Támogatnál Budapesten egy olyan metróvonalat, aminek az egyik végállomása a reptér és keresztül megy a belvároson és a valahol Budán lenne a másik végállomása?
Csak elméletben beszélünk róla, de szerintem, ha évtizedekkel ezelőtt ráállnak erre, vagy hasonló projektre, akkor meg lehetett volna valósítani.
Ez csak egy kérdés, ne köss bele ilyenekbe kérlek. Csak kíváncsiságból megkérdeztem, hogy mások látnák-e értelmét egy ilyen vonalnak.
#11
Igen, csak mondjuk egy metróhoz hasonló nagyságrendbe kerülő egyéb beruházás (pl. Budapest - Kelebia vasútvonal) egy év alatt szolgál ki annyi embert, mint amennyit egy budapesti metró egy hét alatt.
Mint ahogyan nem összemérhető egy sportlétesítmény és a Tram-Train társadalmi haszna (utóbbi a körülötte kirobbant botrányok ellenére is egy iszonyatosan hasznos beruházás volt).
Abban egyetértünk, hogy a metróépítés egy brutálisan drága műfaj. Új metróvonalat már csak úgynevezett könnyűmetróként (lásd: bécsi U6) lenne érdemes létesíteni, illetve a HÉV-ek földalatti meghosszabbításaként a belváros felé. Ha viszont a meglévő három nehézmetró-vonal bármelyikét szeretnénk meghosszabbítani bármerre is, akkor nem igazán van más opció, mint vállalni az adott műfajra (nehézmetró) jellemző magasabb költségeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!