Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért nem csak alacsonyp...

A MÁV miért nem csak alacsonypadlós IC kocsikat tervez venni?

Figyelt kérdés

dec. 30. 22:22
 1/6 anonim válasza:
55%
Mert a haverok nem csak olyanokat gyártanak, és akkor nem tudna ugyanannak az 5 embernek a kezébe visszavándorolni a pénz.
dec. 30. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
95%

Mert nincs sok olyan. Az egyetlen amit tudnék mondani az a Bombardier Twindexx, és az is azért mert emeletes.


Az alacsony padló azért tud problémás lenni, mert a forgóvázak kialakítását erősen korlátozza. IC forgalomban a kocsik kerekei nagyrészt 1 méter körüliek, amiket valahogy el kell helyezni egy SK55 peronhoz képest. Emiatt gyakorlatilag az összes IC kocsi, már nagyon régóta magaspadlós.

dec. 30. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
16%
A platformok többsége nem tud alacsonypadlós kocsikat fogadni!
tegnapelőtt 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Szolovjov ***** válasza:
28%
Amúgyis sokkal jobb érzés magasabban utazni.
tegnapelőtt 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
0%

Nincs értelme.

Az SK+55-ös peron az elterjed.

tegnapelőtt 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
0%

Valószínűleg egyszerűbb és olcsóbb a hagyományos padlómagassággal rendelkező kocsik gyártása. Az új, előzetes piaci konzultációban 285 kocsiból 33 alacsonypadlós, vagyis kb 11,5%-a (a második generációs railjetekben meg 9-ből 7 kocsi az). Azt is számításba lehet venni, hogy ezeket a Magyar Vagon szinte azonnal tudja majd egyszer gyártani (még nem ismert, hogy mikor indulna el a gyártás, de hamarosan felszabadul a gyártási kapacitás az egyiptomi kocsik után), és akár egyesével is forgalomba állhatnak, ami a mai helyzeten sokat javíthat.

De ezeknek az alacsonypadlós kocsiknak is van három alternatívája:

-alacsonypadlós motorvonat - ilyeneket szerez be a GYSEV (Stadler Flirt),

-emeletes motorvonat - ilyeneket üzemeltet a WestBahn (Stadler Kiss),

-emeletes kocsi - ilyen a fentebb említett Twindexx (bár ez inkább egy ingavonat, nem hiszem, hogy egy-egy kocsi külön járna sima kocsikkal). A kerékpárszállító és többcélú teres kocsikat praktikusabb lenne emeletes kocsikkal kiváltani, alul a speciális igényeknek megfelelő kocsiszakasz, felül meg a hagyományos rész - sőt, akár a vezérlőkocsik is lehetnének ilyenek.


Szerintem mindegyiknek van létjogosultsága Magyarországon, leginkább a motorvonatoknak, de a hagyományos mozdony+kocsik összeállítású vonatoknak is. Alacsonypadlós motorvonatok vehetnék át például a Göcsej/Bakony IC-k szerepét, az emeletes motorvonatok mehetnének Szegedre és Pécsre (nem ritkák a 8-9-10 kocsis szerelvények), a hagyományos kocsikból álló szerelvények meg leginkább a stokkozós vonatoknál jöhetnek számításba (pl. Nyírség-Kraszna, Latorca), de az idényjellegű igénynövekedést is ki lehet ezekkel elégíteni, például a balatoni IC-knél.

tegnapelőtt 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!