Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az ETCS miért ilyen nagy...

Az ETCS miért ilyen nagy dolog, hogy Magyarország egyszerűen képtelen megugrani azt?

Figyelt kérdés

Rengeteg pénzt beleöltek sok vasútvonalba, nagyon sok állomás megszépült, ráköltöttek a pályálra is rengeteget, sok vonalon kiépítették a 160-as pályát, de ez az ETCS hiányzik csak állítólag, hogy 160-al tudjon menni a vonat. Pl. a miskolci, a debreceni, békéscsabai, székesvári vonalakon biztos, de lehet hogy még többön is.


Szolnok-Békéscsaba között már több mint 10 éve készen van a pálya 160-ra, viszont ETCS híján nem lehetett használni, most meg már elvileg ha lenne is ETCS, akkor is csak 120-al lehetne sok helyen menni, mivel nem kartották karban azóta.


Nagyon furcsa, hogy sehol sem sikerült ezt megugrani, hiába a pálya, hiába a sok 160-ra alkalmas szerelvény.


Laikusként úgy érzem a szerelvények és a pálya nagyságrendekkel többe került, mint az ETCS.


tegnap 16:58
 1/3 anonim ***** válasza:
51%

Se Mészáros Lölőnek, se Tiborcz Istvánnak, se Rogán Tóninak, se a többi nemzethy nagytőkésnek nincs vasúti biztosítóberendezések kiépítésével foglalkozó cége. És sajnos Oroszországban se nagyon akadnak olyan vállalatok, amik kimondottan ETCS építésével foglalkoznának. Így aztán nincs kire bízni ezt a nehéz, drága és jól túlárazható feladatot.

Arról nem beszélve, hogy a MÁV vészesen elöregedett mozdonyállománya sem megfelelő hozzá. A mozdonyoknak csak kis része tud 160-nal menni, kocsit meg vagy találnak hozzá, vagy nem. Inkább nem, így jár TRAXX személyvonaton 100-as hugyos Bhv kocsikkal. A V43-akra például semmi értelme felszerelni az ETCS hardverét, mert a tervezési sebességük sem éri el a 160-at és inkább le kellene őket cserélni ahelyett, hogy költenek rájuk. Az M41 szintén ez a kategória, a V63-ból meg a 100-asok valamikor lehet, hogy tudtak 160-at, de már nem mind képes rá: ritka, hogy mind a 6 vontatómotor működjön. Tehát ha lenne is ETCS a nagyobb forgalmú vonalakon, azt csak pár vonat tudná használni. Persze lehetne olyat, hogy párhuzamosan megy az EVM és az ETCS, az InterCity-vonatokat 160-as mozdonyok vontatják és ETCS mellett száguldanak (ha lenne annyi 160-ra képes IC-kocsi, hogy mindet kiadja), a személyvonatok meg 120-szal mennek EVM mellett a régi mozdonyokkal. De az, hogy ehhez menetrendet tervezzenek, messze meghaladja a MÁV képességeit. Meg mondjuk sokszor nincs is olyan vonat, aminél lenne értelme a 160-as tempónak: hiába is lenne 160-ra alkalmas a debreceni vonal, még az IC-k is megállnak minden görbe fánál, mire elérnék a csúcssebességet, már lehet fékezni.

tegnap 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

"Persze lehetne olyat, hogy párhuzamosan megy az EVM és az ETCS, az InterCity-vonatokat 160-as mozdonyok vontatják és ETCS mellett száguldanak (ha lenne annyi 160-ra képes IC-kocsi, hogy mindet kiadja), a személyvonatok meg 120-szal mennek EVM mellett a régi mozdonyokkal. De az, hogy ehhez menetrendet tervezzenek, messze meghaladja a MÁV képességeit."

Ne szórakozzunk már, lehet, hogy a MÁV rosszul áll szakemberekkel, de ennél kábé csak komolyabb menetrendtervezési kihívások vannak, és látszólag azokat is meg tudják ugrani. Az, hogy a mindenhol megálló személyvonat jóval lassabb, mint az IC, az 100-as 120-as pályasebesség esetén is érvényes.

"Meg mondjuk sokszor nincs is olyan vonat, aminél lenne értelme a 160-as tempónak: hiába is lenne 160-ra alkalmas a debreceni vonal, még az IC-k is megállnak minden görbe fánál, mire elérnék a csúcssebességet, már lehet fékezni."

Annyira sűrűn azért nem állnak meg, a korszerű járművek gyorsítási képességével jól kihasználható a 160 km/h, ez még közel sem egy szuperexpressz tempó (habár épp idén utaztam shinkansennel, az 50 km-es állomásköz nagy részét lezavarta 280-as utazósebességgel).

ma 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Árnyaltabb a kép annál, hogy "mert a Mészáros meg a Tiborcz"-féle dolgokkal elintézzük, ugyanis működik ETCS L2 Magyarországon (a Harka–Szombathely–Szentgotthárd, a Ferencváros–Székesfehérvár, és a Budapest–Pusztaszabolcs vonalak, vonalszakaszok), de csak 120 km/h-val közlekedhetnek ott vonatok. A Harka-Szombathely-Szentgotthárd szakaszon nem is lehetne többel menni (120 km/h-ra tervezett a pályageometria), a másik két vonalon vannak 160 km/h-ra tervezett szakaszok, bár nem sok (23+15 km Székesfehérvár felé, 24 km Pusztaszabolcs felé). Vagyis bár megvannak a feltételei annak, hogy 160 km/h legyen az engedélyezett sebesség, még mindig csak 160 km/h - hogy ennek esetleg jogi akadályai vannak, vagy feleslegesnek érzik, vagy valami egyéb, az a kérdés, a válasz engem is érdekelne.

Ami viszont tény, hogy eléggé vegyes errefelé a járműállomány, a 160 km/h-ra képes Flirtök, Traxxok, esetleg Kissek mellett azért nagyon sok a Szili is (az 1-es vonalon csak néhány vonat van, amelyik nem mehet 160-nal), és ez a sebességemelés csak 2-3 perc javulást eredményezne - bár nem is feltétlenül kellene az emelt sebességhez igazítani a menetrendet, a menetrendszerűségen javítani lehetne. De persze ez nem magyarázat arra, hogy miért nincs engedélyezve a 160 km/h. Bő egy éve működik az ETCS L2 ( [link] ez tesztidőszaknak talán elégséges, mégsem történt semmi sem a menetrendváltáskor sem.

ma 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!