Az 50'-es 60'-as 70'-es években az ikarus miért nem tudott alacsonypadlós buszokat gyártani ?
Elvileg egy busz zártszelvények összehegesztésével készül, ha ez így van, akkor a szocializmusban amikor rendelkezésre állt elegendő szakképzett munkaerő és nyersanyag, miért nem tudott az ikarus alacsonypadlós buszokat gyártani ? Miért kellett évtizedeken keresztül a magaspadlós 200-as szériát erőltetni ?
Tényleg sokkal drágább lett volna alacsonypadlósat gyártani ?
Eléggé el vagy tévedve.
Ugyanis az általad említett időkben SEHOL sem létezett alacsonypadlós busz. Az 1990-es években kerültek bevezetésre világszerte.
Akkor még nem foglalkoztak azzal hogy a parasztnak - neadjIstan a rokkantnak - kényelmes legyen felszállni a buszra, vonatra. Egyetlen tömegközlekedési eszköz sem volt alacsonypadlós.
Ahhoz hogy valami alacsonypadlóssá tegyél kell egy kis fejlődés és plusz tervezés. Ami a padló alatt van azt el kell tenni máshova. A jármű vázát meg kell erősíteni, stb.
Ez a kérdés kb. olyan, hogy ha az emberiség technikai szinvonala elég volt 1969-ben, hogy eljusanak a holdra, akkor a Zsigulikban miért nem volt kíma a 70-es, 80-as években.
Ugyan ez a helyzet az alacsonypadlós buszokkal. Meg lehetett volna csinálni, csak akkoriban még nem volt rá piacigény. Ha megnézed az akkor gyártott egyéb járműveket, vonatokat, héveket, egyik sem alacsonypadlós.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!