A vasúti átjáróba piros jelzéskor behajtó és balesetet okozó autós vagy ha ne adja Isten, elhunyt, akkor a családja részére kiszámlázzák a vonatban, mozdonyban keletkezett kárt?
A vasúti járművek és a személyzet biztosítva van. Ha a kocsi is, akkor a biztosítók elintézik egymás között. De nincs kizárva hogy fizetnie is kell. De az biztos hogy egyik biztosító sem fog vele szivesen szerződni a továbbiakban, vagy csak a legmagasabb díjakon. Szóval anyagilag végül biztos nem jól jön ki az autós a dologból.
Ha a sofőr túléli és ő volt a hibás (általában igen) akkor felelősségre vonják. Vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt. btk 232. §
A KRESZ szabályok megszegése miatt bünti lesz az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól 39. § megsértése miatt
Ha a baleset miatt komoly fennakadások vannak (szoktak lenni) akkor közérdekü üzem működésének megzavarása miatt is megbüntetik btk 323. §
Ha a vonaton megsérül valaki - akár személyzet akár utas - akkor amiatt is felelősségre lehet vonni, esetleg fizetheti a gyógykezelését a sérültnek, vagy felfüggesztettet kap, esetleg letöltendőt is kaphat btk 235. §
Aztán még ha valaki akit a baleset miatt kár ér az is perelheti a jóembert. Mondjuk lekésed miatta a repülőt és bukod a 3 milliós nyaralásodat, akkor simán be lehet perelni a ptk alapján hogy fizessen kártérítést. (valószinüleg ilyent senki nem csinált még, de a lehetőség adott)
11. nem csak a járművekben keletkezik ám kár!
Sokszor a pályában is. A vonat előtt a kavicságyat kotró roncs eltéphet jeladó kábeleket, érzékelőket rongálhat. Nagyobb járművel történő ütközés során kidöntik a sorompót, jelzőket, stb. De siklás ie bekövetkehet ami miatt sérül a pálya.
A katasztrófavédelem sem ingyen dolgozik, a rendőr sem jókedvében rajzolgatja a vonalakat az aszfaltra...
Valóban többtízmillió forint durran el ott csattanáskor.
Ha a nagyokos ott pusztul akkor persze a fentiek nem játszanak mivel a halál büntethetőséget kizáró ok.
12: Köszi a részletes választ.
Ennek fényében még kevésbé érthető, miért mennek át az átjáró pirosán. Sokat kockáztatnak az ilyen autósok.
#13 Rengeteg olyan félkegyelmű van, akik nem érzékelik a dolgok kockázatosságát. Ezeket megkérdőjelezni fölösleges, mert a saját kis eltévedt fejükben simán belefér egy ilyen húzás. Ezek szoktak index nélkül bevágódni mások elé, vagy hetvennel végigszáguldani a negyvenes táblánál, vagy büntető fékezni, féktáv nélkül nyomulni és még sorolhatnánk. A kérdés inkább, hogy miért nincs szigorúbb ellenőrzés az utakon, de az egy mélyebb téma.
A legjobb az lenne, ha egy érzékelőt tennének a vasútátkelőkbe, ami jelezné, ha valaki a tiloson megy át, és ilyenkor egy kamera küldené a felvételt a rendőrségre. Sajnos ez csak egy álom marad, mert ilyenre "nem jut" pénz az országban.
#11 Te csak írsz, vagy olvasol is? Már egyszer leírtam.
A KGFB a saját hibás károk megtérítésére van a károsult felé.
A biztosító fogja kártalanítani a MÁV-ot.
12 vagyok.
arra mit lehet ondani hogy a törényt, paragrafust lepontozza?
Arra kiváncsi lennék én is hogy miért.
Nem gondolom. Tényt közöltem, amit nem vagy hajlandó elfogadni.
Kár, hogy a kérdezőket nem lehet pontozni, csúnyán piros lennél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!