Miért zavarja az ott lakókat a Ferencváros Kelenföld közti vasúti szakasz bővítése?
mert feltüzelte őket a sok barom politikus
40 éve ott él és hallgatjat a vonatokat és eddig nem bántotta a fülét, most meg mégis... ja persze :DD
Van egy olyan jelenség, hogy NIMBY (not in my back yard, vagyis ne az én hátsó udvaromban). Elismerik, hogy valahogy csökkenteni kell az autóforgalmat, meg kell oldani sok ember napi közlekedését, de nem szeretnék, ha az ő környezetükben lenne erre megoldás, még ha összességében nézve az is a legjobb.
Nyilván ebben a konkrét esetben ez a jelenség önmagában is létezne, de van egy vasút ellen hergelő politikai réteg is, akik sokkal rosszabb képet festenek a fejlesztésről, mint amilyen valójában, ezzel szerezve maguknak politikai tőkét. A másik oldalt is meg lehet említeni, hogy nem feltétlenül sikerült elmagyarázni a fejlesztés átmeneti vagy állandó hátrányait - a NIMBY-esetében a pozitívumok kevésbé fontosak.
Rengeteg zöldterületet barmoltak szét már most hozzá. Valamint jelentősen növekedni fog a zaj és rezgésterhelés majd.
Nyilván nem a város közepén ideális az átvezetés, de teljesen új nyomvonalat építeni még nagyobb nonszensz lenne.
Mert barmok. Ennyi.
1. Nem a teherforgalom miatt szükséges a bővítés - az most is elmegy ott, főleg éjszaka.
2. Nem most vezetik be a teherforgalmat a városba, nem most építik oda a vasutat, hanem 100+ éve ott van.
3. Hiába épülnek meg a V0, a teherforgalom jelentős része továbbra is Budapesten menne keresztül, mivel ottani célpontokat keres (Ferencváros rendező pályaudvar, Csepeli szabadkikötő stb.).
4. Ha meg is épülne a V0, a bővítendő személyforgalom miatt akkor is kellene a déli körvasút bővítése.
5. A zöldterületet minimálisan érinti az egész építkezés, bővítés. A kivágott zöld jelentős része a MÁV saját területén volt, aminek eddig sem szabadott volna ott lenni, csak a forráshiány miatt régóta nem tartotta karban a MÁV a területet. A MÁV területen kívüli rész kizárólag az építkezés ideje alatt van igénybe véve! Vissza lesz fásítva! Egy csomó fát megóvtak, kikerülték a kerítéssel, vagy ha a kerítésen belül volt, akkor is körberakták egy védő burkolattal a törzsét.
6. A lakókat érintő zajterhelés a beruházás végégre CSÖKKENNI fog, köszönhetően a zajvédő falnak, búrának.
7. A vasút elvágó hatása is csökkenni fog, mivel új gyalogos-kerékpáros átjárókat nyitnak a vasút alatt.
#9:
1. Ha növekszik az elővárosi meg a teher forgalom is, akkor mindegy melyiket nevezed elsődlegesnek, nem fér el.
2. Ahogy 100+ éve nem volt autó, mégse tiltották be a fejlesztését, az nem indok, hogy "mert 100 éve ott van", fejlődés...
3. Miért kellene Ferencvárost onnan elérni, ha lehetne máshonnan gyorsabban, lásd 2. pont
4. Lásd 2-3.
5. Persze, papíron, azért majd járj egyet a Hamzsabégi sétány környékén. Nem vagyok sötétzöld, de szimplán nem igaz, hogy csak MÁV területen zajlik a pusztítás
6. Ez már csak nettó bizalmatlanság, egyetértek, hogy csökkenhet, de amíg az akkugyáraknál nagy nyilvánosság előtt látja a lakosság, hogy következmények nélkül lehet ignorálni a szabályokat, ha a kormánynak kedvező projectről van szó, akkor nem tudok hibáztatni egy másodpercig sem senkit, ha nem hiszi el, hogy el is fognak készülni azok a zajvédő falak és ha el is készülnek a minősége a most ígért szinten lesz
7. És ennek konkrétan semmi köze a bővítéshez, mindegy hány vágány, meg lehetne/lehetett volna csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!