1/5 anonim válasza:
A nagytétényi HÉV-ből lett a 43 és 43A villamos. Aztán ezek is megszűntek, az 1990-es évek elején még ott voltak a villamossínek a Nagytétényi út mellett szinte végig.
Most már a vonatok "szállnak be" a helyi közlekedésbe, pl. a Camponához remekül ki lehet menni vonattal.
Hogy konkrétan miért szüntették meg a HÉV-et, majd a villamosokat, azt nem tudom, de nyilván akkor indult helyettük a 3-as busz (ma 33-as). Akkoriban sok villamos helyett inkább buszokat indítottak.
2/5 anonim válasza:
Mert a vasút van helyette. Kelenföldről vonattal el tudsz jutni Budafok-Budatétényen át Nagytétényre és Budaörsön át Törökbálintra is.
3/5 anonim válasza:
A Törökbálinti HÉV nyomvonala többször keresztezte az M7-es autópályát, így az autópálya nyomvonalának kitűzésekor a megszünetése mellett döntöttek. Villamosként 41-es számmal Kamaraerdőig működik.
4/5 anonim válasza:
Kivételesen az ide vágó magyar wikipédia cikk jól alá van támasztva forrásokkal:
5/5 eddiboy válasza:
Ezek a HÉV vonalak inkább villamos jellegű vonalak voltak, ezért lett belőlük villamosvonal, majd a nagytétényi megszűnt, a törökbálinti először az M7 építésekor Budaörsig rövidült, végül Kamaraerdőig. A rajtuk közlekedő járművek is inkább villamosra hasonlítottak, mint a mostani HÉV szerelvényekre, részben a villamoshálózatot is használták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!