másik meg Pécs, ahol első körben ugyan nyert, de a próbára küldött tesztbuszokat a lakosok nem díjazták, de a többi gyártóét meg igen), az Alfa busz (igaz, ugyan már nem létezik, de őszintén, nem is nagyon bánom, ha a Bp.-i félalacsonypadlós buszokra gondolok), az ARC (ami igazából márka és egy pár, saját busztársaság gyártja), a Csaba metál (jó, egy midibusszal jelent meg, ami a Miskolci próba alatt szépen leszerelt), az 'S91' (több gyártó van benne, de Bp.-en az összeszerelése a NABI-nál lenne) és igen, a NABI, akik elsősorban amerikai piacra gyártanak (és ott van kerékpártartós busz). Az, hogy Volvo-t hoztak BKV-hoz, annak az a magyarázat, hogy akkoriban nem volt kellően jó, magyar busz, de már fordult a kocka.
TUNGSRAM - igen, ehhez nem fér kétség, hogy mi lett ezzel a céggel, a GE is leépítésbe kezdett, pedig ő vett át, egy pár helyet tőle. Azért valami termelés csak van ott, de az sem olyan, mint rég.
"Voltak világhírű buszaink, voltak villamosaink, kis- és nagyvasútunk, lehetet volna saját gyártású metrónk, most az idióta amcsik viszik ki a pénzünket a valamikori tungsramon keresztül és szar használt nyugati ipari hulladékokon kell utaznunk és szintén ipari hulladékokat kell vásárolnunk. Tisztelet a nagyon ritka kivételnek.
F E L H Á B O R Í T Ó !
Szerintem ezzel elmondtam mindent az ország és városvezetők hozzáállásáról, ami részben ma is igaz."
Buszokkal kapcsán, mint írtam, van esély a hazaira, villamosra már nincsen, de ha új villamosok lesznek, akkor sincs rá esély, mert annyi darabra úgysem indítsák újra a gyártást. A GANZ meg nem csak M.o.-n belüli piacot célozta meg, hanem a külföldit (igen, még Új-Zélandot is). Erre sajnos már nincs esély.
Csak TW6000-esek fognak járni rajta? Mikortól? Hova teszik az ICS-ket?
Egyébként meg nem lenne nagy értelme kiépíteni a magasperont, hiszen ezek a villamosok is 40 évesek. Még futnak 10 évet, hiába korszerűbb, meg német stb. 50 éves koráig fut egy jármű kb. (Mo-n, lásd: UV). 10 év múlva beszerezhető egy teljesen új, alacsonypadlós villamos erre a vonalra (is). Akkor meg minek a magasperon erre a 10 évre? Felesleges pénzkidobás lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!