Mikorra érhetik el az 1000 km/h-s sebességet a mai vonatok továbbfejlesztett prototipusai, melyek menetrendszerűen járnak is?
Kísérleti pályán már fut az 1000km/h mozdony..
hétköznapi közlekedésben a 660 km/h már működik..-
..ja, Kínában.
2040 előtt már üzemszerűen fogna futni az 1000km/h-vonatok, de az valamennyi mágneses lesz(tulajdonképpen mintha repülne)
A TikTok keresőt javasom
Kínában hamarosan.
MÁV? Soha, vagy legalábbis a mi életünkben biztosan nem.
A francia TGV-nek próbapályán az 575 km/h már 2007-ben megvolt, úgyhogy nem tűnik lehetetlennek.
A legnagyobb üzemi sebesség (Kínában és Indonéziában) 350 km/h, ezeknek a vonatoknak a tervezési sebessége 380-400 km/h, az egyik kínai vonat rekordsebessége 487,3 km/h - ennél csak a TGV-k mentek gyorsabban, de a franciák üzemi sebessége "csak" 320 km/h. Valószínűleg valahol itt van az a határ, ami felett túlzottan költséges lenne mind a vonatot, mind a pályát kifejleszteni, karbantartani, üzemeltetni, ennél nagyobb sebesség egyszerűen nem éri meg.
A repülőknél is láthattuk, hogy menő dolog a Concorde, már a hetvenes években is kész volt a technológia, de valahogy mégsem érte meg az egész, hogy legyen egy második generáció. Egy bizonyos sebesség felett nagyon elszállnak az árak, akár a levegőről beszélünk, akár a vaspályáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!