Hogyhogy két óránként közlekedik vonat Budapest és Prága között? Kihasználtak ezek a járatok? Ennyire nagy az igény a Magyarország-Csehország közötti közlekedésre?
Nem csak a két végpont közötti közvetlen forgalomra kell gondolni, a köztes viszonylatok forgalmát is ki tudja szolgálni a Metropol EC.
Emellett Budapest és Prága is igen népszerű idegenforgalmi célpont (de meg lehet említeni Brnót és Pozsonyt is).
Ami a horvátországi és szlovéniai irányokat illeti, egyrészt ezek sokkal kisebb jelentőségű helyek, másrészt a vasúti infrastruktúra is fejlettebb Prága felé, mint Zágráb vagy Ljubljana felé, ezáltal sokkal versenyképesebb - Prágáig végig kétvágányú pálya, szinte mindenhol 120-160 km/h-val haladhatnak a vonatok, míg a zágrábi, ljubljanai irányokba leginkább egyvágányú pálya van, több a max 100 km/h-s szakasz, mint a 120 km/h-s, Zágráb felé irányváltás is kell (mozdonycserével), Ljubljana felé meg mozdonycsere az eltérő áramrendszer miatt.
Nos, az eddigi válaszokat szeretnèm árnyalni.
Budapest és Érsekújvár között szinte csak a nemzetközi utasok használják, belföldi forgalma alig van, így igazából nem túl acélos a kihasználtsága. Node onnantól kezdve egészen Prágáig szinte tele vannak a vonatok.
A reptér miatt is lehet. Bécsbe is nem csak a Bécsbe utazók mennek, hanem a reptér miatt. Elég sok helyre el lehet onnan jutni a világ minden tájára.
És a vonatok is sok irány felé nyújtanak csatlakozást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!