Milyen hatással lesz Románia schengeni csatlakozása a két ország közötti tömegközlekedésre?
Lehetséges, hogy fellendül a vasúti forgalom azon a kevés helyen, ahol még van összekötő vasút a két ország között? Pl. Carei és Mátészalka között.
Mi a helyzet a buszos közlekedéssel, reálisan megjelenhetnek új járatok, akár a határ két oldalán fekvő, szinte szomszédos települések között?
Nagy változásokra nem számítok, legalábbis az eddig tapasztaltak szerint. Szlovéniával, Ausztriával, Szlovákiával 18 éve vagyunk a schengeni övezetben, Horvátországgal 2 éve, vegyes a kép.
Békéscsaba és Arad között erős a távolsági forgalom, ez megmarad - a kb. két órás ütem elég jónak mondható (én később azért elvinném a Békés IC-ket Aradig).
Békéscsaba és Nagyszalonta között jelenleg napi két pár személyvonat van, itt bőven van lehetőség a bővítésre, bár mivel a személyvonatok Vésztőre járnak, így a térség menetrendjét kicsit jobban át kellene szervezni.
Püspökladány és Nagyvárad között jelenleg nincs távolsági forgalom, mivel a Nagyvárad-Kolozsvár vonalat felújítják, villamosítják, annak elkészültével lehet, hogy felélénkül az erdélyi irány - korábban Brassóba három mozonycsere volt szükséges (magyar villany, magyar dízel, román dízel, román villany), ezek elhagyása komoly időnyereség lehet. A helyközi forgalom is erősödhet a villamosításnak köszönhetően, ha ennek a célnak megfelelnek a Fecskék.
Debrecen és Érmihályfalva (vagy tovább Nagykároly, Szatmárnémeti felé, esetleg azon is túl) szintén lehetséges, hogy valamivel több vonat megy, Mátészalka és Nagykároly között viszont nem nagyon látok erre a közeljövőben realitást, leginkább a járművek hiánya miatt - persze végig abból indulok ki, hogy a magyar fél adja a járműveket, pedig talán fordítva is működhetne néhány helyen.
A buszos közlekedésre szerintem nem lesz nagy ráhatással a schengeni csatlakozás, a távolsági buszoknak jobb lesz a menetrendjük, a helyköziek meg eddig sem léteztek, és máshol sem nagyon vannak - a két Komárom, valamint Esztergom és Párkány között van számottevő buszos kapcsolat.
Persze az egész leginkább politikai akarat kérdése, Szeged és Szabadka között a semmiből éledt újjá a vasúti közlekedés, mindkét fél ad járművet, villamosítják a vonalat, pedig ott belátható időn belül nem lesz szabad határátlépés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!